Berta Sándor
Felismeri a Facebook mesterséges intelligenciája a fotókon lévő termékeket
A közösségi platform által megalkotott technológia rendkívül hasznos lehet a felhasználók számára.
A Facebook kifejlesztette a GrokNet nevű mesterséges intelligenciáját, amely lehetővé teszi a regisztrált tagoknak, hogy azonosítsák a különböző képeken és videókban látható árucikkeket, valamint a boltokban és más helyeken rákeressenek azokra. Az adott tárgyak lehetnek például bútorok, autók vagy akár divatcikkek is. A társaság azt tervezi, hogy a közösségi oldalán a jövőben minden vizuális elemet vásárlási élménnyé változtat.
A társaság rámutatott, hogy a GrokNet már jelenleg is képes azonosítani egyetlen tárgy több tízezer tulajdonságait egyetlen felvétel alapján. A technológia így felismeri többek között a különböző színeket és a méreteket, továbbá az alkalmazott anyagokat és akár a különleges jellemzőket is. Emellett a Facebook szintén teszteli a GrokNet vállalati felhasználásra szánt verzióját, amely a cégek által feltöltött fotókon ismeri fel automatikusan a termékeket és egyúttal azok honlapjára mutató hivatkozásokat is készít.
A GrokNetet a Facebook Marketplace rendszerében található körülbelül 100 millió kép segítségével tanították és a pontossága még rossz fényviszonyok, illetve nem megfelelő kameraszögek használata esetében is körülbelül 90 százalékos. A cég ezenkívül jelezte, hogy egy saját virtuális divatasszisztens kifejlesztését is tervezi, amely a felhasználóknak az időjárási viszonyokat és a ruházati preferenciáikat figyelembe véve vásárlási tanácsokat is ad.
A Facebook kifejlesztette a GrokNet nevű mesterséges intelligenciáját, amely lehetővé teszi a regisztrált tagoknak, hogy azonosítsák a különböző képeken és videókban látható árucikkeket, valamint a boltokban és más helyeken rákeressenek azokra. Az adott tárgyak lehetnek például bútorok, autók vagy akár divatcikkek is. A társaság azt tervezi, hogy a közösségi oldalán a jövőben minden vizuális elemet vásárlási élménnyé változtat.
A társaság rámutatott, hogy a GrokNet már jelenleg is képes azonosítani egyetlen tárgy több tízezer tulajdonságait egyetlen felvétel alapján. A technológia így felismeri többek között a különböző színeket és a méreteket, továbbá az alkalmazott anyagokat és akár a különleges jellemzőket is. Emellett a Facebook szintén teszteli a GrokNet vállalati felhasználásra szánt verzióját, amely a cégek által feltöltött fotókon ismeri fel automatikusan a termékeket és egyúttal azok honlapjára mutató hivatkozásokat is készít.
A GrokNetet a Facebook Marketplace rendszerében található körülbelül 100 millió kép segítségével tanították és a pontossága még rossz fényviszonyok, illetve nem megfelelő kameraszögek használata esetében is körülbelül 90 százalékos. A cég ezenkívül jelezte, hogy egy saját virtuális divatasszisztens kifejlesztését is tervezi, amely a felhasználóknak az időjárási viszonyokat és a ruházati preferenciáikat figyelembe véve vásárlási tanácsokat is ad.