SG.hu
Segíthet az olcsó iPhone 16e az Apple-nek a Huawei ellen Kínában?

Mint arról beszámoltunk, az Apple szerdán mutatta be kedvező árú telefonjának legújabb változatát, hogy ezzel próbálja meg az árérzékeny vásárlókat megnyerni az olyan országokban, mint Kína és India. Az Apple iPhone 16-os készüléke 799 dollárról indul, míg a mesterséges intelligenciával felszerelt iPhone 16e bevezető ára 599 dollár.
Elemzők szerint a középkategóriás árstratégia és a vártnál korábbi megjelenés az Apple azon törekvését tükrözi, hogy növelje az elfogadottságot az alacsonyabb árkategóriájú piacokon. Az új készülék az SE sorozatot váltja fel, és 2022 óta az Apple első alacsonyabb árú modellje. "A 16e nagy előrelépés az SE-hez képest, és jobban igazodik a piaci kereslethez ebben a felső középkategóriás szegmensben, de Kína hiper versenyképes, különösen ebben az árkategóriában” - mondta Archie Zhang, a Counterpoint Research piacelemző cég vezető elemzője. Kínában, az Apple második legnagyobb piacán a hazai óriás Huawei elképesztő visszatérést hajtott végre, miután 2019 óta amerikai szankciókkal sújtották. A Canalys piackutató cég adatai szerint a Huawei tavaly 16%-os piaci részesedéssel megelőzte a cupertinói techóriást. Az Apple részesedése 15%-ra csökkent, míg 2023-ban kényelmesen megelőzte a Huawei 12%-át a maga 19%-os piaci szeletével.
Az iPhone-gyártója tavaly mutatta be az Apple Intelligence-t, amely eddig csak korlátozott számú angol nyelvű piacon, többek között az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Kanadában és Ausztráliában tette elérhetővé mesterséges intelligencia szolgáltatását. Az Alibaba kínai technológiai óriás múlt héten közölte, hogy az Apple úgy döntött, hogy együttműködik vele az MI-funkciók kínai bevezetésében, bár a megjelenés időpontja egyelőre nem világos. Lori Chang, az Isaiah Research piackutató vállalat vezető elemzője szerint az MI funkciók lassú bevezetése és az olyan kínai márkák, mint az Oppo, a Huawei és a Vivo által támasztott kemény verseny mellett, amelyek gyakran alacsonyabb áron kínálnak erősebb specifikációkat, az Apple olyan kihívásokkal is szembesül, mint a kínai fogyasztók növekvő patriotizmusa.
Globálisan az Apple-nek egyre nehezebb harcot kell vívnia az új vásárlók elcsábításáért. A Counterpoint Research szerint okostelefon-értékesítései a 2022-es csúcspont óta csökkentek, és globális szállítási részesedése a 2023-as 19,3%-ról tavaly 18,2%-ra esett vissza. Kedden a Huawei a malajziai fővárosban mutatta be a Mate XT nevű háromba hajtható okostelefont, ezzel az egyik legnagyobb tengerentúli okostelefon-bevezetést hajtotta végre azóta, hogy Donald Trump amerikai elnök első ciklusa alatt exportkorlátozásokkal sújtották. "Az XT tengerentúli bevezetésének jelentősége az, hogy megmutassuk, milyen messzire tudunk elmenni” - mondta a Huawei szóvivője.
A világ első kereskedelmi forgalomban kapható, két zsanérral összecsukható és táblagépként is használható telefonját először tavaly szeptemberben mutatták be Kínában, néhány órával azután, hogy az Apple bemutatta iPhone 16-os készülékét. De elképesztően magas ára - Kínán kívül 3673 dollár - luxuskészülékként pozícionálja. Ennélfogva az eladásai nem valószínű, hogy a közeljövőben az egekbe szöknek, de nem is cél, mivel a társaság a fejlett félvezetők tekintetében egy hazai chipgyártóra támaszkodik, amely az amerikai korlátozások miatt nehezen tudja növelni a termelést - tette hozzá Chang.
2018-ban, a tilalom előtt a Huawei okostelefonjainak közel felét Kínán kívül adta el. Globális telefoneladásai azonban visszaestek, miután Trump 2019-ben elzárta a kritikus technológiákhoz, például a chipekhez való hozzáférését. Globális okostelefon-szállítási részesedése tavaly mindössze 4,1% volt. "A következő két évben a Huawei valószínűleg a piaci pozíciójának hazai megerősítésére fog összpontosítani, miközben azon dolgozik, hogy stabilizálja a kibocsátást a chipgyártásban, hogy elegendő okostelefon-ellátását biztosítson, mielőtt tovább tud növekedni” - mondta Chang.
