SG.hu

Dél-Korea nem engedi, hogy a Google részletes térképeket tegyen közzé az országról

Dél-Korea ismét elhalasztotta a döntést arról, hogy jóváhagyja-e a Google kérését, hogy az ország földrajzára vonatkozó nagy pontosságú térképadatokat nemzetközi szervereire mentse át. Egyértelműen piacvédelemről van szó, azt akarják, hogy a külföldiek és a turisták használjanak helyi appokat.

Februárban a Google engedélyt kért a Koreai Nemzeti Földrajzi Információs Intézettől arra, hogy 1:5000-es méretarányú térképet telepíthessen az alkalmazásán az országban, és ezeket az adatokat átvihesse külföldi szervereire - közölte dél-koreai földügyi, infrastrukturális és közlekedési minisztérium szóvivője. A kormánynak 60 napon belül, május közepéig kellett volna véglegesítenie a döntést, de a határidőt most augusztus 11-re tették át, mivel még mindig tárgyalnak - mondta a szóvivő.

Ez a Google harmadik kérelme Dél-Koreához ebben a témában a korábbi, 2011-es és 2016-os kérések után. A technológiai óriás jelenleg egy 1:25 000 méretarányú térképet használ az országban, amely a médiajelentések szerint érdekességeket és műholdképeket tartalmaz. Egy 1:5000-es méretarányú, nagy pontosságú térkép részletesebb képet nyújtana, és még a legszűkebb utcákat is tartalmazná.

Amikor dél-koreai tisztviselők 2016-ban elutasították a Google kérelmét, azt mondták, hogy az engedélyt csak akkor adják meg, ha az amerikai technológiai cég adatközpontot hoz létre Dél-Koreában. Az ország arra is kérte a Google-t, hogy biztonsági okokból tüntesse el a térképeken az érzékeny helyszíneket, például a nemzetbiztonsági létesítményeket. A Google egyelőre nem közölte, hogy létrehoz-e adatközpontot Dél-Koreában. A vállalat világszerte számos adatközpontot üzemeltet, többek között olyan ázsiai országokban, mint Szingapúr, Tajvan, Japán, Thaiföld és Malajzia.

A kormány által bevezetett adatkorlátozások befolyásolják a Google Maps és az Apple Maps teljesítményét Dél-Koreában. A külföldiek és a turisták a korlátozott információk és támogatott nyelvek miatt gyakran nehezen tudnak navigálni a Google Maps segítségével, és gyakran a helyi alkalmazások használatához folyamodnak, amelyek sok idegen nyelvet nem támogatnak. A helyi navigációs alkalmazások - mint például a Naver Map, a TMaps és a Kakao Map - a legnépszerűbbek a helyi felhasználók körében. Ezek az alkalmazások 1:5000 méretarányú térképadatokat kínálnak, és így sokkal több információt tartalmaznak. A 2002-ben indított Naver Mapnek körülbelül 27 millió havi aktív felhasználója van, míg a Kakao Mapnek és a TMapsnek körülbelül 11 millió, illetve 24 millió MAU-ja.

Szakértők megjegyzik, hogy a nagy pontosságú adatokra támaszkodó iparágak piaci értéke magas, becslések szerint 342 billió won (241 milliárd dollár). Ez 2030-ra 796 billió wonra nőhet, ha az autonóm vezetést, az intelligens városi infrastruktúrát és a helyalapú hirdetéseket is beleszámítjuk. Egyesek azt is kritizálják, hogy a Google szabad hozzáférést kíván biztosítani Korea adófizetők által finanszírozott stratégiai eszközeihez, annak ellenére, hogy alig fizet társasági adót. "Az egész az adatellenőrzésről szól, és közel járunk ahhoz, hogy elveszítsük” - mondta Mo Jeong-hoon, a Yonsei Egyetem professzora. "A Google az adatokhoz való hozzáférés segítségével virágozni fog, ami komoly nemzetbiztonsági fenyegetést jelenthet Korea ipari versenyelőnyére az elkövetkező évtizedekben.”

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • felemelő #1
    "adatközpontot hoz létre Dél-Koreában"

    Hasonlót mondok én is, mindenféle nemzetközi adatvédelmi megállapodások helyett (amik soha nem is működnek) az EU tegye kötelezővé, hogy fizikailag itt legyenek az adatközpontok [*] és érzékeny adatok soha, egyéb adatok meg a tulaj külön beleegyezésével hagyhassák el az EU fizikai határait.
    Ha meg megsértik ezt a szabályt, akkor hatalmas büntetéseket és kártérítéseket kell emiatt fizetni.

    [*] USA cégek kénytelenek lennének a jogi harapófogóból szabadulásra helye cégeket is alapítani a helyi adatközpontok mellett (ugye usa törvény szerint usa cég köteles hazaküldeni adatokat, ha valamely hárombetűs kéri),