Mikeyy
Online jegyvásárlás
A CD-k, műszaki cikkek, részvények piacához hasonlóan hatalmas növekedésnek indult az Egyesült Államokban az online jegyrendelés is a különböző mozifilmekre, sporteseményekre, színházi előadásokra és koncertekre. A jegyeladással foglalkozó Ticketmaster nevű óriáscég forgalmának 30 százalékát már az interneten bonyolítja le. Az USA legtöbb mozihálózata lehetővé teszi az online jegyrendelést, és néhányuk még az otthoni kinyomtatás lehetőségét is biztosítja.
Nagyon sok koncert promóciója során online lehet jegyeket venni, mielőtt azok megjelennének a hagyományos terjesztési formában, ilyen volt az utóbbi időszakban például Madonna egyik koncertje, amelyre az AOL előfizetői vehettek jegyeket online, illetve Janet Jackson koncertje, amelyre az MSN felhasználói tudtak meglehetősen korán hozzájuthattak a jegyekhez az interneten keresztül.
A hosszú sorbaállások, illetve a telefonvonalra történő várakozások kiváló alternatívájaként a "jegyvásárlás mostanában a legnépszerűbb szolgáltatások közé tartozik a weben" - mondta John Pleasants, a Ticketmaster ügyvezető igazgatója. A legtöbb jegyet azonban még mindig személyesen adják el a Ticketmaster több mint 3500 jegyelárusító irodájában, ezek az összes forgalmuk 40 százalékát teszik ki. Pleasants szerint év végére az online jegyeladások teljes üzleti forgalmuk 35 százalékát fogják kitenni. "Ha valaki már kipróbálta, soha többet nem fogja alkalmazni a hagyományos módszert" - nyilatkozta.
A Moviefone, amely 1989 óta létezik, közzétette hogy heti 3 millió vásárlójuk ugyanolyan arányban vásárol náluk telefonon, mint az interneten. A Moviefone legnagyobb vetélytársa a Fandango.com, amelyet 2000 januárjában alapítottak hét nagy mozihálózat közreműködésével. Az alapítók között van többek között a Loews Cineplex, illetve a General Cinema, és csak a saját hálózatokban üzemelő mozik előadásaira lehet jegyeket venni a társaság honlapján.
A Moviefone az otthoni nyomtatású jegyeket jelenleg több Denveri moziban is teszteli, a Fandango pedig ugyanezt teszi 19 New York-i, illetve Texasi moziban. Annak ellenére, hogy a vásárló a saját papírját és tintáját használja a nyomtatáshoz, a jegyárusítók ugyanolyan, vagy esetleg magasabb árat kérnek el a jegyekért, mint a hagyományos vásárlás esetén. Az ilyen formában történő jegyterjesztés gyors elterjedésének egyik akadálya, hogy a nyomtatott jegyek egy vonalkódot tartalmaznak, ezért az érvényesítésükhöz a megfelelő beolvasó készülékekkel kell felszerelni a mozikat.
Nagyon sok koncert promóciója során online lehet jegyeket venni, mielőtt azok megjelennének a hagyományos terjesztési formában, ilyen volt az utóbbi időszakban például Madonna egyik koncertje, amelyre az AOL előfizetői vehettek jegyeket online, illetve Janet Jackson koncertje, amelyre az MSN felhasználói tudtak meglehetősen korán hozzájuthattak a jegyekhez az interneten keresztül.
A hosszú sorbaállások, illetve a telefonvonalra történő várakozások kiváló alternatívájaként a "jegyvásárlás mostanában a legnépszerűbb szolgáltatások közé tartozik a weben" - mondta John Pleasants, a Ticketmaster ügyvezető igazgatója. A legtöbb jegyet azonban még mindig személyesen adják el a Ticketmaster több mint 3500 jegyelárusító irodájában, ezek az összes forgalmuk 40 százalékát teszik ki. Pleasants szerint év végére az online jegyeladások teljes üzleti forgalmuk 35 százalékát fogják kitenni. "Ha valaki már kipróbálta, soha többet nem fogja alkalmazni a hagyományos módszert" - nyilatkozta.
A Moviefone, amely 1989 óta létezik, közzétette hogy heti 3 millió vásárlójuk ugyanolyan arányban vásárol náluk telefonon, mint az interneten. A Moviefone legnagyobb vetélytársa a Fandango.com, amelyet 2000 januárjában alapítottak hét nagy mozihálózat közreműködésével. Az alapítók között van többek között a Loews Cineplex, illetve a General Cinema, és csak a saját hálózatokban üzemelő mozik előadásaira lehet jegyeket venni a társaság honlapján.
A Moviefone az otthoni nyomtatású jegyeket jelenleg több Denveri moziban is teszteli, a Fandango pedig ugyanezt teszi 19 New York-i, illetve Texasi moziban. Annak ellenére, hogy a vásárló a saját papírját és tintáját használja a nyomtatáshoz, a jegyárusítók ugyanolyan, vagy esetleg magasabb árat kérnek el a jegyekért, mint a hagyományos vásárlás esetén. Az ilyen formában történő jegyterjesztés gyors elterjedésének egyik akadálya, hogy a nyomtatott jegyek egy vonalkódot tartalmaznak, ezért az érvényesítésükhöz a megfelelő beolvasó készülékekkel kell felszerelni a mozikat.