JohnnyCage
2005-ben jelenhet meg a PlayStation 3
Miközben a japán Sony egyelőre még a PlayStation 2 játékkonzol óriási sikerét lovagolja az évi 30 milliárd dolláros konzolpiacon, egyre többet lehet hallani a készülék fejlesztés alatt álló utódjáról.
A Sony egyelőre meglehetősen szűkszavú a PlayStation következő generációjával kapcsolatban, néhány információra azonban így is fény derült.
"Nem hardverben gondolkodunk" - mondta Kenichi Fukunaga, a Sony Computer Entertainment (SCE) szóvivője. "Az ideális megoldás egy olyan operációs rendszer lenne, amely különféle szórakoztatóelektronikai eszközökre telepítve lehetővé tenné a játékszoftverek futtatását."
A 2005-ös megjelenést egy olyan mikrochip projekt valószínűsíti, amely 2005-ben fejeződik be, és az SCE, Toshiba, és IBM cégek közös munkájával folyik. A "cell" (sejt) kódnevű négy éves projekt 2005 tavaszára ér véget, célja pedig olyan, nagyteljesítményű szórakoztatóelektronikai eszközökbe építhető processzorok kifejlesztése, amelyek segítségével a nagysebességű internetkapcsolatokon keresztül lehetővé válna a nagyfelbontású mozgóképek továbbítása.
- Elképzelhető, hogy a PlayStation 3 2005-ben jelenik meg, hiszen a "cell" projekt ekkorra ér véget - mondta Kazuharu Miura, a Daiwa Institute of Research Ltd. egyik elemzője hozzátéve, hogy Japán broadband internetes hálózata ekkorra készen lesz, a Sony pedig pontosan tudni fogja, milyen online játékok érdeklik a felhasználókat.
Az SCE szóvivője szerint a társaság egyelőre nem döntötte el, hogyan integrálja a "sejt" chipet a következő generációs konzolba, de az alapötlet a számítási feladatokat központilag elvégző internetes szerverek alkalmazása.
"Külön konzolokkal kezdtük, de ha van egy ilyen erőteljes chip, miért ne építhetnénk be azt minden eszközbe? Ez a megszokotthoz képest éppen fordított gondolkodás" - mondta Fukunaga.
A Sony egyelőre meglehetősen szűkszavú a PlayStation következő generációjával kapcsolatban, néhány információra azonban így is fény derült.
"Nem hardverben gondolkodunk" - mondta Kenichi Fukunaga, a Sony Computer Entertainment (SCE) szóvivője. "Az ideális megoldás egy olyan operációs rendszer lenne, amely különféle szórakoztatóelektronikai eszközökre telepítve lehetővé tenné a játékszoftverek futtatását."
A 2005-ös megjelenést egy olyan mikrochip projekt valószínűsíti, amely 2005-ben fejeződik be, és az SCE, Toshiba, és IBM cégek közös munkájával folyik. A "cell" (sejt) kódnevű négy éves projekt 2005 tavaszára ér véget, célja pedig olyan, nagyteljesítményű szórakoztatóelektronikai eszközökbe építhető processzorok kifejlesztése, amelyek segítségével a nagysebességű internetkapcsolatokon keresztül lehetővé válna a nagyfelbontású mozgóképek továbbítása.
- Elképzelhető, hogy a PlayStation 3 2005-ben jelenik meg, hiszen a "cell" projekt ekkorra ér véget - mondta Kazuharu Miura, a Daiwa Institute of Research Ltd. egyik elemzője hozzátéve, hogy Japán broadband internetes hálózata ekkorra készen lesz, a Sony pedig pontosan tudni fogja, milyen online játékok érdeklik a felhasználókat.
Az SCE szóvivője szerint a társaság egyelőre nem döntötte el, hogyan integrálja a "sejt" chipet a következő generációs konzolba, de az alapötlet a számítási feladatokat központilag elvégző internetes szerverek alkalmazása.
"Külön konzolokkal kezdtük, de ha van egy ilyen erőteljes chip, miért ne építhetnénk be azt minden eszközbe? Ez a megszokotthoz képest éppen fordított gondolkodás" - mondta Fukunaga.