JohnnyCage
Dél-Korea bevezeti az LCD-k új generációját
A nagyméretű LCD kijelzők hiánya, valamint az erősödő tajvani konkurencia miatt a Dél-Koreai gyártók minél hamarabb üzembe kívánják helyezni ötödik generációs LCD gyártóüzemeiket, amelyek jelentősen növelhetik piaci részesedésüket.
A Samsung Electronics Co. Ltd., illetve az LG Philips LCD Co. gyártók még ebben az évben megkezdik a termelést az új, ötödik generációs gyártósorokon, amelyek akár duplájára is növelhetik a társaságok gyártókapacitását. A 17,4 százalékos piaci részesedéssel bíró LG Philips a második negyedévben kezdi meg a kijelzőgyártást az új, 1 x 1,2 méteres alapanyagokkal.
"Ezzel előnyt szerezhetünk a Samsunggal szemben" - mondta Bruce Berkoff, az LG Philips elnökhelyettese. A Samsung jelenleg egyébként az LCD piac 21,4 százalékát tudhatja magáénak. "Amikor azonban a Samsung ötödik generációs LCD gyárai is megkezdik a termelést, újabb csata várható a vezető pozícióért" - tette hozzá Berkoff.
A Samsung a negyedik negyedévben helyezi üzembe 5. generációs gyárait, amelyek 1,1 x 2,5 méteres alapanyagokat fognak alkalmazni. "A jóval nagyobb alapanyagok segítségével jelentősen csökkenthetőek az előállítás költségei, így mérsékelhető lesz a termékek ára is" - mondta Yoon-Woo Lee, a Samsung Electronics Device Solution Network csoportjának elnöke.
Bár a megnövelt gyártókapacitás enyhíteni fogja az LCD kijelzőkből kialakult hiányt, mindez nem fog túltermelést okozni, és várhatóan az árak sem fognak drasztikusan lecsökkenni. "Az új gyárak kapacitása csak a rohamosan növekedő keresletet fogja fedezni" - mondta Berkoff hozzátéve, hogy a társaság végre gazdaságosan tud majd akár 40 colos kijelzőket is gyártani a TV piac számára.
A Samsung az elmúlt heti CeBIT-en bemutatott egy 40 colos LCD TV-t, amely 980 ezer képpontos felbontásával a 42 colos plazmakijelzők kétszeresére képes. A vezető szerint az LCD televíziók piaca a jövőben növekedni fog, de várhatóan nem éri el az LCD monitorok elterjedésének igen gyors ütemét.
Berkoff szerint amennyiben a rivális tajvani gyártók a közeljövőben szintén megépítik 5. generációs LCD gyáraikat, komoly túltermelés alakulhat ki a piacon. "A piac be tud fogadni 1-2 tajvani 5. generációs LCD gyárat, de nem mind az öt nagy tajvani cégtől."
A Samsung Electronics Co. Ltd., illetve az LG Philips LCD Co. gyártók még ebben az évben megkezdik a termelést az új, ötödik generációs gyártósorokon, amelyek akár duplájára is növelhetik a társaságok gyártókapacitását. A 17,4 százalékos piaci részesedéssel bíró LG Philips a második negyedévben kezdi meg a kijelzőgyártást az új, 1 x 1,2 méteres alapanyagokkal.
"Ezzel előnyt szerezhetünk a Samsunggal szemben" - mondta Bruce Berkoff, az LG Philips elnökhelyettese. A Samsung jelenleg egyébként az LCD piac 21,4 százalékát tudhatja magáénak. "Amikor azonban a Samsung ötödik generációs LCD gyárai is megkezdik a termelést, újabb csata várható a vezető pozícióért" - tette hozzá Berkoff.
A Samsung a negyedik negyedévben helyezi üzembe 5. generációs gyárait, amelyek 1,1 x 2,5 méteres alapanyagokat fognak alkalmazni. "A jóval nagyobb alapanyagok segítségével jelentősen csökkenthetőek az előállítás költségei, így mérsékelhető lesz a termékek ára is" - mondta Yoon-Woo Lee, a Samsung Electronics Device Solution Network csoportjának elnöke.
Bár a megnövelt gyártókapacitás enyhíteni fogja az LCD kijelzőkből kialakult hiányt, mindez nem fog túltermelést okozni, és várhatóan az árak sem fognak drasztikusan lecsökkenni. "Az új gyárak kapacitása csak a rohamosan növekedő keresletet fogja fedezni" - mondta Berkoff hozzátéve, hogy a társaság végre gazdaságosan tud majd akár 40 colos kijelzőket is gyártani a TV piac számára.
A Samsung az elmúlt heti CeBIT-en bemutatott egy 40 colos LCD TV-t, amely 980 ezer képpontos felbontásával a 42 colos plazmakijelzők kétszeresére képes. A vezető szerint az LCD televíziók piaca a jövőben növekedni fog, de várhatóan nem éri el az LCD monitorok elterjedésének igen gyors ütemét.
Berkoff szerint amennyiben a rivális tajvani gyártók a közeljövőben szintén megépítik 5. generációs LCD gyáraikat, komoly túltermelés alakulhat ki a piacon. "A piac be tud fogadni 1-2 tajvani 5. generációs LCD gyárat, de nem mind az öt nagy tajvani cégtől."