Berta Sándor
Továbbra is az Apple uralja az okosórapiacot
A kaliforniai céget megszorítani sem tudják a vetélytársai.
Neil Mawston, a Strategy Analytics nevű piacelemző cég munkatársa arról számolt be, hogy az adataik alapján az Apple 5,7 millió készüléket adott el az esztendő második negyedévében. Ez jóval nagyobb a tavalyi esztendő hasonló időszakában értékesített mennyiségnél. Akkor a társaság 3,8 millió Apple Watch modellt adott el. Ezek után nem is csoda, hogy a vállalat ezen a területen már 46,4 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.
Az amerikai konszernnel kizárólag a Samsung tudja a lépést tartani, de a dél-koreai óriáscég piaci részesedése csupán 15,9 százalék. A Samsung a második negyedévben 2 millió okosórát értékesített, ez több mint a kétszerese a 2018 második negyedévében eladott mennyiségnek (900 000 darab). A Fitbit 2018 második negyedévében még 1,3 millió okosórát értékesített, egy esztendővel később már csak 1,2 milliót. Ezzel párhuzamosan a gyártó piaci részesedése 15,2 százalékról 9,8 százalékra csökkent.
Az okosórapiac összességében nőtt. Amíg a tavalyi esztendő második negyedévében 8,6 millió ilyen készülék talált gazdára, addig az idei második negyedévben már 12,3 millió. Az eladott modellek több mint 60 százaléka az Apple és a Samsung terméke volt.
Neil Mawston, a Strategy Analytics nevű piacelemző cég munkatársa arról számolt be, hogy az adataik alapján az Apple 5,7 millió készüléket adott el az esztendő második negyedévében. Ez jóval nagyobb a tavalyi esztendő hasonló időszakában értékesített mennyiségnél. Akkor a társaság 3,8 millió Apple Watch modellt adott el. Ezek után nem is csoda, hogy a vállalat ezen a területen már 46,4 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.
Az amerikai konszernnel kizárólag a Samsung tudja a lépést tartani, de a dél-koreai óriáscég piaci részesedése csupán 15,9 százalék. A Samsung a második negyedévben 2 millió okosórát értékesített, ez több mint a kétszerese a 2018 második negyedévében eladott mennyiségnek (900 000 darab). A Fitbit 2018 második negyedévében még 1,3 millió okosórát értékesített, egy esztendővel később már csak 1,2 milliót. Ezzel párhuzamosan a gyártó piaci részesedése 15,2 százalékról 9,8 százalékra csökkent.
Az okosórapiac összességében nőtt. Amíg a tavalyi esztendő második negyedévében 8,6 millió ilyen készülék talált gazdára, addig az idei második negyedévben már 12,3 millió. Az eladott modellek több mint 60 százaléka az Apple és a Samsung terméke volt.