SG.hu
A felére csökkent a Google Play Áruházban lévő alkalmazások száma

A Play Store 1,8 millió alkalmazást veszített el a 3,4 millióból, amellyel 2024-ben indult.
A Google Play Store 1,8 millió alkalmazást veszített tavaly év eleje óta az Appfigures elemzése szerint. Ez körülbelül 47 százalékát teszi ki annak a 3,4 millió alkalmazásnak, amellyel a 2024-es évet kezdte. Ez a csökkenés a Google szóvivője, Dan Jackson szerint azt tükrözi, hogy a vállalat a „kiváló minőségű alkalmazások szállítására” és „a felhasználói biztonságot szolgáló folyamatos fejlesztések iránti elkötelezettségére” összpontosít.
Az elmúlt években a Google fokozta erőfeszítéseit a spammelő és rossz minőségű alkalmazások visszaszorítására. A vállalat 2023-ban kezdett alaposabb ellenőrzéseket végezni, és elkezdte megkövetelni a fejlesztőktől, hogy két héten keresztül legalább 20 emberrel teszteljék alkalmazásaikat. A cég tavaly megkezdte a „korlátozott funkcionalitású és tartalmú” alkalmazások eltávolítását, januárban pedig bejelentette, hogy 2,36 millió, a szabályzatot sértő alkalmazás közzétételét tiltotta meg a Play Store-ban.
Az Appfigures adataiból kiderül, hogy a Google Play Store-ból eltávolított címek közül közel 200 000 a „játékok” kategóriába tartozott, ezt követte 160 700 az oktatási, 115 400 pedig az üzleti kategóriában. Az Appfigures kimutatása szerint azonban az alkalmazáskiadások globálisan 7,1 százalékkal nőttek a tavalyi év azonos időszakához képest.
"Minden évben újabb és újabb módszereket dolgozunk ki a közösségünk védelmére és a rossz szereplők elleni küzdelemre, hogy a felhasználók megbízhassanak a Google Playről letöltött alkalmazásokban, a fejlesztők pedig virágzó üzleteket építhessenek” - mondta Jackson. Az Appfigures adatai szerint eközben az Apple App Store kis ugrással 1,6 millióról 1,64 millióra növelte az appok számát.
A Google Play Store 1,8 millió alkalmazást veszített tavaly év eleje óta az Appfigures elemzése szerint. Ez körülbelül 47 százalékát teszi ki annak a 3,4 millió alkalmazásnak, amellyel a 2024-es évet kezdte. Ez a csökkenés a Google szóvivője, Dan Jackson szerint azt tükrözi, hogy a vállalat a „kiváló minőségű alkalmazások szállítására” és „a felhasználói biztonságot szolgáló folyamatos fejlesztések iránti elkötelezettségére” összpontosít.
Az elmúlt években a Google fokozta erőfeszítéseit a spammelő és rossz minőségű alkalmazások visszaszorítására. A vállalat 2023-ban kezdett alaposabb ellenőrzéseket végezni, és elkezdte megkövetelni a fejlesztőktől, hogy két héten keresztül legalább 20 emberrel teszteljék alkalmazásaikat. A cég tavaly megkezdte a „korlátozott funkcionalitású és tartalmú” alkalmazások eltávolítását, januárban pedig bejelentette, hogy 2,36 millió, a szabályzatot sértő alkalmazás közzétételét tiltotta meg a Play Store-ban.

Az Appfigures adataiból kiderül, hogy a Google Play Store-ból eltávolított címek közül közel 200 000 a „játékok” kategóriába tartozott, ezt követte 160 700 az oktatási, 115 400 pedig az üzleti kategóriában. Az Appfigures kimutatása szerint azonban az alkalmazáskiadások globálisan 7,1 százalékkal nőttek a tavalyi év azonos időszakához képest.
"Minden évben újabb és újabb módszereket dolgozunk ki a közösségünk védelmére és a rossz szereplők elleni küzdelemre, hogy a felhasználók megbízhassanak a Google Playről letöltött alkalmazásokban, a fejlesztők pedig virágzó üzleteket építhessenek” - mondta Jackson. Az Appfigures adatai szerint eközben az Apple App Store kis ugrással 1,6 millióról 1,64 millióra növelte az appok számát.