Berta Sándor
Az orosz felhőpiacon is megvetné a lábát az Amazon
A kereskedelmi óriás módot talált arra, hogy megjelenjen Oroszországban.
Az Amazon Web Services (AWS) piaci részesedése már 2017 februárjában elérte a 33,8 százalékot és olyan riválisokat előzött meg, mint a Microsoft, a Google és az IBM. Azóta az AWS még inkább a terület meghatározó szereplőjévé vált és most a Mail.ru Cloud Solutions (MCS) nevű helyi céggel közösen akar kiépíteni felhőszolgáltatást Oroszországban, ahol ezáltal megvetné a lábát. Az együttműködés komoly esélyt jelent a társaság új partnerének számító Mail.ru-nak is és egyúttal politikai-gazdasági szempontból kedvező helyzetbe hozhatja az AWS-t, amely többek között a kötelező helyi adattárolásban támaszkodhat a Mail.ru-ra. A kooperációnak köszönhetően a két fél egységes hozzáférést kínálna a felhőajánlataihoz és -megoldásaihoz.
A Mail.ru csoport egyik szóvivője kiemelte, hogy a partnerség lehetővé teszi az AWS globális ügyfeleinek, hogy - a helyi törvényeket maximálisan betartva - akadálytalanul jelenhessenek meg az orosz piacon. Ezzel párhuzamosan az MCS orosz ügyfelei az eddiginél sokkal egyszerűbben és gyorsabban építhetik fel a világpiacon az üzletüket. A bevételeket a két fél az ügyfelek arányában megosztja majd.
Az orosz felhőpiac jelenleg még nagyon kicsinek számít. A tavalyi bevétel becslések alapján 86 milliárd rubelt tett ki, ami közel 1,1 milliárd eurónak felelt meg. Összehasonlításul: a globális felhőpiac az idén 226,4 milliárd dolláros lesz. Mindez elsősorban a koronavírus-járványra és az IT-szolgáltatások előtérbe kerülésére vezethető vissza. Népszerűbbé vált az otthoni munkavégzés, s a felhasználóknak, a hivataloknak és az intézményeknek egyre fontosabb, hogy online is elérhessék a különböző dokumentumokat és szolgáltatásokat.
Oroszországban egyetlen hónap elég volt arra, hogy a helyi vállalkozások otthoni munkavégzésre utasítsák a dolgozóikat, fejlesszék az IT-rendszereiket és megjelenjenek a piacon a különböző ajánlatok. Ennek ellenére a felhőpiac még most sem éri el a benne rejlő potenciál tizedét sem.
Az Amazon Web Services (AWS) piaci részesedése már 2017 februárjában elérte a 33,8 százalékot és olyan riválisokat előzött meg, mint a Microsoft, a Google és az IBM. Azóta az AWS még inkább a terület meghatározó szereplőjévé vált és most a Mail.ru Cloud Solutions (MCS) nevű helyi céggel közösen akar kiépíteni felhőszolgáltatást Oroszországban, ahol ezáltal megvetné a lábát. Az együttműködés komoly esélyt jelent a társaság új partnerének számító Mail.ru-nak is és egyúttal politikai-gazdasági szempontból kedvező helyzetbe hozhatja az AWS-t, amely többek között a kötelező helyi adattárolásban támaszkodhat a Mail.ru-ra. A kooperációnak köszönhetően a két fél egységes hozzáférést kínálna a felhőajánlataihoz és -megoldásaihoz.
A Mail.ru csoport egyik szóvivője kiemelte, hogy a partnerség lehetővé teszi az AWS globális ügyfeleinek, hogy - a helyi törvényeket maximálisan betartva - akadálytalanul jelenhessenek meg az orosz piacon. Ezzel párhuzamosan az MCS orosz ügyfelei az eddiginél sokkal egyszerűbben és gyorsabban építhetik fel a világpiacon az üzletüket. A bevételeket a két fél az ügyfelek arányában megosztja majd.
Az orosz felhőpiac jelenleg még nagyon kicsinek számít. A tavalyi bevétel becslések alapján 86 milliárd rubelt tett ki, ami közel 1,1 milliárd eurónak felelt meg. Összehasonlításul: a globális felhőpiac az idén 226,4 milliárd dolláros lesz. Mindez elsősorban a koronavírus-járványra és az IT-szolgáltatások előtérbe kerülésére vezethető vissza. Népszerűbbé vált az otthoni munkavégzés, s a felhasználóknak, a hivataloknak és az intézményeknek egyre fontosabb, hogy online is elérhessék a különböző dokumentumokat és szolgáltatásokat.
Oroszországban egyetlen hónap elég volt arra, hogy a helyi vállalkozások otthoni munkavégzésre utasítsák a dolgozóikat, fejlesszék az IT-rendszereiket és megjelenjenek a piacon a különböző ajánlatok. Ennek ellenére a felhőpiac még most sem éri el a benne rejlő potenciál tizedét sem.