JohnnyCage

Gondok a PlayStation 2 körül

A PlayStation 2 játékkonzoljának késése, valamint a vártnál lassabb gyártási ütem súlyos anyagi gondokat okozott mind a Sonynak, mind a játékfejlesztő cégeknek, és ez utóbbiak ezért számos ígéretes projektet le is állítottak.

A PlayStation 2-t körülvevő zűrzavar, a sorozatos késések és a különféle hardverproblémák komoly veszteségeket okoztak a játékkonzolt gyártó Sonynak. A cég a vártnál sokkal nagyobb fejlesztési költségekre, valamint a szállítások késésére panaszkodott. A Sony a tavalyi év első negyedét mintegy 800 millió dolláros nyereséggel zárta, az idei mérleg azonban az optimista előjelzések szerint is maximum 620 millió lesz.

A Sonynál sokkal kellemetlenebb helyzetbe jutottak viszont a különböző játékfejlesztő cégek, amelyek mostanság amúgysem büszkélkedhettek jelentős nyereségekkel. A PlayStation 2 megjelenését a játékfejlesztők számos kész játékkal várták, hogy a konzol boltokba kerülésekor a vásárlók már változatos játékkínálatból választhassanak.


Egymás mellett a két nagy ellenfél, a Sony és a Sega konzolja egy áruházban

A PS2-t azonban sorozatos késések hátráltatták az Egyesült Államokban, de főként Európában. A játékok viszonylag nagy beruházások árán elkészültek, de a konzolokat még sokáig nem lehetett megvásárolni, így a fejlesztők hoppon maradtak.

Az Eidos, amely többek között Lara Croft és a Tomb Raider játéksorozat kiadója amúgyis veszteséges volt, és már-már a csőd szélén állt. A cégnek további súlyos károkat okozott a PlayStation 2 késése, így a társaság mostmár tényleg komoly veszélybe került. Az Eidos ezért úgy döntött, hogy elhalasztja három játékának kiadását, sőt az is elképzelhető, hogy néhány beígért játék meg sem fog jelenni.

A Rage szintén komoly gondokkal küszködik, és a cég szerdai bejelentése szerint öt készülő játék projektjét leállították, mivel a eladások feltételezhetően jóval a várt alatt maradtak volna. "Valószínűleg az játékipar eddigi legnagyobb mélypontján vagyunk.", mondta Paul Finnegan, a társaság vezérigazgatója.

Amennyiben a tendencia folytatódik és további készülő PlayStation 2 játékok fejlesztését is leállítják a kiadók, elképzelhető, hogy a Sony még kellemetlenebb helyzetben lesz, mert egy ilyen lépés jelentős csökkenéshez vezethet a konzol jövőbeni eladásait tekintve.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ixyon #28
    hi
    én nem akarom tovább feszíteni a húrt a PC, és az AMIGA között, de az amiga '87ben lett multitaskos, az intel pedig '85ben adta ki a 80386-os procit, ami ugyebár már az volt... SŐT!!! a xenix-nem is volt multitasking verziója, csak az nem kellett a szarnak sem, amikor volt MSDOS
    lehet, hogy az AMIGA is jó(ezt nem vitatom) de azzal is ugyanaz a baj:ha elavult, vagy gyorsabb kell, bvehets 1 újat:( ha a PC avult L, vakkor kicseréled a felét!
    nomeg ha valaki irodában dolgozott vele, annak nem kellett a hangykártya, de azt is kifizette!(ráadásul ha grafikus felületet sem használt)és PCben ott volt a lehetőség, ha valaki valami plusszra akarta használni, akkor csináltatott(vagy csinált) hozzá 1 + hardvert, és tudott valami plusszt!
    +még 1, amit már említettem
    szerintetek miért adnak el kb. 10* annyi DDR memt, mint rambust? azért mert gyorsabb? nme, mert papíron a rambus gyorsabb, a valóságban kb. 1enlő
    azé', mertr a DDR licenszelhető, és bárki által továbbfejleszthető!!! A rambus titok, és ha csődbemegy a cég, akkor cuppcupp, de a DDR nem 1 cég, azt az gyárt, aki fizet licenszdíjat!(nomeg tud)
  • Astard #21
    A tudatlanság áldás, ha csak PC-t használnék biztos örülnék neki. De bizony az Amiga-t és a Mac-et is ismerem. A PC-s szenvedések után csak úgy menekülök az Amiga-hoz, mert az legalább MŰKÖDIK!!! HW igényes játékhoz persze lassú, de minek is (arra ott a konzol) minden másra viszont tökélketes.

