Berta Sándor
Megújította megállapodását a Microsoft és az NFL
A sportolók, a stábtagok és a klubok számára továbbra is elérhetők lesznek a redmondi konszern termékei.
A Microsoft és a National Football League (NFL) hét évvel ezelőtt kötött szponzori és technológiaszállítói szerződést egymással, amelynek köszönhetően jelenleg már több mint 2000 Surface készülék és 170 szerver működik a ligában szereplő 35 csapat stadionjaiban. Yusuf Mehdi, az óriáscég modern életért, keresőért és eszközökért felelős alelnöke most bejelentette, hogy a két fél meghosszabbította a megállapodást, amelynek értelmében a Microsoft Teams is elérhetővé válik a csapatok számára, hogy így könnyítsék meg a klubokon és az NFL-en belüli kommunikációt és együttműködéseket.
A Teams segíthet a jövőben a szöveges és az audiokommunikációban, a videobeszélgetések lefolytatásában és a dokumentumok megosztásában, s ezáltal nem lesz szükség más alkalmazások és szolgáltatások használatára. Emellett a gyártó, amennyiben lehetséges, szeretné a Surface készülékek érintőképernyőit is - különleges programok bevonásával - alkalmassá tenni az NFL-ben való használatra.
A Teams szoftvert egy ideje már alkalmazza néhány klub, többek között a Miami Dolphins. Az utóbbi a megoldást a legutóbbi Super Bowl megtervezésére és sikeres lebonyolítására használta fel. Erre a célra a Microsoft néhány különleges alkalmazást fejlesztett ki, köztük volt a Microsoft Surface Sideline Viewing és a Microsoft Surface Instant Replay. Ezenkívül néhány csapat tehetségkutatói is a szoftvert alkalmazzák. A Surface eszközöket a közeljövőben más területeken is hasznosíthatják, például az eddiginél nagyobb szerepet kaphatnak a szponzorokkal és a rajongókkal való együttműködésben.
Az Amazon Web Services (AWS) és az NFL a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás segítségével egy olyan digitális atlétát akar megalkotni, amellyel az NFL-játékosok elkerülhetik a súlyos sérüléseket. A megoldás egy NFL-játékost szimulálna és lehetővé tenné a különböző játékhelyzetekben való elhelyezését azért, hogy modellezni lehessen a rá leselkedő veszélyeket. A platform ötvözni fogja a mesterséges intelligenciát, a gépi tanulást és az NFL átfogó adatgyűjteményét. Utóbbi tartalmazza a játékospozíciókkal, játéktípusokkal, felszerelésekkel, sérülésekkel és számos más dologgal kapcsolatos információkat. Így a közeljövőben jobban tudják majd kezelni a különféle sérüléseket és a játékosok gyorsabban lehetnek újra játékra készek. Középtávon a digitális atlétával végrehajtott szimulációk segíthetnek a sérülések elkerülésében, az agyrázkódások gyorsabb felismerésében és a játékosokra ható erők elemzésében.
A Microsoft és a National Football League (NFL) hét évvel ezelőtt kötött szponzori és technológiaszállítói szerződést egymással, amelynek köszönhetően jelenleg már több mint 2000 Surface készülék és 170 szerver működik a ligában szereplő 35 csapat stadionjaiban. Yusuf Mehdi, az óriáscég modern életért, keresőért és eszközökért felelős alelnöke most bejelentette, hogy a két fél meghosszabbította a megállapodást, amelynek értelmében a Microsoft Teams is elérhetővé válik a csapatok számára, hogy így könnyítsék meg a klubokon és az NFL-en belüli kommunikációt és együttműködéseket.
A Teams segíthet a jövőben a szöveges és az audiokommunikációban, a videobeszélgetések lefolytatásában és a dokumentumok megosztásában, s ezáltal nem lesz szükség más alkalmazások és szolgáltatások használatára. Emellett a gyártó, amennyiben lehetséges, szeretné a Surface készülékek érintőképernyőit is - különleges programok bevonásával - alkalmassá tenni az NFL-ben való használatra.
A Teams szoftvert egy ideje már alkalmazza néhány klub, többek között a Miami Dolphins. Az utóbbi a megoldást a legutóbbi Super Bowl megtervezésére és sikeres lebonyolítására használta fel. Erre a célra a Microsoft néhány különleges alkalmazást fejlesztett ki, köztük volt a Microsoft Surface Sideline Viewing és a Microsoft Surface Instant Replay. Ezenkívül néhány csapat tehetségkutatói is a szoftvert alkalmazzák. A Surface eszközöket a közeljövőben más területeken is hasznosíthatják, például az eddiginél nagyobb szerepet kaphatnak a szponzorokkal és a rajongókkal való együttműködésben.
Az Amazon Web Services (AWS) és az NFL a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás segítségével egy olyan digitális atlétát akar megalkotni, amellyel az NFL-játékosok elkerülhetik a súlyos sérüléseket. A megoldás egy NFL-játékost szimulálna és lehetővé tenné a különböző játékhelyzetekben való elhelyezését azért, hogy modellezni lehessen a rá leselkedő veszélyeket. A platform ötvözni fogja a mesterséges intelligenciát, a gépi tanulást és az NFL átfogó adatgyűjteményét. Utóbbi tartalmazza a játékospozíciókkal, játéktípusokkal, felszerelésekkel, sérülésekkel és számos más dologgal kapcsolatos információkat. Így a közeljövőben jobban tudják majd kezelni a különféle sérüléseket és a játékosok gyorsabban lehetnek újra játékra készek. Középtávon a digitális atlétával végrehajtott szimulációk segíthetnek a sérülések elkerülésében, az agyrázkódások gyorsabb felismerésében és a játékosokra ható erők elemzésében.