Berta Sándor
Kiterjesztették a Google elleni vizsgálatot Németországban
A háttérben az óriáscég egyik ajánlatának a megítélése áll.
A német Szövetségi Versenyhivatal a Corint Media társaságtól érkezett panasz miatt kiterjesztette a Google ellen folytatott eljárását a News Showcase szolgáltatás tanulmányozásával. A Németországban tavaly ősz óta elérhető, majd azóta immár Brazíliában és más államokban is hozzáférhető News Showcase lehetővé teszi a kiadóknak, hogy a tartalmaikat kiemelt helyeken helyezzék el a weben és ezért cserébe pénzt kapnak. Az összeg nagyságát ugyanakkor a szerződő felek bizalmasan kezelik. A hivatal azt gyanítja, hogy ez a gyakorlat diszkriminációhoz vezet.
Németországban az ajánlatnak körülbelül 30 partnere van, köztük a Burda, a Frankfurter Allgemeine Zeitung, a Funke médiacsoport, a Handelsblatt médiacsoport, a Spiegel kiadó és a DIE ZEIT. Andreas Mundt, a hivatal vezetője elmondta, hogy a kiadók szempontjából rendkívül vonzó együttműködés esetében mindenképpen meg kell bizonyosodni arról, hogy nem valósul meg diszkrimináció. Azt is biztosítani kell, hogy a Google erős pozíciója ne veszélyeztesse vagy nyomja el az egyes kiadók és más hírszolgáltatók egymással versengő ajánlatait.
Kay Oberbeck, a Google szóvivője úgy reagált a hírre, hogy a News Showcase segítségével az újságírást támogatják. A program partnereinek a kiválasztása objektív és diszkriminációtól mentes szempontok alapján valósul meg. A Showcase-partnerek tartalmait a keresési eredmények megmutatásakor nem részesítik előnyben. Oberbeck hozzátette, hogy készek mindenben együttműködni a német hatósággal és megválaszolják a felmerülő kérdéseket.
Május végén már két eljárás is indult a Google és annak anyavállalata, az Alphabet ellen Németországban, amelyek keretében azt vizsgálják, hogy a konszern visszaélt-e a piaci pozíciójával. Emellett az óriáscég adatfeldolgozási szabályait is górcső alá veszik - figyelembe véve a társaság hirdetési üzletét is.
A német Szövetségi Versenyhivatal a Corint Media társaságtól érkezett panasz miatt kiterjesztette a Google ellen folytatott eljárását a News Showcase szolgáltatás tanulmányozásával. A Németországban tavaly ősz óta elérhető, majd azóta immár Brazíliában és más államokban is hozzáférhető News Showcase lehetővé teszi a kiadóknak, hogy a tartalmaikat kiemelt helyeken helyezzék el a weben és ezért cserébe pénzt kapnak. Az összeg nagyságát ugyanakkor a szerződő felek bizalmasan kezelik. A hivatal azt gyanítja, hogy ez a gyakorlat diszkriminációhoz vezet.
Németországban az ajánlatnak körülbelül 30 partnere van, köztük a Burda, a Frankfurter Allgemeine Zeitung, a Funke médiacsoport, a Handelsblatt médiacsoport, a Spiegel kiadó és a DIE ZEIT. Andreas Mundt, a hivatal vezetője elmondta, hogy a kiadók szempontjából rendkívül vonzó együttműködés esetében mindenképpen meg kell bizonyosodni arról, hogy nem valósul meg diszkrimináció. Azt is biztosítani kell, hogy a Google erős pozíciója ne veszélyeztesse vagy nyomja el az egyes kiadók és más hírszolgáltatók egymással versengő ajánlatait.
Kay Oberbeck, a Google szóvivője úgy reagált a hírre, hogy a News Showcase segítségével az újságírást támogatják. A program partnereinek a kiválasztása objektív és diszkriminációtól mentes szempontok alapján valósul meg. A Showcase-partnerek tartalmait a keresési eredmények megmutatásakor nem részesítik előnyben. Oberbeck hozzátette, hogy készek mindenben együttműködni a német hatósággal és megválaszolják a felmerülő kérdéseket.
Május végén már két eljárás is indult a Google és annak anyavállalata, az Alphabet ellen Németországban, amelyek keretében azt vizsgálják, hogy a konszern visszaélt-e a piaci pozíciójával. Emellett az óriáscég adatfeldolgozási szabályait is górcső alá veszik - figyelembe véve a társaság hirdetési üzletét is.