Gyurkity Péter
Apple: a szolgáltatások lesznek az első helyen
Néhány éven belül megváltozhat a sorrend, még a telefonok is kevesebb profitot hoznak majd.
Az Apple háza táján nagyjából 2017-től volt jól érzékelhető, hogy egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a szolgáltatásokra, amit elsősorban az a félelem inspirált, hogy a hardveres üzletág nem tudja a végtelenségig fenntartani a korábban megszokott lendületet. A mostani előrejelzés szerint 2024-ben változhat a sorrend, ekkor a szolgáltatások már a telefonokat is lepipálják majd, bár ez nem minden tekintetben valósul meg.
A Forbes saját anyagában arról írnak, hogy a cég tulajdonképpen végrehajtotta és elérte a 3 évvel ezelőtt kitűzött terv főbb célkitűzéseit, mivel sikerült a duplázás, ennek eredményeként pedig idén már több mint 50 milliárd dolláros bevételre tesznek szert csak a szolgáltatások területén. A pontos szám 53,77 milliárd dollár lesz, ezt úgy sikerült elérni, hogy az új és meglévő felhasználókat különböző előfizetésekhez kötötték, ebbe pedig a nagy többség mindenféle ellenállás nélkül belement. Az elkövetkező években a hardveres divízió növekedési üteme elmarad majd a még mindig erősen terjeszkedő szolgáltatásoktól, és bár a telefonokból még mindig nagyjából kétszer annyi bevételre tesznek majd szert, 2024-ben a jóval magasabb (66 százalékos) profitmarzs révén a szolgáltatások az első helyre kerülnek, legalábbis a bruttó profit terén.
Erre komoly hatással lesz a Google ellen indított amerikai eljárás, amennyiben ugyanis az ottani illetékesek megtiltják a saját kereső előtérbe helyezése érdekében leperkált összegek további folyósítását (az Apple ezért szintén szép pénzeket kap a cégtől), a szolgáltatások növekedési üteme elmarad majd a várttól. Eközben azonban az App Store kapcsán zajlik a legújabb vita, a cég ugyanis a jövőben elvárja majd az appok készítőitől, hogy az úgynevezett célzott hirdetésekhez használt követéshez kikérjék a felhasználók beleegyezését. Szerintük ezzel javul a felhasználói élmény, az ilyen hirdetéseket használó cégek, így például a Facebook, viszont arra hivatkoznak, hogy jóval nehezebbé válik majd a dolguk – az IFDA, vagyis az Identifier for Advertisers használatával eddig boldog-boldogtalant követtek, többek között az általunk begépelt keresések alapján kínálva fel a további hirdetéseket, komoly pénzeket hozva ezzel a konyhára.
A gyártó csaknem ezzel egy időben azt is jelezte, hogy megindult a munka a saját 5G-modemek kifejlesztésére. A Snapdragon X55 típust jövőre a házon belül tervezett utód válthatja tehát fel, elsősorban az Intel egykori, nemrég felvásárolt részlegére építve.
Az Apple háza táján nagyjából 2017-től volt jól érzékelhető, hogy egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a szolgáltatásokra, amit elsősorban az a félelem inspirált, hogy a hardveres üzletág nem tudja a végtelenségig fenntartani a korábban megszokott lendületet. A mostani előrejelzés szerint 2024-ben változhat a sorrend, ekkor a szolgáltatások már a telefonokat is lepipálják majd, bár ez nem minden tekintetben valósul meg.
A Forbes saját anyagában arról írnak, hogy a cég tulajdonképpen végrehajtotta és elérte a 3 évvel ezelőtt kitűzött terv főbb célkitűzéseit, mivel sikerült a duplázás, ennek eredményeként pedig idén már több mint 50 milliárd dolláros bevételre tesznek szert csak a szolgáltatások területén. A pontos szám 53,77 milliárd dollár lesz, ezt úgy sikerült elérni, hogy az új és meglévő felhasználókat különböző előfizetésekhez kötötték, ebbe pedig a nagy többség mindenféle ellenállás nélkül belement. Az elkövetkező években a hardveres divízió növekedési üteme elmarad majd a még mindig erősen terjeszkedő szolgáltatásoktól, és bár a telefonokból még mindig nagyjából kétszer annyi bevételre tesznek majd szert, 2024-ben a jóval magasabb (66 százalékos) profitmarzs révén a szolgáltatások az első helyre kerülnek, legalábbis a bruttó profit terén.
Erre komoly hatással lesz a Google ellen indított amerikai eljárás, amennyiben ugyanis az ottani illetékesek megtiltják a saját kereső előtérbe helyezése érdekében leperkált összegek további folyósítását (az Apple ezért szintén szép pénzeket kap a cégtől), a szolgáltatások növekedési üteme elmarad majd a várttól. Eközben azonban az App Store kapcsán zajlik a legújabb vita, a cég ugyanis a jövőben elvárja majd az appok készítőitől, hogy az úgynevezett célzott hirdetésekhez használt követéshez kikérjék a felhasználók beleegyezését. Szerintük ezzel javul a felhasználói élmény, az ilyen hirdetéseket használó cégek, így például a Facebook, viszont arra hivatkoznak, hogy jóval nehezebbé válik majd a dolguk – az IFDA, vagyis az Identifier for Advertisers használatával eddig boldog-boldogtalant követtek, többek között az általunk begépelt keresések alapján kínálva fel a további hirdetéseket, komoly pénzeket hozva ezzel a konyhára.
A gyártó csaknem ezzel egy időben azt is jelezte, hogy megindult a munka a saját 5G-modemek kifejlesztésére. A Snapdragon X55 típust jövőre a házon belül tervezett utód válthatja tehát fel, elsősorban az Intel egykori, nemrég felvásárolt részlegére építve.