JohnnyCage
Csökkenő árak a Dellnél
[CNet] A PC-k világméretű eladásainak lassulása miatt a Round Rock, texasi központú óriáscég úgy döntött, hogy egy széleskörű népszerűsítő kampányba fog, amelyben a cég csökkentett árakkal kívánja magához vonzani a vásárlókat.
A társaság a múltban leginkább a nyereségi mutatók magasan tartására koncentrált, ami magas profithoz vezetett, de ez csak viszonylag magas PC eladási árakkal volt elérhető. Ahogy azonban a PC-piac felnőtt és telítetté vált, a Dell úgy döntött, hogy konkurenseinél alacsonyabb árakat határoz meg, amellyel a cég piaci részesedést szeretne elhódítani a versenytársaktól.
A Dell jelenleg a világ második legnagyobb számítógép-gyártója, a Compaq után. Az Egyesült Államokban jelenleg is a Dellnek van a legnagyobb piaci részesedése, (16.9%) de az elemzők szerint ez még az első negyedév során kiterjed az egész világra, a társaság tehát átveszi as vezetést a Compaq-tól.
Az árak csökkentésének rövidtávon negatív következményei vannak, ami a lecsökkenő profitban mutatkozik meg. A Dell vezetői azonban okkal arra számítanak, hogy a sokkal barátságosabb árak számos konkurenstől elvonzzák majd a vásárlókat, ami a jelenlegi romló piaci körülmények között fontos lehet. Tavaly június óta a Dell egyes rendszereinek ára több, mint 40%-kal csökkent, és a cég további árleszállításokat tervez.
Az elemzők úgy gondolják, hogy a Dell stratégiája kockázatos is lehet, mert nem biztos, hogy a társaság hosszútávon vissza tud majd állni a korábbi viszonylag nagy nyereségre.
A Dell akárcsak konkurensei, mint például a Compaq és a Hewlett-Packard, igen nagy raktárkészleteket halmozott fel a túlbecsült vásárlási ütem miatt, amelyek, mint minden számítástechnikai alkatrész, gyorsan veszítenek értékükből. A Dell ezért a "mindenáron eladni" stratégiát követi, hogy minél hamarabb megszabadulhasson raktáron lévő számítógépeitől.
A társaság a múltban leginkább a nyereségi mutatók magasan tartására koncentrált, ami magas profithoz vezetett, de ez csak viszonylag magas PC eladási árakkal volt elérhető. Ahogy azonban a PC-piac felnőtt és telítetté vált, a Dell úgy döntött, hogy konkurenseinél alacsonyabb árakat határoz meg, amellyel a cég piaci részesedést szeretne elhódítani a versenytársaktól.
A Dell jelenleg a világ második legnagyobb számítógép-gyártója, a Compaq után. Az Egyesült Államokban jelenleg is a Dellnek van a legnagyobb piaci részesedése, (16.9%) de az elemzők szerint ez még az első negyedév során kiterjed az egész világra, a társaság tehát átveszi as vezetést a Compaq-tól.
Az árak csökkentésének rövidtávon negatív következményei vannak, ami a lecsökkenő profitban mutatkozik meg. A Dell vezetői azonban okkal arra számítanak, hogy a sokkal barátságosabb árak számos konkurenstől elvonzzák majd a vásárlókat, ami a jelenlegi romló piaci körülmények között fontos lehet. Tavaly június óta a Dell egyes rendszereinek ára több, mint 40%-kal csökkent, és a cég további árleszállításokat tervez.
Az elemzők úgy gondolják, hogy a Dell stratégiája kockázatos is lehet, mert nem biztos, hogy a társaság hosszútávon vissza tud majd állni a korábbi viszonylag nagy nyereségre.
A Dell akárcsak konkurensei, mint például a Compaq és a Hewlett-Packard, igen nagy raktárkészleteket halmozott fel a túlbecsült vásárlási ütem miatt, amelyek, mint minden számítástechnikai alkatrész, gyorsan veszítenek értékükből. A Dell ezért a "mindenáron eladni" stratégiát követi, hogy minél hamarabb megszabadulhasson raktáron lévő számítógépeitől.