Mikeyy
A Netscape nagy visszatérése?
A Netscape fiatalkorában sok gyermekszínészhez hasonlóan hatalmas sztár volt, de mire elérte felnőttkorát, lecsúszott a B filmek színvonalára. Most a társaság megpróbálja visszaszerezni rég elveszett dicsőségének egy részét.
Az 1999-ben az America Online által megvásárolt internetes portál és webböngésző készítő - amely azóta meglehetősen a háttérbe szorult - most egy, a John Travolta-éhoz hasonló visszatérésben reménykedik. Az utóbbi néhány hónapban a Netscape nagymértékű átszervezésen esett át, többek között kibővítette weboldalát, újabb szolgáltatások bevezetését vette tervbe, mindezek részei annak a törekvésnek, hogy felülmúlja a Yahoo!-hoz hasonló rivális portálokat.
Azonban sok megfigyelő feltette a kérdést, hogy vajon nem túl késő-e már a Netscape számára, ugyanis lehet, hogy az egykoron népszerű név örökös kudarcra van ítélve, mint az AOL által megvásárolt másik nagy cég, a CompuServe internetszolgáltató. Az America Online ez utóbbit 1998-ban 1,3 milliárd dollárért vásárolta meg, és azóta kevés figyelmet fordított rá.
"Mi nyerni akarunk. Végül is mi akarunk lenni a legjobbak" - nyilatkozta Jim Bankoff a Netscape januárban kinevezett elnöke. A Netscape.com legtöbb új ajánlata az AOL és a Time Warner januári egyesülésének a terméke. A portál - amely a Jupiter Media Metrix felmérése szerint a tizedik legtöbbet látogatott weboldal - sok cikket tartalmaz olyan új "testvéreitől", mint például az Entertainment Weekly, és egy üzleti részleget is kifejlesztett.
A Netscape terveiből azonban hiányzik az új böngészők fejlesztése. A társaság neve a Navigator és Communicator szoftverei révén vált ismertté, azonban az America Online programozói nemrég átvették az új változatok készítésének felelősségét. Az elemzők egyetértenek abban, hogy a Netscape-nek hatalmas mennyiségű pénzre van szüksége ahhoz, hogy igazán sikeres legyen a második menetben.
Az 1999-ben az America Online által megvásárolt internetes portál és webböngésző készítő - amely azóta meglehetősen a háttérbe szorult - most egy, a John Travolta-éhoz hasonló visszatérésben reménykedik. Az utóbbi néhány hónapban a Netscape nagymértékű átszervezésen esett át, többek között kibővítette weboldalát, újabb szolgáltatások bevezetését vette tervbe, mindezek részei annak a törekvésnek, hogy felülmúlja a Yahoo!-hoz hasonló rivális portálokat.
Azonban sok megfigyelő feltette a kérdést, hogy vajon nem túl késő-e már a Netscape számára, ugyanis lehet, hogy az egykoron népszerű név örökös kudarcra van ítélve, mint az AOL által megvásárolt másik nagy cég, a CompuServe internetszolgáltató. Az America Online ez utóbbit 1998-ban 1,3 milliárd dollárért vásárolta meg, és azóta kevés figyelmet fordított rá.
"Mi nyerni akarunk. Végül is mi akarunk lenni a legjobbak" - nyilatkozta Jim Bankoff a Netscape januárban kinevezett elnöke. A Netscape.com legtöbb új ajánlata az AOL és a Time Warner januári egyesülésének a terméke. A portál - amely a Jupiter Media Metrix felmérése szerint a tizedik legtöbbet látogatott weboldal - sok cikket tartalmaz olyan új "testvéreitől", mint például az Entertainment Weekly, és egy üzleti részleget is kifejlesztett.
A Netscape terveiből azonban hiányzik az új böngészők fejlesztése. A társaság neve a Navigator és Communicator szoftverei révén vált ismertté, azonban az America Online programozói nemrég átvették az új változatok készítésének felelősségét. Az elemzők egyetértenek abban, hogy a Netscape-nek hatalmas mennyiségű pénzre van szüksége ahhoz, hogy igazán sikeres legyen a második menetben.