SG.hu

Ingyenessé tette az e-aláírásokat magánszemélyeknek a Netlock

A vállalat ezzel is szeretné támogatni, hogy a vírushelyzetben minél többen tudják ügyeiket távolról, elektronikus hitelesítéssel intézni.

Digitális robbanás zajlott tavaly Magyarországon. A járványhelyzettel járó tömeges távmunka után egy új jogszabály adhat újabb lökést a digitalizációnak Magyarországon, amely személyes megjelenés nélkül, videóazonosítással is elérhetővé teszi a e-aláíró tanúsítványhoz szükséges regisztrációt. A NETLOCK szeretné segíteni és még népszerűbbé tenni a járványhelyzetben a távolról történő hitelesítést ezért, magánszemélyek számára most díjmentesen kínálja a minősített e-aláíró szolgáltatások új generációját, amelyre videóazonosítással lehet regisztrálni.

„A videóazonosítás törvényi kereteinek megalkotásával a kormányzat egy meghatározó mérföldkövet tett le Magyarország digitalizációjában, mert korábban a körülményesnek mondható személyes igénylési folyamat jelentős gátja volt az e-aláírás elterjedésének. Mostantól viszont sokkal kényelmesebb és egyszerűbb lesz igényelni és kiváltani a szükséges e-aláíró tanúsítványt” - mondta el Somkuti András, a Docler Holding elnöke és az e-aláírás-specialista NETLOCK vezetője.

„Az e-aláírás-megoldások sok szempontból el voltak maradva az okostelefonok világához szokott felhasználók igényeitől. Ma már senki sem akar chipkártyákat, speciális és nehezen érthető szoftvereket használni. Ugyanolyan egyszerűen szeretnénk e-aláírni, mint ahogyan egy utalást intézünk a netbankban. A NETLOCK ezt kínálja. Nemzetközi szinten is versenyképes új szolgáltatásunk minden tekintetben megfelel egy XXI. századi felhasználó elvárásainak” – mondta el a Somkuti András.

Az új szolgáltatása www.netlock.com oldalon érhető el és folyamatosan fejlesztés alatt áll. Jelenleg az üzleti felhasználói területen leginkább várt fejlesztésekre koncentrálnak, de a végcél egy olyan digitális identitás tárca létrehozása, amely részben vagy egészében képes kiváltani a klasszikus, pénztárcában tárolt plasztikkártyákat, és teljeskörű digitális identitást biztosíthat a felhasználónak. A tanúsítványigénylés és a videóazonosítás önkiszolgáló, teljesen automatizált, a nap 24 órájában elvégezhető. Nem kell operátorral egyeztetni vagy ügyfélszolgálatra bemenni, nagyjából 5 perc az igénylési folyamat.

A cég új, kényelmes és üzletileg is előnyös aláírási funkciókat is kínál. Ilyen például a több aláíró bevonását támogató szolgáltatás, amely lehetővé teszi, hogy egy-egy dokumentumot – például szerződést– könnyedén alá tudjon írni több partner is a rendszeren belül, e-mailezés nélkül. Az alkalmazásban folyamatosan nyomon lehet követni, hogy rákerültek-e már a szükséges aláírások a dokumentumra, amelyet minden aláíró csak akkor tud letölteni a rendszerből, ha már minden érintett aláírta azt. „Egy nagyvállalatnál, több aláíró esetén ez egy nagyon értékes funkció."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!