    Nagyon szomorú dolog, hogy a PC-k ekkora teret nyertek, a micro$oftos bugware marketing stb... miatt. Csak vedd meg azt a fos bugos hard/software-t aztán le vagy szarva és veheted a többit...

    Tökéletesen egyetértek én is Kosh nagykövettel. (Backinfo: a Babylon5 és a SeaQuest is Amigával készült)

    Úgy néz ki hogy a PS2 mellett döntök, az. X-box csak papiron gyorsabb, továbbá lehet hogy nagy szar lesz, a PC alap, ms stb miatt, (még kész sincs). A PC-s gamer meg csak tápolja azt a...

    Ha már SUXX, akkor leginkább PéCé SUXXX!
  • Coine #18
    "A Sony a tavalyi év első negyedét mintegy 800 millió dolláros nyereséggel zárta, az idei mérleg azonban az optimista előjelzések szerint is maximum 620 millió lesz."-Na kapják be, jó!!!
    Szegények csak 620 millás extra!!!
    PS2 suxx!

  • Pali #17
    Somez: Kedves Somez! Elárulom, hogy az, amit csak szidni tudsz, az a szoftver, amit pedig rugdosni is, az a hardver :)
  • Pali #12
    Nem kenyerem a vitatkozás, de azért az Amiga, amit szintén a Commodore cég hozott ki, nem volt egy rossz dobás. Jobb volt az akkori PCknél. Ja, a gépi kód miért előny? Minden procinak van gépi kódja, téged az zavar meg, hogy a Commodoreknak volt egy beégetett BASIC interpreterje, meg néhány előre megírt gépi kódú rutin, de ettől még programozható maradt gépi kódban, sőt! Fogalmam sincs, miért terjedt el a PC, egy lehetőség az, amit leírtam. Egyébként normális dolog, hogy egy TNT2-nek menni kell CGA módban? Még a 640x480x16 VGA szabvány az OK, legalább van mihez visszamenni, ha szarakodik a driver. De ez egy tök más téma. Szerintem egyáltalán nem hatékony ez az architektúra, csakhát már annyi pénz benne van, hogy nyomják. Egyébként kicsit idegesítő, hogy a PCdet évente ki kell belezni, új alaplap, proci, videokártya és memória, ha azt akarod hogy menjenek az új gamek. Lehet, hogy ésszerűbb venni egy kisebb PC-t az Officenak, játszani meg egy konzolon kell, mivel az egy egységes, stabil platformot nyújt éveken át a játékoknak. Lehet jobban megéri anyagilag, és nincs szarakodás a driverekkel, meg a windowssal.
  • ixyon #11
    Pali!
    szerinted miért nem a commodore terjedt L?
    64 kbyte memóval, és 1 moötorola processzorral csinált 3csatornás midit, meg vót TV kimenete, nem kellett monitor? szerinted miért kellett miondenkinek PC?
    azé, mert a pc modulokból áll!
    Míg a commodoret 1 cég fejlesztette minden területen, nem tudott igazán nagy teljesítményt kipumpláin belőle, mert 1edül csinált mindent, és ha a gép teljesítménye kicsi volt, akkor vehettél 1 egész újat, holott neked csak 1 jobb beépített hangkártya kellett volna, de te vehettél új gépet(de mellesleg megsúgom, hogy nme volt jobb hangkártyával szerelt tíus, szal nem is lehetett specializálni valamire, mint pl. kiszolgáló, és nem is lehetett hozzá kiegészítőeszközöket csinálni, csak amit a gyár beletett)

    És akkor jött az IBM, akinek nagyon gyosan kellett 1 gép az intel új 80086os processzorára, ami 5*ös teljesítménynövekedést mutatott az összes addig kapható cisk processzorhoz képest.(8088 volt előtte a leggyorsabb)
    vaci új architektúra, és IBM csinált hozzá chipesetet is.
    Az IBM 1 év alatt csinált hozzá videokártyát, pár kiegészítőt, újfajta ramot, meg ilyesmit, ezalatt a microsoft megvett 1 félkész oprendszert, és befejezte, és kiadták az első PC-t.
    és ez miért volt jobb, mint a commodore? azé, mert sok kis cég észrevette, hogy ez a gp csak a lényegtelen részeiben van szabadalmaztatva, a főbb részek megvásárolhatók/ licenszelhetők voltak. Ők is csináltak saját konfigurációkat, és ezek nagyátlagban rosszabbak voltak, mint az IBM, de volt, amelyiknek volt hálózati kártyája, volt, amelyik sebb képet adott... ezek a cégek abbahagyták a gépgyártást, és csak azt kezdték fejleszteni, ami nekik jól ment. a PC sokkal gyorsabban fejlődött, mint a commodore, ésw volt még 1 előnye, a gépi kód.

