MTI

Van félnivalója a GVH-tól az Alzának

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított az Alza.hu Kft.-vel és az Alza.cz a.s.-el szemben, mert úgy véli, hogy a vállalkozások a www.alza.hu weboldalon agresszív értékesítési módszert alkalmaznak, mellyel megsérthették a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmát.

Az Alza.hu Kft. és az Alza.cz a.s. 2015. szeptember 3. óta olyan tájékoztatásokat tesz közzé a www.alza.hu weboldalon népszerűsített egyes termékeknél, mint például „Jelenleg X ügyfél érdeklődik a termék iránt”, „A héten X ügyfél vásárolta meg ezt a terméket”, „Ma X ügyfél vásárolta meg ezt a terméket”. A hivatal közleménye szerint valószínűsíthető, hogy a fenti állítások – esetenként a termékeknél megjelenő más tájékoztatásokkal (például „Utolsó X db ezen az áron”, „Az akció X napon belül véget ér”, „Kiárusítás”) – tartalmuk és vizuális megjelenítésük összhatása által alkalmasak arra, hogy a fogyasztó döntését sürgessék az adott termék megvásárlására.

Úgy vélik, ez a kommunikációs gyakorlat valószínűsíthetően alkalmas olyan pszichés nyomásgyakorlásra, amely a döntési folyamat zavarásával jelentősen korlátozhatja a fogyasztó választási szabadságát, illetve lehetőségét a tájékozott döntés meghozatalára az érintett áruval kapcsolatosan. Így őt olyan ügyleti döntésre késztetheti, amelyre egyébként nem szánta volna rá magát. A GVH három hónapig vizsgálja a dolgot, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható.

Az Alza együttműködik a versenyfelügyeleti eljárásban, a vállalkozáscsoport célja, hogy bebizonyosodjon, kereskedelmi gyakorlata minden tekintetben a fogyasztók érdekeit szolgálta - közölte a cég. Az Alza közleménye szerint a vállalkozáscsoport kereskedelmi tevékenységének központi eleme a tisztességes, a fogyasztói érdekeket szem előtt tartó üzletpolitika, éppen ezért kiemelten fontosnak tartja az irányadó magyar és európai uniós versenyjogi és fogyasztóvédelmi szabályok betartását.

Azzal érveltek, hogy az Alza mindig olyan az irányadó jogi rendelkezésekkel összhangban álló, pontos tájékoztatást nyújt ügyfeleinek, amellyel segíti vásárlási döntéseiket. Példaként említették, hogy a vállalatcsoport vásárlói azonnal látják a termékeknél, vajon hány darab érhető el azonnal a raktárkészletből, illetve mekkora a fogyasztók érdeklődése. Ez az opció minden fogyasztó számára elérhető az összes országban, ahol az Alza üzemel.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!