SG.hu
A chatbotok hasznos válaszok helyett az elkötelezettség növelésére mennek

Kevin Systrom, az Instagram társalapítója szerint az MI-cégek túlságosan is igyekeznek növelni az elkötelezettséget azzal, hogy utánkövető kérdésekkel zaklatják a felhasználóikat, ahelyett, hogy ténylegesen hasznos meglátásokat nyújtanának.
Systrom szerint ez a módszer "árt nekünk”, és a közösségi médiavállalatok által az agresszív terjeszkedéshez használt taktikákhoz hasonlította őket. "Láthatjuk, hogy néhány ilyen cég lefelé megy a nyúl üregébe, ahogy az összes fogyasztói cég lefelé ment, amikor megpróbálta növelni az elkötelezettséget” - mondta a StartupGrind eseményen. "Minden alkalommal, amikor felteszek egy kérdést, a végén egy újabb kis kérdést tesz fel, hogy lássa, ki tud-e szedni belőlem még egy kérdést."
A megjegyzések a ChatGPT-t ért kritikák közepette hangzottak el, amiért túlságosan kedves a felhasználókkal ahelyett, hogy közvetlenül válaszolna a kérdéseikre. Az OpenAI elnézést kért a probléma miatt, és a felhasználók „rövid távú visszajelzéseit” okolta érte.
Systrom azt sugallta, hogy a chatbotok túlzottan megnyerő volta nem hiba, hanem egy szándékos funkció, amelyet az MI-cégek azért alakítottak ilyenre, hogy olyan mérőszámokat mutassanak fel, mint az eltöltött idő és a napi aktív felhasználók. Az MI-cégeknek „lézerfókuszban” kellene lenniük, hogy minőségi válaszokat adjanak, ahelyett, hogy a lehető legkönnyebben mozgatnák a metrikákat - mondta. Systrom a megjegyzésében nem nevezett meg konkrét MI-cégeket.
Válaszul az OpenAI a felhasználói specifikációra mutatott rá, amely szerint a modellje „gyakran nem rendelkezik az összes információval” ahhoz, hogy jó választ adjon, és „pontosítást vagy további részleteket” kérhet. De hacsak a kérdések nem túl homályosak vagy nehezen megválaszolhatók, az MI-nak „meg kell próbálnia teljesíteni a kérést, és közölnie kell a felhasználóval, hogy bizonyos információkkal hasznosabb lehet” - olvasható a specifikációban.
Systrom szerint ez a módszer "árt nekünk”, és a közösségi médiavállalatok által az agresszív terjeszkedéshez használt taktikákhoz hasonlította őket. "Láthatjuk, hogy néhány ilyen cég lefelé megy a nyúl üregébe, ahogy az összes fogyasztói cég lefelé ment, amikor megpróbálta növelni az elkötelezettséget” - mondta a StartupGrind eseményen. "Minden alkalommal, amikor felteszek egy kérdést, a végén egy újabb kis kérdést tesz fel, hogy lássa, ki tud-e szedni belőlem még egy kérdést."
A megjegyzések a ChatGPT-t ért kritikák közepette hangzottak el, amiért túlságosan kedves a felhasználókkal ahelyett, hogy közvetlenül válaszolna a kérdéseikre. Az OpenAI elnézést kért a probléma miatt, és a felhasználók „rövid távú visszajelzéseit” okolta érte.
Systrom azt sugallta, hogy a chatbotok túlzottan megnyerő volta nem hiba, hanem egy szándékos funkció, amelyet az MI-cégek azért alakítottak ilyenre, hogy olyan mérőszámokat mutassanak fel, mint az eltöltött idő és a napi aktív felhasználók. Az MI-cégeknek „lézerfókuszban” kellene lenniük, hogy minőségi válaszokat adjanak, ahelyett, hogy a lehető legkönnyebben mozgatnák a metrikákat - mondta. Systrom a megjegyzésében nem nevezett meg konkrét MI-cégeket.
Válaszul az OpenAI a felhasználói specifikációra mutatott rá, amely szerint a modellje „gyakran nem rendelkezik az összes információval” ahhoz, hogy jó választ adjon, és „pontosítást vagy további részleteket” kérhet. De hacsak a kérdések nem túl homályosak vagy nehezen megválaszolhatók, az MI-nak „meg kell próbálnia teljesíteni a kérést, és közölnie kell a felhasználóval, hogy bizonyos információkkal hasznosabb lehet” - olvasható a specifikációban.