SG.hu
Új javaslattal kerülné el az EU-bírságát a Google

A Google egy héttel egy kulcsfontosságú találkozó előtt új változtatásokat javasolt a keresési eredményeihez, hogy megpróbálja elhárítani a riválisok növekvő kritikáját, amely egy újabb EU-s trösztellenes bírsághoz vezethet.
Az amerikai technológiai óriásvállalatra azóta nehezedik nyomás, hogy márciusban az Európai Unió trösztellenes vádakkal illette, amiért tisztességtelenül előnyben részesítette saját szolgáltatásait, például a Google Shoppingot, a Google Hotels-t és a Google Flights-ot a versenytársakkal szemben. Az Alphabet tulajdonában lévő vállalat július 7-8-án egy brüsszeli munkaértekezleten találkozik riválisaival és az Európai Bizottsággal, hogy megvitassa javaslatait. Az EU mérföldkőnek számító digitális piaci törvénye, amelynek értelmében a Google-t vád alá helyezték, egy listát állít össze a Big Tech-nek szóló tilalmakról és tilalmakról, amelynek célja, hogy visszaszorítsa hatalmukat, és nagyobb teret adjon a riválisoknak a versenyre, a fogyasztóknak pedig nagyobb választási lehetőséget.
A Google a múlt héten felajánlotta, hogy a keresőoldal tetején létrehoz egy úgynevezett vertikális keresőszolgáltatás (vertical search service, VSS) dobozt, amely a szállodák, légitársaságok, éttermek és közlekedési szolgáltatások mellett speciális keresőmotorok linkjeit is tartalmazná. A legújabb, B opciónak nevezett ajánlat ezen javaslat alternatívája - derül ki a Google által a Bizottság által az érintett feleknek küldött dokumentumból. "A "B opció" keretében a Google minden olyan esetben, amikor egy VSS-doboz megjelenik, egy olyan dobozt is megjelenít, amely a szolgáltatókhoz vezető ingyenes linkeket tartalmazza" - áll a dokumentumban.
A szállítók - lényegében szállodák, éttermek, légitársaságok és utazási szolgáltatások - doboza a VSS doboz alatt lenne, a Google pedig a szállítókra vonatkozó információkat rendezné. A B opció „lehetőséget biztosít a beszállítóknak, ugyanakkor nem hoz létre egy olyan dobozt, amely a Google VSS-nek minősíthető” - áll a dokumentumban. "A DMA-nak való megfelelés részeként több száz módosítást hajtottunk végre termékeinken” - mondta a Google szóvivője. "Miközben törekszünk a megfelelésre, továbbra is őszintén aggódunk a DMA néhány valós következménye miatt, amelyek az európaiak számára rosszabb online termékeket és élményeket eredményeznek."
A Google a globális éves bevételének akár 10%-át is elérő bírságot kockáztat, ha a DMA megsértését állapítják meg.
Az amerikai technológiai óriásvállalatra azóta nehezedik nyomás, hogy márciusban az Európai Unió trösztellenes vádakkal illette, amiért tisztességtelenül előnyben részesítette saját szolgáltatásait, például a Google Shoppingot, a Google Hotels-t és a Google Flights-ot a versenytársakkal szemben. Az Alphabet tulajdonában lévő vállalat július 7-8-án egy brüsszeli munkaértekezleten találkozik riválisaival és az Európai Bizottsággal, hogy megvitassa javaslatait. Az EU mérföldkőnek számító digitális piaci törvénye, amelynek értelmében a Google-t vád alá helyezték, egy listát állít össze a Big Tech-nek szóló tilalmakról és tilalmakról, amelynek célja, hogy visszaszorítsa hatalmukat, és nagyobb teret adjon a riválisoknak a versenyre, a fogyasztóknak pedig nagyobb választási lehetőséget.
A Google a múlt héten felajánlotta, hogy a keresőoldal tetején létrehoz egy úgynevezett vertikális keresőszolgáltatás (vertical search service, VSS) dobozt, amely a szállodák, légitársaságok, éttermek és közlekedési szolgáltatások mellett speciális keresőmotorok linkjeit is tartalmazná. A legújabb, B opciónak nevezett ajánlat ezen javaslat alternatívája - derül ki a Google által a Bizottság által az érintett feleknek küldött dokumentumból. "A "B opció" keretében a Google minden olyan esetben, amikor egy VSS-doboz megjelenik, egy olyan dobozt is megjelenít, amely a szolgáltatókhoz vezető ingyenes linkeket tartalmazza" - áll a dokumentumban.
A szállítók - lényegében szállodák, éttermek, légitársaságok és utazási szolgáltatások - doboza a VSS doboz alatt lenne, a Google pedig a szállítókra vonatkozó információkat rendezné. A B opció „lehetőséget biztosít a beszállítóknak, ugyanakkor nem hoz létre egy olyan dobozt, amely a Google VSS-nek minősíthető” - áll a dokumentumban. "A DMA-nak való megfelelés részeként több száz módosítást hajtottunk végre termékeinken” - mondta a Google szóvivője. "Miközben törekszünk a megfelelésre, továbbra is őszintén aggódunk a DMA néhány valós következménye miatt, amelyek az európaiak számára rosszabb online termékeket és élményeket eredményeznek."
A Google a globális éves bevételének akár 10%-át is elérő bírságot kockáztat, ha a DMA megsértését állapítják meg.