SG.hu
3 millió eladott terméknél tart a Nothing
A londoni székhelyű Nothing technológiai vállalat új mérföldkövet ért el, alapítója és vezérigazgatója, Carl Pei az X-fiókján jelentette be, hogy a cég fennállása óta több mint hárommillió terméket adott el. A cég hároméves fennállása alatt számos okostelefont és vezeték nélküli fülhallgatót adott ki Nothing márkanév alatt.
"Mindenki annyira szenvedélytelen a technológiával kapcsolatban" - véli Carl Pei. "A hardverek terén alapvetően egyre több és több van ugyanabból. Egyre kevesebb a differenciálás, és a fogyasztók már nem annyira izgatottak. Az emberek nem akarnak bejelentéseket nézni." A márka azt állítja, hogy pokolian elszánt a fogyasztói technológia megjelenésének, érzetének és termékszerkezetének átalakításában, mégis, eddig eddig csak fejhallgatókat és mobiltelefonokat adtak ki és ezek egyike sem változtatta meg drámaian a piacot.
A márka fülhallgatóinak harmadik generációja jelent meg most, a zajszűrős Nothing Ear (a) és a megfizethetőbb Nothing Ear, amelyek maguk is csupán a korábbi Nothing Ear (stick) és Nothing Ear (2) iterációi. A Nothing egy olyan márka, amely megfizethető, jó dizájnnal rendelkező középkategóriás termékeket árul, de ezek a jól kinéző, elfogadható eszközök nem azok a valódi innovációk, amelyet induláskor Pei ígért. A Kajmán-szigeteken bejegyzett vállalat gyorsan össze tudott állítani egy készüléket polcról beszerezhető alkatrészekből (az első generációs Ear 1 fülhallgatónak még saját meghajtója sem volt), és gyorsan el tudta adni, támaszkodva a társalapítók azon kapcsolataira, amelyeket a OnePlusnál, egy másik, hasonló stratégiával rendelkező márkánál szereztek.
A Nothing kezdeti termékében a hardver és a szoftver jól illeszkedett egymáshoz, és a fejhallgató hangzása is kiérlelt volt. A fülhallgatók második generációja, az Ear (Stick) és az Ear (2) egyedi meghajtókat és egy jobb tokot hozott, bár még mindig nagyon hasonlóan nézett ki és hangzott, mint a fülhallgatók túlnyomó többsége. Majdnem minden márkának van Apple AirPod klónja és szinte mindegyik elég tisztességes, csak éppen színesek, vagy veszteségmentes hanggal bírnak. Az LG már nem is gyárt mobiltelefonokat, mégis van hasonlója. A cég közlése szerint új terméküknél a kerámia meghajtó élesebb, tisztább hangzást tesz lehetővé a magas hangoknál, az új belső felépítés pedig mélyebb basszust kínál. A Nothing Ear (a) adaptív zajszűrő technológiája is javult, összességében 5 decibellel halkabbá vált, ami jó, de nem elképesztő. Ezek a fokozatos újítások nem elegendők a felsőbb kategóriába lépéshez, de legalább nem hagyják lemaradni. Maga az Apple is generációkon keresztül frissítette fokozatosan az AirPods-ot és az AirPods Pro-t, és most a világ legkelendőbb készülékével rendelkeznek.
Nem mintha a Nothing nem lenne képes új dolgokat kifejleszteni. Első fejhallgatójuk megjelenésekor összesen 30 munkatársat foglalkoztattak, és Akis Evangelidis társalapító szerint ez a létszám mostanra 300-ra nőtt, beleértve öt dedikált akusztikai mérnököt, és egy 30 fős csapatot, amely csak az új aktív zajszűrő rendszer hibakeresésével foglalkozik. Ez lényegesen több agytekervényt jelent, ami pontosan az a fajta dolog, ami észrevehető innovációt eredményezhet akár ezekben az új modellekben, akár a későbbiekben. De jobb fejhallgató-meghajtókat és kicsit csendesebb masinával sok más cég is házal. Egy olyan jól finanszírozott, jól marketingelt területen, mint a mobil, nehéz nagy dologgal előrukkolni.
Vajon a Nothing képes lesz-e az átlátszó műanyag dizájnon és néhány házon belüli alkatrészen túlmutató fejlesztésre, és képes lesz-e valaha is felvenni a versenyt az igazi élvonalban? Az olyan márkák, mint a Samsung, a Google, az Apple és mások 300-nál jóval több alkalmazottal és ennek megfelelő költségvetéssel rendelkeznek az audio részlegükön. Mindazonáltal a Nothing továbbra is Apple-szintű teljesítményt hajszol alacsonyabb áron, és ha a cég továbbra is arra összpontosít, hogy megfizethető termékeket készítsen minőségi formatervezéssel és a bevált technológia testreszabott változataival, akkor tovább növekedhet és nagyra nőhet. De a Nothing egyáltalán nem egy forradalmi technológiai vállalat, csak egy igazán jó középkategóriás versenytárs. Ami közel sem rossz pozíció.
