Berta Sándor
Eladná szupermarket-technológiáját az Amazon
A kereskedelmi óriás más áruházüzemeltetőknek kínálja fel az alkalmazottak nélkül működő, a vásárlókat kamerákkal regisztráló rendszert.
A közeljövőben más boltokban is megjelenhet az Amazon által kifejlesztett Just Walk Out nevű technológia, ugyanis a vállalat már számos üzletlánccal tárgyalásokat folytat a rendszer értékesítéséről. A Just Walk Outot átvevő vállalatok a jövőben is a saját márkaneveik alatt működtethetik majd az áruházaikat, ugyanakkor a bejáratoknál el kell helyezniük az Amazon automatikus forgóajtaját.
Az Amazon Go üzletekben a vásárlók a bejáratnál elhelyezett forgóajtóknál egy alkalmazással azonosítják magukat, majd lépnek be az üzlet területére, később pedig a szoftverrel egyenlítik ki a számlájukat is. A Just Walk Outot használó szupermarketeknél viszont a fogyasztóknak a forgóajtóknál be kell helyezniük egy terminálba a hitelkártyájukat, hogy beléphessenek a területre. Mind a két technológia esetében használnak térfigyelő kamerákat és a polcokon elhelyezett súlymérő szenzorokat. A Reuters idézte Dilip Kumart, az Amazon kiskereskedelmi és technológiai részlegének alelnökét, aki elmondta, hogy a rendszer bármilyen méretű boltban és ágazatban alkalmazható. Kényelmessé teheti a vásárlást, különösen akkor, ha a vevőknek kevés idejük van erre a tevékenységre.
A Just Walk Out nem nyerte el mindenkinek a tetszését. Néhány cég egyértelműen vetélytársat lát az Amazonban és kategorikusan elutasítja az esetleges együttműködést. Emellett felmerültek olyan aggályok, hogy a rendszer megfelelő alkalmazásához magas helyiségek kellenek, hogy a csatlakoztatott kamerák megfelelően működjenek.
Az Amazon 2016 decemberében nyitotta meg Seattle városában az első pénztárak nélküli szupermarketjét. A felszerelt szenzorok regisztrálják, hogy a vásárlók pontosan melyik termékeket veszik le a polcokról és hogy azokból hány darabot tesznek bele a kosaraikba. A végösszeget nem a pénztáraknál kell kiegyenlíteni, hanem az adott személyek Amazon-számlájáról vonják le.
A közeljövőben más boltokban is megjelenhet az Amazon által kifejlesztett Just Walk Out nevű technológia, ugyanis a vállalat már számos üzletlánccal tárgyalásokat folytat a rendszer értékesítéséről. A Just Walk Outot átvevő vállalatok a jövőben is a saját márkaneveik alatt működtethetik majd az áruházaikat, ugyanakkor a bejáratoknál el kell helyezniük az Amazon automatikus forgóajtaját.
Az Amazon Go üzletekben a vásárlók a bejáratnál elhelyezett forgóajtóknál egy alkalmazással azonosítják magukat, majd lépnek be az üzlet területére, később pedig a szoftverrel egyenlítik ki a számlájukat is. A Just Walk Outot használó szupermarketeknél viszont a fogyasztóknak a forgóajtóknál be kell helyezniük egy terminálba a hitelkártyájukat, hogy beléphessenek a területre. Mind a két technológia esetében használnak térfigyelő kamerákat és a polcokon elhelyezett súlymérő szenzorokat. A Reuters idézte Dilip Kumart, az Amazon kiskereskedelmi és technológiai részlegének alelnökét, aki elmondta, hogy a rendszer bármilyen méretű boltban és ágazatban alkalmazható. Kényelmessé teheti a vásárlást, különösen akkor, ha a vevőknek kevés idejük van erre a tevékenységre.
A Just Walk Out nem nyerte el mindenkinek a tetszését. Néhány cég egyértelműen vetélytársat lát az Amazonban és kategorikusan elutasítja az esetleges együttműködést. Emellett felmerültek olyan aggályok, hogy a rendszer megfelelő alkalmazásához magas helyiségek kellenek, hogy a csatlakoztatott kamerák megfelelően működjenek.
Az Amazon 2016 decemberében nyitotta meg Seattle városában az első pénztárak nélküli szupermarketjét. A felszerelt szenzorok regisztrálják, hogy a vásárlók pontosan melyik termékeket veszik le a polcokról és hogy azokból hány darabot tesznek bele a kosaraikba. A végösszeget nem a pénztáraknál kell kiegyenlíteni, hanem az adott személyek Amazon-számlájáról vonják le.