Elemzők szerint a középkategóriás árstratégia és a vártnál korábbi megjelenés az Apple azon törekvését tükrözi, hogy növelje az elfogadottságot az alacsonyabb árkategóriájú piacokon. Az új készülék az SE sorozatot váltja fel, és 2022 óta az Apple első alacsonyabb árú modellje. "A 16e nagy előrelépés az SE-hez képest, és jobban igazodik a piaci kereslethez ebben a felső középkategóriás szegmensben, de Kína hiper versenyképes, különösen ebben az árkategóriában” - mondta Archie Zhang, a Counterpoint Research piacelemző cég vezető elemzője. Kínában, az Apple második legnagyobb piacán a hazai óriás Huawei elképesztő visszatérést hajtott végre, miután 2019 óta amerikai szankciókkal sújtották. A Canalys piackutató cég adatai szerint a Huawei tavaly 16%-os piaci részesedéssel megelőzte a cupertinói techóriást. Az Apple részesedése 15%-ra csökkent, míg 2023-ban kényelmesen megelőzte a Huawei 12%-át a maga 19%-os piaci szeletével.
Az iPhone-gyártója tavaly mutatta be az Apple Intelligence-t, amely eddig csak korlátozott számú angol nyelvű piacon, többek között az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Kanadában és Ausztráliában tette elérhetővé mesterséges intelligencia szolgáltatását. Az Alibaba kínai technológiai óriás múlt héten közölte, hogy az Apple úgy döntött, hogy együttműködik vele az MI-funkciók kínai bevezetésében, bár a megjelenés időpontja egyelőre nem világos. Lori Chang, az Isaiah Research piackutató vállalat vezető elemzője szerint az MI funkciók lassú bevezetése és az olyan kínai márkák, mint az Oppo, a Huawei és a Vivo által támasztott kemény verseny mellett, amelyek gyakran alacsonyabb áron kínálnak erősebb specifikációkat, az Apple olyan kihívásokkal is szembesül, mint a kínai fogyasztók növekvő patriotizmusa.

Globálisan az Apple-nek egyre nehezebb harcot kell vívnia az új vásárlók elcsábításáért. A Counterpoint Research szerint okostelefon-értékesítései a 2022-es csúcspont óta csökkentek, és globális szállítási részesedése a 2023-as 19,3%-ról tavaly 18,2%-ra esett vissza. Kedden a Huawei a malajziai fővárosban mutatta be a Mate XT nevű háromba hajtható okostelefont, ezzel az egyik legnagyobb tengerentúli okostelefon-bevezetést hajtotta végre azóta, hogy Donald Trump amerikai elnök első ciklusa alatt exportkorlátozásokkal sújtották. "Az XT tengerentúli bevezetésének jelentősége az, hogy megmutassuk, milyen messzire tudunk elmenni” - mondta a Huawei szóvivője.
A világ első kereskedelmi forgalomban kapható, két zsanérral összecsukható és táblagépként is használható telefonját először tavaly szeptemberben mutatták be Kínában, néhány órával azután, hogy az Apple bemutatta iPhone 16-os készülékét. De elképesztően magas ára - Kínán kívül 3673 dollár - luxuskészülékként pozícionálja. Ennélfogva az eladásai nem valószínű, hogy a közeljövőben az egekbe szöknek, de nem is cél, mivel a társaság a fejlett félvezetők tekintetében egy hazai chipgyártóra támaszkodik, amely az amerikai korlátozások miatt nehezen tudja növelni a termelést - tette hozzá Chang.
2018-ban, a tilalom előtt a Huawei okostelefonjainak közel felét Kínán kívül adta el. Globális telefoneladásai azonban visszaestek, miután Trump 2019-ben elzárta a kritikus technológiákhoz, például a chipekhez való hozzáférését. Globális okostelefon-szállítási részesedése tavaly mindössze 4,1% volt. "A következő két évben a Huawei valószínűleg a piaci pozíciójának hazai megerősítésére fog összpontosítani, miközben azon dolgozik, hogy stabilizálja a kibocsátást a chipgyártásban, hogy elegendő okostelefon-ellátását biztosítson, mielőtt tovább tud növekedni” - mondta Chang.