Franczy
MS Office XP: előfizetéses rendszer nélkül?
[CNet] A Microsoft cég úgy döntött, hogy egyelőre mégsem vezeti be az újgenerációs irodai szoftvercsomag, a Micorosoft Office XP előfizetéses rendszerben történő használati lehetőségét.
Ezt a meglepő döntést alig egy hónappal a szoftver hivatalos, május 31-i megjelenését megelőzően, valamint pár nappal a Dell Computer számítógépek Office XP-vel való ellátása után hozták meg a cég vezetői.
"A Microsoft Office XP előfizetéses rendszerben történő bérlési lehetőségét az Egyesült Államokban idén már biztosan nem vezetjük be. Az igazsághoz tartozik, hogy a világ bizonyos részein a szoftver megjelenésével egyidőben mégis beindítjuk az előfizetéses szolgáltatást. Az ügyben érintett országokban az előfizetéses Office XP-vel kapcsolatos bejelentésekre csak később kerül sor." - nyilatkozta a Microsoft cég szóvivője.
A szakértők meglepődve vették tudomásul, hogy a Microsoft egyelőre nem vezeti be széles körben az Office XP előfizetéses szolgáltatásait, hiszen ez egy kiváló tesztet jelentett volna a cég számára, ugyanis a Microsoft jövőre tervezi a .Net termékcsalád piaci bevezetését, melynek tagjait a cég elsősorban mint szolgáltatásokat szeretné majd forgalomba hozni, vagyis előfizetéses alapon lehetni ezeket a szoftvereket igénybe venni. Chris LeTocq, a Guernsey Research piackutató cég szakértője szerint érthetetlen, hogy a Microsoft miért hagyta ki ezt a kiváló tesztlehetőséget, hiszen az Office XP előfizetéses rendszerének idén történő beindítása révén óriási tapasztalatokra tehetett volna szert a Microsoft.
Szakértők szerint kétséges, hogy a Microsoft legfőbb bevételi forrását jelentő Office új verziójának közelgő megjelenése mennyire lesz majd sikeres, hiszen mint köztudott, a PC-s iparban már hosszabb ideje gazdasági hullámvölgy tapasztalható. Az Office XP lesz egyébként a szoftveróriás idei első komolyabb szoftvere, melyet aztán várhatóan október 29-én követ majd az újgenerációs operációs rendszer, a Windows XP. Az idei év végén még egy nagy Microsoftos durranás megjelenése várható, ami nem más, mint a cég első játékkonzolja, az Xbox, melynek óriási reklámkampányt szervez világszerte a Microsoft.
A legutóbbi felmérések szerint egyébként a felhasználók több mint 60 százaléka még mindig az Office 95-öt, vagy az Office 97-et használja, vagyis a legtöbb felhasználó nem tart igényt az Office 2000 szolgáltatásaira sem, így kérdéses, hogy mekkora igény mutatkozik majd az Office XP után.

"A Microsoft Office XP előfizetéses rendszerben történő bérlési lehetőségét az Egyesült Államokban idén már biztosan nem vezetjük be. Az igazsághoz tartozik, hogy a világ bizonyos részein a szoftver megjelenésével egyidőben mégis beindítjuk az előfizetéses szolgáltatást. Az ügyben érintett országokban az előfizetéses Office XP-vel kapcsolatos bejelentésekre csak később kerül sor." - nyilatkozta a Microsoft cég szóvivője.
A szakértők meglepődve vették tudomásul, hogy a Microsoft egyelőre nem vezeti be széles körben az Office XP előfizetéses szolgáltatásait, hiszen ez egy kiváló tesztet jelentett volna a cég számára, ugyanis a Microsoft jövőre tervezi a .Net termékcsalád piaci bevezetését, melynek tagjait a cég elsősorban mint szolgáltatásokat szeretné majd forgalomba hozni, vagyis előfizetéses alapon lehetni ezeket a szoftvereket igénybe venni. Chris LeTocq, a Guernsey Research piackutató cég szakértője szerint érthetetlen, hogy a Microsoft miért hagyta ki ezt a kiváló tesztlehetőséget, hiszen az Office XP előfizetéses rendszerének idén történő beindítása révén óriási tapasztalatokra tehetett volna szert a Microsoft.
Szakértők szerint kétséges, hogy a Microsoft legfőbb bevételi forrását jelentő Office új verziójának közelgő megjelenése mennyire lesz majd sikeres, hiszen mint köztudott, a PC-s iparban már hosszabb ideje gazdasági hullámvölgy tapasztalható. Az Office XP lesz egyébként a szoftveróriás idei első komolyabb szoftvere, melyet aztán várhatóan október 29-én követ majd az újgenerációs operációs rendszer, a Windows XP. Az idei év végén még egy nagy Microsoftos durranás megjelenése várható, ami nem más, mint a cég első játékkonzolja, az Xbox, melynek óriási reklámkampányt szervez világszerte a Microsoft.
A legutóbbi felmérések szerint egyébként a felhasználók több mint 60 százaléka még mindig az Office 95-öt, vagy az Office 97-et használja, vagyis a legtöbb felhasználó nem tart igényt az Office 2000 szolgáltatásaira sem, így kérdéses, hogy mekkora igény mutatkozik majd az Office XP után.