Berta Sándor

Egyre kelendőbbek Európában a viselhető termékek

Az eszközök elsősorban a kontinens nyugati felén népszerűek.

Az IDC piackutató cég legújabb elemzése szerint a viselhető termékek európai piacának meghatározó szereplője - az AirPods és az Apple Watch készülékeknek köszönhetően - továbbra is az Apple, valamint a Samsung. Az előbbi piaci részesedése 36 százalék, míg az utóbbié 18,1 százalék. A kaliforniai konszern a tavalyi esztendőhöz képest 0,1 százalékkal, míg a dél-koreai vetélytársa 8,5 százalékkal tudta növelni a piaci részesedését. A terület fontos szereplője még a Fitbit (6,5 százalék), a Garmin (5,6 százalék) és a Huawei (5,6 százalék). A Fitbit és a Garmin részesedése tavalyhoz képest 5,3, illetve 6,1 százalékkal csökkent.

A kontinensen értékesített viselhető termékek 80 százaléka Nyugat-Európában talál gazdára, a leginkább Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban, Oroszországban és Olaszországban keresettek. A gyártók a második negyedévben összesen 13,42 millió okosórát, fitneszkarkötőt és okosfülhallgatót szállítottak ki a kereskedőknek. Ez 154,4 százalékos növekedés 2018 hasonló időszakához képest. Az eladások Kelet-Európában 215,9, míg Nyugat-Európában 144,9 százalékkal növekedtek.

Jiøí Teršel, az IDC kutatási elemzője hangsúlyozta, hogy az intelligens viselhető eszközök, például az órák vagy a karkötők érdekes alkalmazási lehetőségeket kínálnak a felhasználóknak, ide értve az okosotthonok lakóit is. Ugyanakkor van még mozgástér a gyártók számára, hogy tájékoztassák az embereket arról, mi mindenre képesek a mai modellek. Még néhány tapasztalt felhasználó sem ismer minden funkciót.

A viselhető termékeken belül a leggyorsabban, több mint 400 százalékkal a fülhallgatók piaca nőtt és ebből leginkább az Apple profitált. Az okosórapiac csak 18 százalékkal növekedett és elsősorban az alapfunkciókat kínáló modellek váltak népszerűbbé. Ezen a területen a Huawei hódít. A fitneszkarkötőknél a Fitbit, a Xiaomi és a Huawei a meghatározó, de a Galaxy Fit és Galaxy Fit E termékei piacra dobásával a Samsung is hozzájárult a piac 222 százalékos növekedéséhez.

A tervek alapján az ágazat 2020-ban várhatóan 72,8 millió viselhető terméket fog kiszállítani. Ez azt jelenti majd, hogy az európai piac 14 milliárd dollár értékű lesz. Az előrejelzések szerint a teljes területből az okosórák részesedése 33, míg a fülhallgatóké 50 százalékos lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • NEXUS6 #3
    Ááááá. Én is kivagyok, amikor a termékeket nem nem a valós alkalmazás, felhasználás, fizikai jellemzők miatt sorolják egy kategóriába, hanem mert hogy a cég marketingesei milyen termékcsoportba rakják. De hogy miért is azt már elfelejtjük.

    Ezek soxor nem önállóan használható termékek, hanem mobilteló kiegészítőknek foghatók fel. Ja, hogy ott is általában ezek a felsorolt cégek a vezetők!? És a termékeikhez gyártanak olyan eszközöket, amellyel több funkciót lehet kihasználni és ezzel a júzert (értsd ideálisan agyatlan vásárlót) még inkább a sajtát termékek körébe lehet vonni? Jaaaaa!

    Mert ugye a sziwatch is valszeg csak azért szerepel ilyen jól, mert sajna az Apple telók ilyen szempontból történő kihasználását csak ezek tudják teljesen kihasználni, mert más gyártót az Apple nem enged a saját szűkebb piacára.

    Okosórát e-simes megoldással pedig nagyon kevés cég gyárt, habár szinte teljes mobilteló funkcionalitású lehet egy ilyen óra, de azt a korlátai miatt egyelőre nem tudja kiváltani. Nyilván a fenti okok miatt a vezető cégek nem is törekszenek arra, hogy ez megtörténjen.
    Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2019.10.26. 10:58:21
  • wraithLord #2
    A füllhallgató nem csak viselhető, hanem a viselése erősen ajánlott is, ha hallani akarod, mi szól belőle. :D
  • ugh #1
    "Egyre kelendőbbek Európában a viselhető termékek"
    Ez fura.
    Tudtommal az alsogatya es a tobb ruhadarab is egy termek.
    Sot a repa is amit feltolhatnak nyugaton maguknak es akkor viselheto.
    Viszont a cikkek minden egy (el)viselhetetlenebbek.
    Agyfasz.