Franczy
Nagy port kavart az Admail e-mail technológia
[ZDNET] Az elmúlt héten világszerte nagy port kavart az a hír, miszerint a Reva Networks cég egy olyan új elektronikus levelezési technológiát jelentett be, melynek segítségével az internet-szolgáltató cégek könnyedén megoldhatják, hogy minden a szervereiken keresztül haladó e-mail-t reklámokkal töltsenek meg.
A címlisták alapján egy időben több címzettnek elküldött, általában bosszantó e-mailek, vagyis a spamek már eddig is nagy felháborodást váltottak ki világszerte a felhasználók körében, így nem meglepő, hogy a Reva Networks új e-mail technológiája is botrányos fogadtatásra talált a napokban. Az új technológiát kifejlesztő cég és az azt támogató marketing cégek természetesen cáfolják az őket ért vádakat, és azt állítják, hogy az új technológia nem jelenti azt, hogy a felhasználóknak a jövőben esetlegesen egy újabb spamhadjárattal kellenne szembenézniük.
"Amennyiben az én internet-szolgáltatóm elkezdi használni ezt az új e-mail technológiát, akkor én abban a percben felbontom az előfizetési szerződésemet, és villámgyorsan másik szolgáltató után nézek. Az interneten már úgyis annyi reklám van, hogy ez csak egy rossz vicc lehet. Úgy gondolom, hogy jelentős mértékben megsérti a jogaimat az internet-szolgáltatóm, amennyiben úgy dönt, hogy pénzt kíván csinálni abból, hogy az én leveleimbe reklámokat fűz bele" - mondta az üggyel kapcsolatban egy feldühödött felhasználó. Az új e-mail technológiával számos fórumon is foglalkoznak már, és az az általános vélemény, hogy a technológia révén a szolgáltatók egy újabb visszataszító módját találták meg annak, hogy hogyan lehetne még több pénzt keresni ebben a piaci szegmensben, valamint sokan úgy gondolják, hogy a technológia alkalmazása számos személyiségi jogot is sértene.
Robert Pickup, a Reva Networks cég elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy véleménye szerint az Admail technológia egyáltalán nem hasonlítható a káros spamekhez, hiszen ez csak egy olyan újabb lehetőség, mellyel az internet-szolgáltató cégek könnyedén újabb bevételi forrásokhoz juthatnak, és a felhasználóknak sem származhat semmi kára ez egészből.
"Szerintem helytelen, hogy az Admail technológiával továbbított elektronikus leveleket sokan a spamekhez hasonlítják, hiszen ebben az esetben szó sincs kéretlen levelek tömeges küldéséről" - nyilatkozta Pickup.
A címlisták alapján egy időben több címzettnek elküldött, általában bosszantó e-mailek, vagyis a spamek már eddig is nagy felháborodást váltottak ki világszerte a felhasználók körében, így nem meglepő, hogy a Reva Networks új e-mail technológiája is botrányos fogadtatásra talált a napokban. Az új technológiát kifejlesztő cég és az azt támogató marketing cégek természetesen cáfolják az őket ért vádakat, és azt állítják, hogy az új technológia nem jelenti azt, hogy a felhasználóknak a jövőben esetlegesen egy újabb spamhadjárattal kellenne szembenézniük.
"Amennyiben az én internet-szolgáltatóm elkezdi használni ezt az új e-mail technológiát, akkor én abban a percben felbontom az előfizetési szerződésemet, és villámgyorsan másik szolgáltató után nézek. Az interneten már úgyis annyi reklám van, hogy ez csak egy rossz vicc lehet. Úgy gondolom, hogy jelentős mértékben megsérti a jogaimat az internet-szolgáltatóm, amennyiben úgy dönt, hogy pénzt kíván csinálni abból, hogy az én leveleimbe reklámokat fűz bele" - mondta az üggyel kapcsolatban egy feldühödött felhasználó. Az új e-mail technológiával számos fórumon is foglalkoznak már, és az az általános vélemény, hogy a technológia révén a szolgáltatók egy újabb visszataszító módját találták meg annak, hogy hogyan lehetne még több pénzt keresni ebben a piaci szegmensben, valamint sokan úgy gondolják, hogy a technológia alkalmazása számos személyiségi jogot is sértene.
Robert Pickup, a Reva Networks cég elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy véleménye szerint az Admail technológia egyáltalán nem hasonlítható a káros spamekhez, hiszen ez csak egy olyan újabb lehetőség, mellyel az internet-szolgáltató cégek könnyedén újabb bevételi forrásokhoz juthatnak, és a felhasználóknak sem származhat semmi kára ez egészből.
"Szerintem helytelen, hogy az Admail technológiával továbbított elektronikus leveleket sokan a spamekhez hasonlítják, hiszen ebben az esetben szó sincs kéretlen levelek tömeges küldéséről" - nyilatkozta Pickup.