Berta Sándor
Kínai márkákat távolított el az Amazon, válaszul beperelték
Elfajult a hamis termékajánlások elleni fellépés.
Az Amazon az elmúlt hónapokban a saját adatai alapján több mint 600 kínai márkát és több mint 3000 kereskedői fiókot törölt a rendszeréből, mert azok megsértették a hamis termékajánlások elleni irányelvét és kiszínezték, megszépítették a készülékeikkel kapcsolatos értékeléseket. A folyamatban segítő felhasználók ajándékokat vagy kedvezményeket kaptak, míg a negatív véleményt megfogalmazó vásárlóknak ingyenes terméket kínáltak a bejegyzéseik törléséért.
Az Amazon hangsúlyozta, hogy az érintett kereskedők és gyártók tudatosan többször is megsértették az irányelvet, ezért egy ideig nem térhetnek vissza a platformra. A kereskedelmi óriáscég a South China Morning Post és a The Verge kérdésére válaszul megerősítette a kiszivárgott információkat.
Az érintett márkák között van az Aukey, a Choetech, a RavPower, a Taotronics, továbbá az Angelbliss, a Cstech, a Deyixun, a Recoo Direct, a Slaouwo, a Sopownic és a Tudi. Az utóbbi hét vállalat közös keresetet nyújtott be az amerikai konszern ellen. A társaságok nem tagadták, hogy valóban megsértették az irányelvet, de azt állították, hogy az Amazon nem fizette ki a korábbi bevételeiket és az összeg meghaladja a több százezer amerikai dollárt. Érdekesség, hogy a kapcsolódó irányelv pont azt mondja ki, hogy ha egy cég megszegi az előírásokat, akkor a megkötött szerződés alapján az Amazonnak nem kell a megszerzett bevételeit kifizetnie.
A hét vállalat azzal érvel, hogy az Amazon a termékeket az FBA programon keresztül szállította ki, ezáltal tudnia kellett, hogy az ügyfelek megajándékozhatók a pozitív ajánlásokért ajándékkártyákkal.
Az Amazon az elmúlt hónapokban a saját adatai alapján több mint 600 kínai márkát és több mint 3000 kereskedői fiókot törölt a rendszeréből, mert azok megsértették a hamis termékajánlások elleni irányelvét és kiszínezték, megszépítették a készülékeikkel kapcsolatos értékeléseket. A folyamatban segítő felhasználók ajándékokat vagy kedvezményeket kaptak, míg a negatív véleményt megfogalmazó vásárlóknak ingyenes terméket kínáltak a bejegyzéseik törléséért.
Az Amazon hangsúlyozta, hogy az érintett kereskedők és gyártók tudatosan többször is megsértették az irányelvet, ezért egy ideig nem térhetnek vissza a platformra. A kereskedelmi óriáscég a South China Morning Post és a The Verge kérdésére válaszul megerősítette a kiszivárgott információkat.
Az érintett márkák között van az Aukey, a Choetech, a RavPower, a Taotronics, továbbá az Angelbliss, a Cstech, a Deyixun, a Recoo Direct, a Slaouwo, a Sopownic és a Tudi. Az utóbbi hét vállalat közös keresetet nyújtott be az amerikai konszern ellen. A társaságok nem tagadták, hogy valóban megsértették az irányelvet, de azt állították, hogy az Amazon nem fizette ki a korábbi bevételeiket és az összeg meghaladja a több százezer amerikai dollárt. Érdekesség, hogy a kapcsolódó irányelv pont azt mondja ki, hogy ha egy cég megszegi az előírásokat, akkor a megkötött szerződés alapján az Amazonnak nem kell a megszerzett bevételeit kifizetnie.
A hét vállalat azzal érvel, hogy az Amazon a termékeket az FBA programon keresztül szállította ki, ezáltal tudnia kellett, hogy az ügyfelek megajándékozhatók a pozitív ajánlásokért ajándékkártyákkal.