SG.hu
Reklámok kerülnek a Threads alkalmazásba

A Meta bejelentette, hogy a Threads alkalmazásban mostantól világszerte hirdetések lesznek. Ezek induláskor csak bizonyos piacokon lesznek elérhetőek, de idővel egyre több piacra kerülnek majd ki. A Threads eddig az Egyesült Államokban és Japánban tesztelte a hirdetéseket.
A bővítés lehetővé teszi a jogosult hirdetők számára, hogy elérjék a Threads több mint 320 millió havi aktív felhasználóját, és hozzáférést biztosít egy olyan szűrőhöz, amellyel szabályozható a tartalom érzékenységi szintje, amely mellett a hirdetések futnak. A vállalat szerint az új hirdetéselhelyezés a Threads feedben alapértelmezetten bekapcsolódik minden olyan új reklámkampány esetében, amely a Meta Advantage+ vagy a Manuális elhelyezést használja. Az utóbbi csomagot használó hirdetőknek azonban lehetőségük lesz arra, hogy lemondjanak a Threads feedről.
A terjeszkedés azt jelzi, hogy a Meta úgy gondolja, hogy a Threads közössége már elég erős ahhoz, hogy pénzt termeljen és versenyezzen a hirdetők dollárjaiért a legnagyobb riválisával, Elon Musk X-ével szemben. Mi több, a Meta úgy gondolja, hogy a platformja hirdetőbarátabb, mivel négy Threads felhasználóból három már követ legalább egy vállalkozást az alkalmazáson.A Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg a vállalat legutóbbi, januári eredménybeszámolóján azt mondta a befektetőknek, hogy várakozásai szerint a Threads a következő „néhány évben” több mint 1 milliárd embert fog elérni. Azt is megjegyezte, hogy a hálózat „naponta több mint 1 millió regisztrációval bővül”.
A Threads alkalmazás azonban nem teljesen organikusan fejlődött. Leginkább az Instagramhoz való kapcsolódás hálózati hatásaiból profitált, az Instagram meglévő baráti gráfjára építve az új felhasználók bevonásakor. Ezáltal a Threads szinte azonnal a felhasználók Instagram-hálózatának kiterjesztéseként működött, ahol a felhasználók hasonló baráti, alkotói és márkakövetők körét követhették, mint korábban. Ezt a versenyelőnyt, amely a világ legnagyobb közösségi hálózatainak tulajdonlásán és működtetésén alapul, a Meta most az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottsággal folytatott trösztellenes perben védi. A per végső soron azt eredményezheti, hogy a Meta kénytelen lesz eladni az Instagramot és a WhatsAppot, ha a kormány keresete sikeres lesz.
A Threads növekedésének elősegítése érdekében a Meta olyan feltörekvő közösségi hálózatok koncepcióit vette kölcsön, mint a Mastodon és a Bluesky. A Mastodonhoz hasonlóan a Meta is integrálja az alkalmazását az ActivityPub protokollal, amely a Threads-t egy szélesebb, decentralizált nyílt webhez kapcsolja. Bár ez az integráció még nem fejeződött be, a Threads egy nap könnyen a legnagyobb ilyen szolgáltatássá válhat. A Threads a Bluesky néhány népszerűbb funkcióját is lemásolta és bevezette a Bluesky Starter Packs saját változatát, amely az újonnan érkezők számára ajánlott felhasználók kurátori listáit kínálja.
A Blueskyvel ellentétben, amelynek már több mint 35 millió felhasználója van, a Threads felhasználói az alkalmazás indításakor továbbra is a Threads „For You” feedjét kapják alapértelmezés szerint. A felhasználóknak nincs lehetőségük saját moderálási preferenciáik szabályozására, mint a Bluesky felhasználóknak.
A bővítés lehetővé teszi a jogosult hirdetők számára, hogy elérjék a Threads több mint 320 millió havi aktív felhasználóját, és hozzáférést biztosít egy olyan szűrőhöz, amellyel szabályozható a tartalom érzékenységi szintje, amely mellett a hirdetések futnak. A vállalat szerint az új hirdetéselhelyezés a Threads feedben alapértelmezetten bekapcsolódik minden olyan új reklámkampány esetében, amely a Meta Advantage+ vagy a Manuális elhelyezést használja. Az utóbbi csomagot használó hirdetőknek azonban lehetőségük lesz arra, hogy lemondjanak a Threads feedről.
A terjeszkedés azt jelzi, hogy a Meta úgy gondolja, hogy a Threads közössége már elég erős ahhoz, hogy pénzt termeljen és versenyezzen a hirdetők dollárjaiért a legnagyobb riválisával, Elon Musk X-ével szemben. Mi több, a Meta úgy gondolja, hogy a platformja hirdetőbarátabb, mivel négy Threads felhasználóból három már követ legalább egy vállalkozást az alkalmazáson.A Meta vezérigazgatója, Mark Zuckerberg a vállalat legutóbbi, januári eredménybeszámolóján azt mondta a befektetőknek, hogy várakozásai szerint a Threads a következő „néhány évben” több mint 1 milliárd embert fog elérni. Azt is megjegyezte, hogy a hálózat „naponta több mint 1 millió regisztrációval bővül”.
A Threads alkalmazás azonban nem teljesen organikusan fejlődött. Leginkább az Instagramhoz való kapcsolódás hálózati hatásaiból profitált, az Instagram meglévő baráti gráfjára építve az új felhasználók bevonásakor. Ezáltal a Threads szinte azonnal a felhasználók Instagram-hálózatának kiterjesztéseként működött, ahol a felhasználók hasonló baráti, alkotói és márkakövetők körét követhették, mint korábban. Ezt a versenyelőnyt, amely a világ legnagyobb közösségi hálózatainak tulajdonlásán és működtetésén alapul, a Meta most az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottsággal folytatott trösztellenes perben védi. A per végső soron azt eredményezheti, hogy a Meta kénytelen lesz eladni az Instagramot és a WhatsAppot, ha a kormány keresete sikeres lesz.
A Threads növekedésének elősegítése érdekében a Meta olyan feltörekvő közösségi hálózatok koncepcióit vette kölcsön, mint a Mastodon és a Bluesky. A Mastodonhoz hasonlóan a Meta is integrálja az alkalmazását az ActivityPub protokollal, amely a Threads-t egy szélesebb, decentralizált nyílt webhez kapcsolja. Bár ez az integráció még nem fejeződött be, a Threads egy nap könnyen a legnagyobb ilyen szolgáltatássá válhat. A Threads a Bluesky néhány népszerűbb funkcióját is lemásolta és bevezette a Bluesky Starter Packs saját változatát, amely az újonnan érkezők számára ajánlott felhasználók kurátori listáit kínálja.
A Blueskyvel ellentétben, amelynek már több mint 35 millió felhasználója van, a Threads felhasználói az alkalmazás indításakor továbbra is a Threads „For You” feedjét kapják alapértelmezés szerint. A felhasználóknak nincs lehetőségük saját moderálási preferenciáik szabályozására, mint a Bluesky felhasználóknak.