Gyurkity Péter
Magára talál az Apple Kínában
Javultak az adatok, miközben a Huawei már a hajlíthatónál is szép számokat mutathat fel.
Az Apple gyakorlatilag 2018 vége óta inkább csak küszködik az immár legnagyobb okostelefonos piacon, ahol elsősorban a helyi riválisok gyors előretörése miatt szorultak vissza a külföldi gyártók. A legutóbbi adatok szerint most sikerült javítani, eközben viszont az első hajlítható telefonok kapcsán is érdekes számok futottak be.
A kínai kormányzat tette közzé a napokban a friss adatokat, amelyek szerint leginkább az iPhone 11 segített a cégnek a magára találásban. Decemberben itt összesen 3,18 millió készüléket szállítottak le a kínai piacon, amivel a teljes szegmens mintegy 11 százalékát kaparintották meg, és bár ez a többi régióhoz képest nem tűnik nagynak, a végeredmény mégis (éves szinten) 18,7 százalékos növekedés volt, ami már jobban jelzi a mostani viszonyokat. Különösképpen érdekes az erősödés ténye annak tekintetében, hogy a teljes kínai telefonos piac decemberben picit 29 millió darab alatt maradt, ami viszont az egy évvel korábbi adathoz képest már majdnem 14 százalékos visszaesést jelent, itt pedig az Android-típusok iránti kereslet 89 százalékon állt. Kérdés, hogy mi lesz az 5G elterjedésével, itt ugyanis az év végén már erős növekedést lehetett látni, az Apple viszont csak később mutat majd be ilyen megoldást, így idén inkább az olcsóbbnak szánt iPhone 9 segíthet majd a további versenyben.
A CES 2020 alatt a Samsung már elárult néhány részletet arról, hogy saját első hajlítható megoldása (amely több hónapos késéssel, a globális piacon is elsőként bukkant fel) 400-500 ezer példányban kelt el, ezzel pedig nagyjából 1 milliárd dolláros bevételt jelentett számukra. A másik fontos versenyző itt a Huawei (amely másodikként dobott piacra ilyen telefont), ők egyelőre kizárólag a számukra hazai piacra támaszkodnak, itt viszont november óta havi 100 ezer példányt adnak el, amivel (a szintén magas kereskedelmi ár révén) eddig félmilliárd dolláros bevételre tettek szert. A várakozások szerint a jövő hónapban jön a frissített változat, amely a Huawei Mate Xs néven jelenik majd meg, immár globális terjesztéssel.
Harmadikként érkezik majd a Motorola Razr 2019, amely jó eséllyel február 11. körül fut majd be, meglátjuk, hogy ez a telefon milyen számokat produkál majd.
Az Apple gyakorlatilag 2018 vége óta inkább csak küszködik az immár legnagyobb okostelefonos piacon, ahol elsősorban a helyi riválisok gyors előretörése miatt szorultak vissza a külföldi gyártók. A legutóbbi adatok szerint most sikerült javítani, eközben viszont az első hajlítható telefonok kapcsán is érdekes számok futottak be.
A kínai kormányzat tette közzé a napokban a friss adatokat, amelyek szerint leginkább az iPhone 11 segített a cégnek a magára találásban. Decemberben itt összesen 3,18 millió készüléket szállítottak le a kínai piacon, amivel a teljes szegmens mintegy 11 százalékát kaparintották meg, és bár ez a többi régióhoz képest nem tűnik nagynak, a végeredmény mégis (éves szinten) 18,7 százalékos növekedés volt, ami már jobban jelzi a mostani viszonyokat. Különösképpen érdekes az erősödés ténye annak tekintetében, hogy a teljes kínai telefonos piac decemberben picit 29 millió darab alatt maradt, ami viszont az egy évvel korábbi adathoz képest már majdnem 14 százalékos visszaesést jelent, itt pedig az Android-típusok iránti kereslet 89 százalékon állt. Kérdés, hogy mi lesz az 5G elterjedésével, itt ugyanis az év végén már erős növekedést lehetett látni, az Apple viszont csak később mutat majd be ilyen megoldást, így idén inkább az olcsóbbnak szánt iPhone 9 segíthet majd a további versenyben.
A CES 2020 alatt a Samsung már elárult néhány részletet arról, hogy saját első hajlítható megoldása (amely több hónapos késéssel, a globális piacon is elsőként bukkant fel) 400-500 ezer példányban kelt el, ezzel pedig nagyjából 1 milliárd dolláros bevételt jelentett számukra. A másik fontos versenyző itt a Huawei (amely másodikként dobott piacra ilyen telefont), ők egyelőre kizárólag a számukra hazai piacra támaszkodnak, itt viszont november óta havi 100 ezer példányt adnak el, amivel (a szintén magas kereskedelmi ár révén) eddig félmilliárd dolláros bevételre tettek szert. A várakozások szerint a jövő hónapban jön a frissített változat, amely a Huawei Mate Xs néven jelenik majd meg, immár globális terjesztéssel.
Harmadikként érkezik majd a Motorola Razr 2019, amely jó eséllyel február 11. körül fut majd be, meglátjuk, hogy ez a telefon milyen számokat produkál majd.