    mindössze ezért terjedt L a PC, és nme azért, mert olcsó volt, mret mindíg drágább volt, mint a commodore!

    a konzolról pedig annyit, hogy biztosan siker lesz az XboX, mert nem og fagyni, mert ha fog, a microsuxx nem adja ki, mert ő is tudja, hogy a hardcore gamerek, akik nincsenek PChetz szokva nem tűrik a fagyást. ha fagy, ő is tudja, Lbukik, addig fogja csinálni, míg nem fog fagyni!
  • Pali #10
    RangeR: Hát figyu, akiket én mint konzolosakat ismerek, azoknak nem is kell Starcraft :) Úgy értem nem igazán az a szellemi szint :) Igenis van egy nagyon komoly vásárlói réteg akinek konzol kell. Nem PC. Tudod itt a mennyiség számít, nem a minőség. Több vásárló, több pénz. Ugyanez a bajom a demokráciával is :)
  • RangeR #8
    Megmondom mi a nagy bajuk ezeknek a consoloknak,ennek is! Nincs rajtuk Age of Kings,Starcraft,Warcraft,hanem van hozzájuk kocsiverseny,meg streetfighter és társaik.Úgy nézek én ki,mint aki 170.000Ft-ért arra vágyik,hogy szépen csillanjon a megelőzendő jármű féklámpája a tv felbontáson és a manga-képű,16 évesnek kinéző főhős ütése piszok-élethűnek mutatkozzon?Inkább az életbe nem játszanék...De ha vannak hozzájuk olyan játékok,mint amiket említek,akkor is meggondolandó,hogy akarok-e 1.0 verziós Starcrafttal játszani!Tv felbontással
  • Pali #7
    MulDEr: Köszi:)

    ARBA: Egy minőségi alkatrészekből összerakott PC az jó. Érteni kell hozzá :) Az első Tomato alaplapommal igen nagyokat szívtam annó. Szóval az XBOX az PC alapokra épül, de azért lehet jó, mert mentes lesz a PC legnagyobb nyűgjétől az ezerféle hardvertől. Olvastam valahol, hogy ezt a moduláris architektúrát katonai célokra fejlesztették ki, igazából nem túl hatékony, de katonáéknál fontos, ha valami hibás, akkor hipp-hopp kikapom, kicserélem. Aztán persze ha már megvan a lama civileknek jó lesz így is :( Végül is a tömeggyártás, aminek az áldásait ma élvezzük, az is a világháborúk nyomása alatt alakult ki, aztán meg valahogy túl kellett élni a gyárnak, a többi már csak marketing meg ötlet kérdése volt. Persze akkoriban még az volt a mottó, hogy a vásárló olyan színű Fordot rendel amilyen akar, feltéve, hogy az a szín a fekete :). Ma már a verseny túl nagy az ilyen szemlélethez.
  • Pali #4
    Hát, sejtettem, hogy kisebbségbe kerülök :) Nem is kicsibe. De valljuk be őszintén, hogy a Microsoft hardverek elég profik, lásd Natural Keyboard, meg az az ezer gombos optikai csodaegér, plussz valami GameVoice, ami nemrég jött ki. A szoftvereken többet lehetne vitázni, de amíg a Linux nem felhasználóbarát, és a támogatottsága olyan amilyen, addig csak mailservernek igazi :), meg tudományos projektekre ezer gépet összefürtözni. Átlag felhasználó hamar a falnak menne tőle, az állítólag felhasználóbarát Corel Linuxot annak idején felraktam, de miután a proxy beállítás pl. a CD playerben volt, és nincs kedvem tonnányi doksit áttanulmányozni, inkább leszedtem. Hogy most hol áll a Lin nem tudom, de erősen kíváncsi vagyok, talán majd megint kipróbálom :)
    A PS/2 állítólag nagyon király, de igazából hamarosan kijön a Nintendo Gamecube és a Microsoft XBOX, amik hasonló vagy jobb cuccok, úgyhogy meglátjuk mi lesz vele. De most ő a legjobb ez vitán felül áll.