"Mindenki annyira szenvedélytelen a technológiával kapcsolatban" - véli Carl Pei. "A hardverek terén alapvetően egyre több és több van ugyanabból. Egyre kevesebb a differenciálás, és a fogyasztók már nem annyira izgatottak. Az emberek nem akarnak bejelentéseket nézni." A márka azt állítja, hogy pokolian elszánt a fogyasztói technológia megjelenésének, érzetének és termékszerkezetének átalakításában, mégis, eddig eddig csak fejhallgatókat és mobiltelefonokat adtak ki és ezek egyike sem változtatta meg drámaian a piacot.
3M products sold. Thanks to everyone who voted with their wallets over the last 3 years! From now on, it's time to calculate annual sales instead of cumulative.
— Carl Pei (@getpeid) April 4, 2024
Carl Pei 2021-ben alapította a Nothingot, miután hét év után távozott a OnePlus-tól. Első terméke az Ear (1) vezeték nélküli fülhallgató volt, a 99 dolláros szerkezet átlátszó dizájnjával emelkedett ki a tömegből. A vállalat egy évvel később piacra dobta első Android-alapú okostelefonját, a Nothing Phone (1)-t, amelyet a hátoldalára szerelt LED-fények különböztettek meg a többiektől. Ezek bejövő telefonhívásokról és értesítésekről figyelmeztethetnek, de egy zeneszerkesztő alkalmazással olyan 10 másodperces egyéni csengőhangok is létrehozhatok, amelyek fényeket is tartalmaznak. Az un. Glyph lámpák átkerültek az újabb Nothing okostelefonokra, például a Nothing Phone (2) és a Phone (2a) készülékekre is. Meg kell még említeni az Android társalapítója, Andy Rubin okostelefon-márkájának felvásárlását (az Essential rövid élettartama alatt mindössze egy okostelefont adott ki) és hogy tavaly CMF néven almárkát indítottak a legalsó árkategóriában. |
A Nothing kezdeti termékében a hardver és a szoftver jól illeszkedett egymáshoz, és a fejhallgató hangzása is kiérlelt volt. A fülhallgatók második generációja, az Ear (Stick) és az Ear (2) egyedi meghajtókat és egy jobb tokot hozott, bár még mindig nagyon hasonlóan nézett ki és hangzott, mint a fülhallgatók túlnyomó többsége. Majdnem minden márkának van Apple AirPod klónja és szinte mindegyik elég tisztességes, csak éppen színesek, vagy veszteségmentes hanggal bírnak. Az LG már nem is gyárt mobiltelefonokat, mégis van hasonlója. A cég közlése szerint új terméküknél a kerámia meghajtó élesebb, tisztább hangzást tesz lehetővé a magas hangoknál, az új belső felépítés pedig mélyebb basszust kínál. A Nothing Ear (a) adaptív zajszűrő technológiája is javult, összességében 5 decibellel halkabbá vált, ami jó, de nem elképesztő. Ezek a fokozatos újítások nem elegendők a felsőbb kategóriába lépéshez, de legalább nem hagyják lemaradni. Maga az Apple is generációkon keresztül frissítette fokozatosan az AirPods-ot és az AirPods Pro-t, és most a világ legkelendőbb készülékével rendelkeznek.
Nem mintha a Nothing nem lenne képes új dolgokat kifejleszteni. Első fejhallgatójuk megjelenésekor összesen 30 munkatársat foglalkoztattak, és Akis Evangelidis társalapító szerint ez a létszám mostanra 300-ra nőtt, beleértve öt dedikált akusztikai mérnököt, és egy 30 fős csapatot, amely csak az új aktív zajszűrő rendszer hibakeresésével foglalkozik. Ez lényegesen több agytekervényt jelent, ami pontosan az a fajta dolog, ami észrevehető innovációt eredményezhet akár ezekben az új modellekben, akár a későbbiekben. De jobb fejhallgató-meghajtókat és kicsit csendesebb masinával sok más cég is házal. Egy olyan jól finanszírozott, jól marketingelt területen, mint a mobil, nehéz nagy dologgal előrukkolni.
Vajon a Nothing képes lesz-e az átlátszó műanyag dizájnon és néhány házon belüli alkatrészen túlmutató fejlesztésre, és képes lesz-e valaha is felvenni a versenyt az igazi élvonalban? Az olyan márkák, mint a Samsung, a Google, az Apple és mások 300-nál jóval több alkalmazottal és ennek megfelelő költségvetéssel rendelkeznek az audio részlegükön. Mindazonáltal a Nothing továbbra is Apple-szintű teljesítményt hajszol alacsonyabb áron, és ha a cég továbbra is arra összpontosít, hogy megfizethető termékeket készítsen minőségi formatervezéssel és a bevált technológia testreszabott változataival, akkor tovább növekedhet és nagyra nőhet. De a Nothing egyáltalán nem egy forradalmi technológiai vállalat, csak egy igazán jó középkategóriás versenytárs. Ami közel sem rossz pozíció.