Gyurkity Péter

Újra üzleteket zár be az Apple

Nem mindenhol javul a helyzet, az USA-ban ismét drasztikus lépésre kényszerülnek.

A COVID-19 megjelenése miatt nemcsak Kínában, hanem az USA-ban is számos Apple Store volt kénytelen bezárni kapuit a felhasználók és a potenciális vásárlók előtt, ám itt meglehetősen nagy eltérést látunk a két ország között, hiszen míg előbbi esetében már márciusban újra kinyitott minden ilyen üzlet (összesen 42), addig az Egyesült Államokban a májusi újranyitást követően most ismét több egységet bezártak.

Az Apple bejelentése némi meglepetést okozott, hiszen a járvány mintha odaát is lecsengő szakaszába lépett volna, több államban pedig megkezdték a korábban bevezetett korlátozások feloldását. Ezt követte szinte azonnal újabb csaknem 4 ezer új fertőzés Florida államban, az Apple pedig (többek között éppen erre reagálva) gyorsan bezárta két ottani boltját, mégpedig több dél- és észak-karolinai, valamint arizonai üzletével együtt. A teljes szám (összesen 11 Apple Store) nem tűnik nagyon magasnak, mégis figyelmeztető jel, hogy a cég erre a lépésre szánta el magát, ez ugyanis azt jelzi számunkra, hogy még egy második hullámra sincs szükség ahhoz, hogy az általános helyzet ismét romlani kezdjen.

Eközben persze az USA-ban elindult tiltakozáshullám is tovább bonyolította a helyzetet, ami az Apple-t is érintette, hiszen több üzletüket megrongálták, illetve részben kifosztották a fajgyűlölet ellen küzdő csoportok, illetve a hozzájuk csatlakozó vandálok. Saját kiemelt rendezvényüket eközben szintén módosították, a hétfőn induló idei WWDC kizárólag online módon lesz elérhető, az azonban még nem teljesen világos, hogy az iPhone 12-generáció bemutatkozása késedelmet szenved majd el, hiszen októberig még sok minden megváltozhat. Addig is a nyitva maradó üzletekben a távolságtartás és a maszkviselés marad a módi, ez valószínűleg még a járvány lecsengése utáni hetekben is így lesz.

A céggel kapcsolatos hír, hogy saját friss adataik szerint már az elmúlt 4 évben értékesített iPhone-okostelefonok 92 százaléka futtatja a szoftver legújabb, 13-as verzióját, ami pedig az összes aktív készüléket illeti, itt 81 százalékos az arány. A táblák területén az elmúlt 4 évben eladott iPadok 93 százaléka futtatja az új iPadOS-t, ez az összes aktív tábla 73 százalékának felel meg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!