Saját várost épít a Toyota

Az autógyártó egy okosvárosban akarja kipróbálni az emberek és a robotok együttélésének koncepcióját.

Akio Toyoda, a Toyota első embere a Las Vegasban megrendezett Consumer Electronics Show (CES) 2020 keretében jelentette be, hogy a társaság a szigetország jelképének számító Fudzsi lábánál, egy bezárt gyár területén építi ki az új okosvárosát, amelynek a neve Woven City lesz. A település létrehozása a menedzser élete álma volt. Az elképzelések alapján az új város 70 hektáron terül majd el, innovatív és hálózatba kötött lesz. Robotautók és háztartási segítők fogják jellemezni, s emberi és robotkezek építik majd fel. A házakban a projekt első szakaszában 2000 nyugdíjas és kutató fog élni, dolgozni, játszani és részt venni egy élő laboratórium életében. A cél az autonóm közlekedés, a robotika, a személyes közlekedési eszközök és a mesterséges intelligencia területén használandó termékek és szolgáltatások élethű körülmények között való fejlesztése és tesztelése.


Toyoda hangsúlyozta, hogy még egy kis méretű település kiépítése is egyedülálló lehetőséget biztosít a jövőbeli technológiák, köztük a városi infrastruktúrákhoz használható digitális operációs rendszerek fejlesztésére. A program részeként az autók nem szállítóeszközök lesznek, hanem egy nagyobb ökorendszer részei, miként az internet és a város többi része is. Minden hálózatba kötött lesz vagy a környezetbe lesz "beleszőve". A menedzser biztos abban, hogy a projektből végül nem csupán a Toyota profitál majd, hanem mindenki. Azért, hogy ez megvalósuljon, a dán Bjarke Ingels személyében egy nemzetközi szátrépítészt szerződtettek. Az ő irodája, a BIG (Bjarke Ingels Group) tervezte korábban az új World Trade Centert és a Google központját.

Az új városban az utakon el fogják különíteni a gyalogosokat és a járműveket azért, hogy megkönnyítsék utóbbiak navigációját, ugyanakkor lesznek vegyes zónák is. A település parkjait zöld promenádok kötik majd össze. A házakat robotok fogják készíteni fából, míg a tetőkön elhelyezett napelemek áramot biztosítanak majd. Intelligens hűtőszekrények fognak gondoskodni arról, hogy mindig élelmiszerekkel és italokkal tele legyenek. Az épületek a Fudzsira néznek majd. Az első robotokat a betegápolásban és a stroke-os páciensek rehabilitációjában fogják alkalmazni. Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a projekt pontosan mennyibe kerül majd. A tervek szerint az első kapavágás 2021 elején fog megtörténni.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • t_robert #4
    attól, hogy egy épület fából van vagy más könnyűszerkezetes épület miért ne lehetne telerakni elektronikával és érzékelőkkel. Amúgy a nagyobb városok belső részeiben kevesebb a japán hagyományos épület. a magas telekárak miatt emeletes felfele nyújtózó épületek vannak japánban is.
  • kvp #3
    Ez a varos japanban epul. Ez ket dolgot jelent, az egyik hogy a fa epuleteket preferaljak, a masik, hogy a lakossagra nem jellemzo, hogy elhiznak. Mondjuk ha mar latott az ember valodi japan etelt es leginkabb az egy fonyi adag mennyiseget akkor ertheto.

    Viszont a varos eseten a kozlekedesi szeparaciot erdemesebb lenne fuggolegesen megvalositani. En szemely szerint a Disney fele utility tunnel rendszert tartom jonak, tehat amikor a legalso szinten van az epuletek gepeszete es a teherszallitas (pl. szemet), folotte az autos kozlekedes, folotte a tomegkozlekedes es legfelul a tenyleges utcaszinten mar csak a gyalogosok. Az egyes szintek nagyobb varosokban tobb szintre bonthatoak, igy megszunnek a keresztezodesek. Csak az utcaszinti gyalogos reszt nem kell szetbontani. Persze ez a struktura nem jelenti feltetlen az also szintek beasasat, mert a legalso akar valos talajszinten is lehet, mint Floridaban, ahol a Disney park latogatoszintje valojaban joreszt a 2. emelet magassagaban van a kornyezo mocsarakhoz kepest. Alatta pedig a gepeszet es az ellato alagutak. (pl. az osszes szemetes, a legkisebb is a lent levo nagy kontenerekbe urul, kvazi szemetledobokent, igy nem is tudnak megtelni es nem is kell fent szemetszallitast vegezni)

    A fenti elrendezes egy csomo problemat megold, pl. nem kell az automata jarmuveknek az embereket kerulgetniuk, sot varosban akar egy guideway rendszeren is futhatnak, azaz csak a sebesseguket kell a kozponti rendszernek szabalyoznia. A varosbol kierve pedig az autok rendes autokkent mehetnek tovabb, akar emberi iranyitassal ha szukseges.
  • t_robert #2
    Majd lesznek felügyelő robotok, amik sportra kényszerítik az embereke.
    -álljon meg polgártárs. én a TR/23B567-es ellenőrző robot vagyok. adataink szerint őn az elmúlt 48 órában nem sportolt. ezért egy marathoni táv lefutására itélem. Van két perce a teljesítés megkezdésére vagy benyújtani az igazolását, hogy miért nem tette eddig. Csak 13-45-es szintű orvosi igazolás elfogadható. Amennyiben 2 percen belül nem kezdi meg a feladat teljesítését kénytelen leszek elektromos sokkolóval özönözni. 1:59, 1:58, 1:57....... :)
  • Zoliz #1
    Jó teszt lesz. A robotok általi zsírleszívást is vegyétek programba, meg az emberek sportoltatását mert nem fognak mozogni, mert az izmaikra nem lesz szükség.