Gyurkity Péter
Az első helyen volt az év végén az Apple
Az ünnepi időszak ismét az Apple számára volt a legsikeresebb, de jönnek fel a kínai gyártók.
Az Apple kapcsán nemrég írtunk arról, hogy már 3 billió dollár felett volt a cég üzleti értéke, a most közzétett friss felmérés alapján pedig a tavalyi év utolsó negyedében ismét az első helyen végeztek, legalábbis az okostelefonok piacán, ami azt mutatja, hogy a növekedés egyelőre megállíthatatlan.
A Canalys tette közzé a napokban szokásos jelentésének friss változatát, amelyben már a 2021-es ünnepi időszak fontosabb okostelefonos adatait osztják meg velünk. Ebből kiderül, hogy az újonnan értékesített készülékek tekintetében az Apple végzett az első helyen, bár a 2020-as hasonló időszak számához képest kisebb visszaesést mutatott a cég piaci részesedése, hiszen ez 23-ról 22 százalékra mérséklődött. A második ismét a piacot hagyományosan uraló Samsung lett, ők viszont 17-ről javítottak 20 százalékra, míg mögöttük már három kínai gyártó zárja az legjobb 5 rangsorát. Nem túl meglepő, hogy a harmadik az utóbbi időben nagyon jól teljesítő Xiaomi lett, negyedikként az Oppo futott be, utánuk pedig a Vivo következett a sorban, ez jól mutatja a kínai cégek folytatódó előretörését.
Az Apple számár az iPhone 13 volt a legnagyobb húzóerő, a vásárlók nagy érdeklődéssel fordultak a jelenlegi generáció képviselői felé. A készlethiány, valamint a ellátási láncok terén tapasztalható késlekedés természetesen őket is érintette, viszont úgy tűnik, hogy ők valamelyest megúszták, illetve elkerülték a komolyabb gondokat, míg a többi szereplő némileg nehezebb helyzetben volt. Ez a trend még néhány hónapig biztosan velünk marad, a friss előrejelzések és elemzői várakozások szerint a második félévig biztosan nem javul majd a helyet, ami nyilván a kereskedelmi árakra sem lesz jó hatással.
A hiány az igazán nagyok eredményét dobja igazán meg, hiszen ők vannak némileg kényelmesebb pozícióban, így piaci előnyük még tovább növelhető, legalábbis a jóval kisebb, illetve új szereplőkkel összehasonlítva.
Az Apple kapcsán nemrég írtunk arról, hogy már 3 billió dollár felett volt a cég üzleti értéke, a most közzétett friss felmérés alapján pedig a tavalyi év utolsó negyedében ismét az első helyen végeztek, legalábbis az okostelefonok piacán, ami azt mutatja, hogy a növekedés egyelőre megállíthatatlan.
A Canalys tette közzé a napokban szokásos jelentésének friss változatát, amelyben már a 2021-es ünnepi időszak fontosabb okostelefonos adatait osztják meg velünk. Ebből kiderül, hogy az újonnan értékesített készülékek tekintetében az Apple végzett az első helyen, bár a 2020-as hasonló időszak számához képest kisebb visszaesést mutatott a cég piaci részesedése, hiszen ez 23-ról 22 százalékra mérséklődött. A második ismét a piacot hagyományosan uraló Samsung lett, ők viszont 17-ről javítottak 20 százalékra, míg mögöttük már három kínai gyártó zárja az legjobb 5 rangsorát. Nem túl meglepő, hogy a harmadik az utóbbi időben nagyon jól teljesítő Xiaomi lett, negyedikként az Oppo futott be, utánuk pedig a Vivo következett a sorban, ez jól mutatja a kínai cégek folytatódó előretörését.
Az Apple számár az iPhone 13 volt a legnagyobb húzóerő, a vásárlók nagy érdeklődéssel fordultak a jelenlegi generáció képviselői felé. A készlethiány, valamint a ellátási láncok terén tapasztalható késlekedés természetesen őket is érintette, viszont úgy tűnik, hogy ők valamelyest megúszták, illetve elkerülték a komolyabb gondokat, míg a többi szereplő némileg nehezebb helyzetben volt. Ez a trend még néhány hónapig biztosan velünk marad, a friss előrejelzések és elemzői várakozások szerint a második félévig biztosan nem javul majd a helyet, ami nyilván a kereskedelmi árakra sem lesz jó hatással.
A hiány az igazán nagyok eredményét dobja igazán meg, hiszen ők vannak némileg kényelmesebb pozícióban, így piaci előnyük még tovább növelhető, legalábbis a jóval kisebb, illetve új szereplőkkel összehasonlítva.