Berta Sándor
Egyre kelendőbbek Európában a viselhető termékek
Az eszközök elsősorban a kontinens nyugati felén népszerűek.
Az IDC piackutató cég legújabb elemzése szerint a viselhető termékek európai piacának meghatározó szereplője - az AirPods és az Apple Watch készülékeknek köszönhetően - továbbra is az Apple, valamint a Samsung. Az előbbi piaci részesedése 36 százalék, míg az utóbbié 18,1 százalék. A kaliforniai konszern a tavalyi esztendőhöz képest 0,1 százalékkal, míg a dél-koreai vetélytársa 8,5 százalékkal tudta növelni a piaci részesedését. A terület fontos szereplője még a Fitbit (6,5 százalék), a Garmin (5,6 százalék) és a Huawei (5,6 százalék). A Fitbit és a Garmin részesedése tavalyhoz képest 5,3, illetve 6,1 százalékkal csökkent.
A kontinensen értékesített viselhető termékek 80 százaléka Nyugat-Európában talál gazdára, a leginkább Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban, Oroszországban és Olaszországban keresettek. A gyártók a második negyedévben összesen 13,42 millió okosórát, fitneszkarkötőt és okosfülhallgatót szállítottak ki a kereskedőknek. Ez 154,4 százalékos növekedés 2018 hasonló időszakához képest. Az eladások Kelet-Európában 215,9, míg Nyugat-Európában 144,9 százalékkal növekedtek.
Jiøí Teršel, az IDC kutatási elemzője hangsúlyozta, hogy az intelligens viselhető eszközök, például az órák vagy a karkötők érdekes alkalmazási lehetőségeket kínálnak a felhasználóknak, ide értve az okosotthonok lakóit is. Ugyanakkor van még mozgástér a gyártók számára, hogy tájékoztassák az embereket arról, mi mindenre képesek a mai modellek. Még néhány tapasztalt felhasználó sem ismer minden funkciót.
A viselhető termékeken belül a leggyorsabban, több mint 400 százalékkal a fülhallgatók piaca nőtt és ebből leginkább az Apple profitált. Az okosórapiac csak 18 százalékkal növekedett és elsősorban az alapfunkciókat kínáló modellek váltak népszerűbbé. Ezen a területen a Huawei hódít. A fitneszkarkötőknél a Fitbit, a Xiaomi és a Huawei a meghatározó, de a Galaxy Fit és Galaxy Fit E termékei piacra dobásával a Samsung is hozzájárult a piac 222 százalékos növekedéséhez.
A tervek alapján az ágazat 2020-ban várhatóan 72,8 millió viselhető terméket fog kiszállítani. Ez azt jelenti majd, hogy az európai piac 14 milliárd dollár értékű lesz. Az előrejelzések szerint a teljes területből az okosórák részesedése 33, míg a fülhallgatóké 50 százalékos lesz.
Az IDC piackutató cég legújabb elemzése szerint a viselhető termékek európai piacának meghatározó szereplője - az AirPods és az Apple Watch készülékeknek köszönhetően - továbbra is az Apple, valamint a Samsung. Az előbbi piaci részesedése 36 százalék, míg az utóbbié 18,1 százalék. A kaliforniai konszern a tavalyi esztendőhöz képest 0,1 százalékkal, míg a dél-koreai vetélytársa 8,5 százalékkal tudta növelni a piaci részesedését. A terület fontos szereplője még a Fitbit (6,5 százalék), a Garmin (5,6 százalék) és a Huawei (5,6 százalék). A Fitbit és a Garmin részesedése tavalyhoz képest 5,3, illetve 6,1 százalékkal csökkent.
A kontinensen értékesített viselhető termékek 80 százaléka Nyugat-Európában talál gazdára, a leginkább Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban, Oroszországban és Olaszországban keresettek. A gyártók a második negyedévben összesen 13,42 millió okosórát, fitneszkarkötőt és okosfülhallgatót szállítottak ki a kereskedőknek. Ez 154,4 százalékos növekedés 2018 hasonló időszakához képest. Az eladások Kelet-Európában 215,9, míg Nyugat-Európában 144,9 százalékkal növekedtek.
Jiøí Teršel, az IDC kutatási elemzője hangsúlyozta, hogy az intelligens viselhető eszközök, például az órák vagy a karkötők érdekes alkalmazási lehetőségeket kínálnak a felhasználóknak, ide értve az okosotthonok lakóit is. Ugyanakkor van még mozgástér a gyártók számára, hogy tájékoztassák az embereket arról, mi mindenre képesek a mai modellek. Még néhány tapasztalt felhasználó sem ismer minden funkciót.
A viselhető termékeken belül a leggyorsabban, több mint 400 százalékkal a fülhallgatók piaca nőtt és ebből leginkább az Apple profitált. Az okosórapiac csak 18 százalékkal növekedett és elsősorban az alapfunkciókat kínáló modellek váltak népszerűbbé. Ezen a területen a Huawei hódít. A fitneszkarkötőknél a Fitbit, a Xiaomi és a Huawei a meghatározó, de a Galaxy Fit és Galaxy Fit E termékei piacra dobásával a Samsung is hozzájárult a piac 222 százalékos növekedéséhez.
A tervek alapján az ágazat 2020-ban várhatóan 72,8 millió viselhető terméket fog kiszállítani. Ez azt jelenti majd, hogy az európai piac 14 milliárd dollár értékű lesz. Az előrejelzések szerint a teljes területből az okosórák részesedése 33, míg a fülhallgatóké 50 százalékos lesz.