Gyurkity Péter
Felváltják a karpántokat az okosórák
Egyre többen akarnak további funkciókat, így az egyszerűbb megoldások lassan kiszorulnak.
Még november végén olvashattunk arról, hogy az okosórák piacán szorosabbá vált a verseny a két nagy, jól ismert gyártó között, most pedig az IDC piackutató cég tette közzé a harmadik negyedévre vonatkozó főbb számait. Ezekben már egy másik trend mutatkozik meg, amely legalább ilyen érdekes.
A napokban megjelent részletes anyagban az ilyenkor szokásos összefoglaló táblázatot látjuk, amely azt emeli ki, hogy bár az Apple továbbra is az első helyen tanyázik, előnyük pedig még mindig jelentősnek mondható, az egy évvel ezelőtti hasonló időszakhoz képest náluk már egyértelmű volt a visszaesés ténye. Ez elsősorban annak volt köszönhető, hogy a most lezárult periódusban az Apple Watch jóval kisebb példányszámban talált gazdára, az egy évvel korábbi szinthez képest 35 százalékos visszaesésről beszélhetünk, ám ezt nagyrészt ellensúlyozta az AirPods- és a Beats-viselhetők növekvő népszerűsége. A második helyen a Samsung és a Xiaomi állt holtversenyben, ami előbbi gyártó sikerét mutatja.
Legalább ilyen fontos a másik, magában a termékek összetételében megmutatkozó trend, amely azt mutatja meg nekünk, hogy az egyszerűbb fitnesz-karkötőket fokozatosan felváltják az okosórák. Amíg ugyanis korábban a vásárlók jelentős része megelégedett az egyszerűbb, 100 dollár alatti árakon kapható megoldásokkal, most egyre többen akarnak bonyolultabb, több funkciót is megfelelő módon támogató kütyüket, és bár a szerényebb termékek szegmensét továbbra is a kínai és indiai gyártók növekedése tartotta életben, a drágább fejlesztéseknél már jól látható az Apple, a Samsung, valamint a Huawei fölénye. Hozzáteszik ehhez, hogy a karpántok kategóriáját eddig a Xiaomi olcsóbb példányai uralták, most viszont itt az Apple és a Huawei uralta a mezőnyt.
Maga a terület egyébként csaknem 10 százalékkal bővült az előző év azonos periódusához képest, a jelek szerint a területben bőven van még tartalék.
Még november végén olvashattunk arról, hogy az okosórák piacán szorosabbá vált a verseny a két nagy, jól ismert gyártó között, most pedig az IDC piackutató cég tette közzé a harmadik negyedévre vonatkozó főbb számait. Ezekben már egy másik trend mutatkozik meg, amely legalább ilyen érdekes.
A napokban megjelent részletes anyagban az ilyenkor szokásos összefoglaló táblázatot látjuk, amely azt emeli ki, hogy bár az Apple továbbra is az első helyen tanyázik, előnyük pedig még mindig jelentősnek mondható, az egy évvel ezelőtti hasonló időszakhoz képest náluk már egyértelmű volt a visszaesés ténye. Ez elsősorban annak volt köszönhető, hogy a most lezárult periódusban az Apple Watch jóval kisebb példányszámban talált gazdára, az egy évvel korábbi szinthez képest 35 százalékos visszaesésről beszélhetünk, ám ezt nagyrészt ellensúlyozta az AirPods- és a Beats-viselhetők növekvő népszerűsége. A második helyen a Samsung és a Xiaomi állt holtversenyben, ami előbbi gyártó sikerét mutatja.
Legalább ilyen fontos a másik, magában a termékek összetételében megmutatkozó trend, amely azt mutatja meg nekünk, hogy az egyszerűbb fitnesz-karkötőket fokozatosan felváltják az okosórák. Amíg ugyanis korábban a vásárlók jelentős része megelégedett az egyszerűbb, 100 dollár alatti árakon kapható megoldásokkal, most egyre többen akarnak bonyolultabb, több funkciót is megfelelő módon támogató kütyüket, és bár a szerényebb termékek szegmensét továbbra is a kínai és indiai gyártók növekedése tartotta életben, a drágább fejlesztéseknél már jól látható az Apple, a Samsung, valamint a Huawei fölénye. Hozzáteszik ehhez, hogy a karpántok kategóriáját eddig a Xiaomi olcsóbb példányai uralták, most viszont itt az Apple és a Huawei uralta a mezőnyt.
Maga a terület egyébként csaknem 10 százalékkal bővült az előző év azonos periódusához képest, a jelek szerint a területben bőven van még tartalék.