Berta Sándor

Ausztráliában pert veszített a Trivago

A bírósági ítélet alapján a szálláshelyekre specializálódott utazási metakereső megtévesztette a fogyasztókat.

Az Australian Competition & Consumer Commission (ACCC) még tavaly augusztusban fordult bírósághoz azért, mert úgy vélte, hogy a cég megsértette a helyi fogyasztóvédelmi törvényt. A testület helyt adott a beadványnak és hasonlóan ítélte meg a helyzetet, mint az ACCC. Ahogy Rod Sims, a szervezet vezetője fogalmazott, a Trivagót a fogyasztók megtévesztése miatt ítélték el, bebizonyosodott ugyanis, hogy - a hirdetéseiben és a honlapján szereplő állításokkal ellentétben - nem a legolcsóbb hoteleket és szálláslehetőségeket mutatta meg, hanem azokat, amelyektől a legnagyobb jutalékokat kapta.

Mark Moshinsky szövetségi bíró az ítélet indoklásában azt írta, hogy a portál nem jelenítette meg azokat az ajánlatokat, amely egy bizonyos szintet nem értek el. Azt ugyanakkor egyelőre nem lehet tudni, hogy milyen és mekkora büntetést kap majd a társaság, erről ugyanis egy későbbi ülésen hoznak döntést.

Stephanie Lowenthal, a Trivago kommunikációs vezetője úgy reagált a hírre, hogy egyelőre vizsgálják az ítéletet, amellyel új iránymutatások merültek fel azzal kapcsolatban, hogy miként kell megjeleníteni az ár-összehasonlító oldalak keresési eredményeit. Mindenekelőtt gyorsan meg akarják érteni, hogy az ítélet milyen hatásokat fog gyakorolni a honlapjuk kialakítására és közvetetten az ausztrál turisztikai ágazatra.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gosub #3
    Mikor először megláttam a reklámjukat a szőrös visszataszító pofával és 'köpni nyelni ne tudj' előadási stílusával lerítt, hogy egy újabb 'én vagyok a mértékadó', szimplán pénz alapján szelektáló gyüjtő honlapról van szó újabb köntösben. Legundorítóbb, hogy mindegyik hasonszőrű bizalmat akar ébreszteni, stabilitást, felelősséget sugal azért hogy beékelődjön két fél közé természetesen nulla felelősséggel. Aztán extra bevételként elkezdik lehúzni az ügyfeleiket, előnyt/hátrányt 'szolgáltatni'.
  • nortu30 #2
    Most akkor nem a két szép szemünkért, pusztán jó cselekedetből segítenek? :P
  • dzsagon #1
    És ezt ki nem látta előre?