Franczy
A PS2 jövője
A Sony Computer Entertainment (SCE) vezetői jelenleg olyan tervekkel rendelkeznek, melyek szerint a napjainkban rendkívül népszerű PlayStation 2 játékkonzol több lépcsőben egy szélessávú internet eléréssel rendelkező nagyteljesítményű multimédiás terminállá alakul majd át.
Ken Kutaragi, az SCE elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a cég vezetősége szerint képtelenség lenne egy lépésben végrehajtani az összes elvégzendő PS2-es módosítást, illetve kiegészítést, így az a legcélszerűbb, ha erre három lépcsőben kerül majd sor.
Az első lépésben egy olyan terminált szeretnének a PlayStation 2-es alapokra felépíteni, mely 80 GB-os merevlemeze és 100 Mbps-os Ethernet kártyája révén egy nagytudású, szélessávú internet eléréssel is ellátott, akár üzleti felhasználásra is alkalmas eszközt eredményezne. Ezek az új berendezések elsősorban az SCE kereskedőknél, valamint a Sega Enterprises és a Namco cégek által üzemeltett szórakoztató központokban kerülnek majd alkalmazásra. Ezek a szórakoztató központok egymással is össze lesznek majd kötve, így a központok közötti multiplayer játékoknak sem lesz semmi akadálya. Az első ilyen, 10 vagy 100 Mbits/sec-os kommunikációs hálózatokkal összekötött szórakoztató központok az idei év végén, vagy a jövő év elején nyitják majd meg a kapuikat.
Gran Turismo 3, megjelenése július 10-én várható
A SEC tervei szerint a fejlesztés második lépcsőjében a Sony PlayStation 2 és a különböző mobiltelefonos szolgáltatások összekötésén van a hangsúly. A PlayStation konzolok és a mobiltelefonok összekötése egyébként bizonyos mértékben már napjainkban is meg van oldva, hiszen idén márciusban forgalomba hoztak egy olyan kábelt, melynek segítségével a konzol és az i-Mode képességekkel rendelkező mobiltelefonok összekapcsolhatók.
A harmadik lépcsőben az otthoni PlayStation 2 játékkonzolok merevlemezzel és szélessávú hálózati megoldásokkal való ellátása van tervbe véve, így várhatóan már idén júliusban forgalomba kerül az a PS2 kiegészítő csomag, mely egy 40 GB-os kapacitású merevlemezt és egy 100 Mbps-os Ethernet kártyát foglal magába. A fejlesztők egyébként rendkívül nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy kizárólag csak eredeti játékszoftverekkel lehessen majd igénybe venni a különböző hálózati multiplayer szolgáltatásokat, így nemrégiben elkészítették a DNA (Dynamic Network Authentication) rendszert, valamint az új szoftvereket is ID kódokkal látják el.
Ken Kutaragi, az SCE elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a cég vezetősége szerint képtelenség lenne egy lépésben végrehajtani az összes elvégzendő PS2-es módosítást, illetve kiegészítést, így az a legcélszerűbb, ha erre három lépcsőben kerül majd sor.
Az első lépésben egy olyan terminált szeretnének a PlayStation 2-es alapokra felépíteni, mely 80 GB-os merevlemeze és 100 Mbps-os Ethernet kártyája révén egy nagytudású, szélessávú internet eléréssel is ellátott, akár üzleti felhasználásra is alkalmas eszközt eredményezne. Ezek az új berendezések elsősorban az SCE kereskedőknél, valamint a Sega Enterprises és a Namco cégek által üzemeltett szórakoztató központokban kerülnek majd alkalmazásra. Ezek a szórakoztató központok egymással is össze lesznek majd kötve, így a központok közötti multiplayer játékoknak sem lesz semmi akadálya. Az első ilyen, 10 vagy 100 Mbits/sec-os kommunikációs hálózatokkal összekötött szórakoztató központok az idei év végén, vagy a jövő év elején nyitják majd meg a kapuikat.
Gran Turismo 3, megjelenése július 10-én várható
A SEC tervei szerint a fejlesztés második lépcsőjében a Sony PlayStation 2 és a különböző mobiltelefonos szolgáltatások összekötésén van a hangsúly. A PlayStation konzolok és a mobiltelefonok összekötése egyébként bizonyos mértékben már napjainkban is meg van oldva, hiszen idén márciusban forgalomba hoztak egy olyan kábelt, melynek segítségével a konzol és az i-Mode képességekkel rendelkező mobiltelefonok összekapcsolhatók.
A harmadik lépcsőben az otthoni PlayStation 2 játékkonzolok merevlemezzel és szélessávú hálózati megoldásokkal való ellátása van tervbe véve, így várhatóan már idén júliusban forgalomba kerül az a PS2 kiegészítő csomag, mely egy 40 GB-os kapacitású merevlemezt és egy 100 Mbps-os Ethernet kártyát foglal magába. A fejlesztők egyébként rendkívül nagy hangsúlyt fektetnek arra is, hogy kizárólag csak eredeti játékszoftverekkel lehessen majd igénybe venni a különböző hálózati multiplayer szolgáltatásokat, így nemrégiben elkészítették a DNA (Dynamic Network Authentication) rendszert, valamint az új szoftvereket is ID kódokkal látják el.