SG.hu
Egy tonnás raklapot is elbír a MiR1000 robot
A Mobile Industrial Robots (MiR) bemutatta a MiR1000-t, ami akár egy tonnányi súlyt és raklapot képes szállítani. A cég mesterséges intelligencián alapuló tájékozódással látja el teljes flottáját.
A Mobile Industrial Robots bemutatta a MiR1000-et, a vállalat legnagyobb autonóm mobil robotját (AMR). A MiR1000 automatikusan felveszi, szállítja, és leteszi az akár egy tonnát is nyomó raklapokat és egyéb nehéz súlyokat, dinamikus körülmények között is. A 2018-ban piacra dobott MiR500-hoz hasonlóan a MiR1000 is egy együttműködő, biztonságos és rugalmas alternatíva a gyárterületen mozgó, potenciálisan veszélyes és drága villástargoncákra. A MiR egy további iparági újítást is bevezet: mesterséges intelligencia (MI) képességekkel látja el összes AMR-jét a még fejlettebb tájékozódás érdekében.
Az új autonóm mobil robotok könnyű- és nehéz súlyok szállításával optimalizálják a logisztikát a teljes gyártási láncban, a raktártól az áru leszállításáig. A MiR100, MiR200 és MiR500 robotokat már több mint 45 országban alkalmazzák, többek közt olyan vállalatok, mint az Airbus, a Flex, a Honeywell, a Toyota, a Visteon, és a Hitachi. A MiR vezérigazgatója, Thomas Visti elmondása szerint a MiR azért hozta létre a MiR1000-et, hogy válaszoljon a kisebb robotokkal rendkívül elégedett vásárlók által felállított további igényre, mely a nehéz alkatrészek szállítását helyezi a középpontba, amire gyakran szükség van például a repülő- és autóiipari szektorban.
A MiR1000 két rugalmas raklapemelővel rendelkezik, amelyek a két leggyakrabban használt raklaptípussal kompatibilisek, az EUR raklappal és az amerikai raklappal (121x101 cm). A MiR többi AMR-jéhez hasonlóan a MiR1000-t is az intuitív interfészen keresztül, vagy a MiRFleet robotflotta kezelőrendszer segítségével lehet programozni. Utóbbi egyszerűvé teszi, hogy a vállalat egyszerre az egész flottának adhasson új feladatokat, amikor erre szükség van. Az AMR-ek különféle modulokkal is könnyedén elláthatóak, mint például raklapemelőkkel, szállítószalagokkal, robotkarokkal, és egyéb megoldásokkal, melyek alkalmazások széles körét teszik lehetővé.
A szoftverbe épített mesterséges intelligencia (MI) képességével és a stratégiailag elhelyezett kamerákkal, - melyek a robotok kiterjesztett érzékelőiként szolgálnak, - a MiR lehetővé tette robotjai számára, hogy optimalizálja az úttervezést és a vezetés közbeni viselkedést. Az AI Camera nevű kamera rendszerrel a robot észreveszi és felismeri a különböző mozgó akadályokat, és a megfelelő módon reagál rájuk. Például, a robot a megszokott módon folytatja útját, ha egy embert érzékel, de megáll, amennyiben egy AGV-t vesz észre, és megvárja, amíg az AGV zavartalanul továbbhalad. A robot ezen kívül képes megbecsülni, hol vannak elzárt útszakaszok, vagy kimondottan forgalmas területek, és mindezek figyelembevételével tervezi meg útját, még mielőtt elérné az eltorlaszolt útszakaszt, és ott kezdené el az újratervezést.
A Mobile Industrial Robots bemutatta a MiR1000-et, a vállalat legnagyobb autonóm mobil robotját (AMR). A MiR1000 automatikusan felveszi, szállítja, és leteszi az akár egy tonnát is nyomó raklapokat és egyéb nehéz súlyokat, dinamikus körülmények között is. A 2018-ban piacra dobott MiR500-hoz hasonlóan a MiR1000 is egy együttműködő, biztonságos és rugalmas alternatíva a gyárterületen mozgó, potenciálisan veszélyes és drága villástargoncákra. A MiR egy további iparági újítást is bevezet: mesterséges intelligencia (MI) képességekkel látja el összes AMR-jét a még fejlettebb tájékozódás érdekében.
Az új autonóm mobil robotok könnyű- és nehéz súlyok szállításával optimalizálják a logisztikát a teljes gyártási láncban, a raktártól az áru leszállításáig. A MiR100, MiR200 és MiR500 robotokat már több mint 45 országban alkalmazzák, többek közt olyan vállalatok, mint az Airbus, a Flex, a Honeywell, a Toyota, a Visteon, és a Hitachi. A MiR vezérigazgatója, Thomas Visti elmondása szerint a MiR azért hozta létre a MiR1000-et, hogy válaszoljon a kisebb robotokkal rendkívül elégedett vásárlók által felállított további igényre, mely a nehéz alkatrészek szállítását helyezi a középpontba, amire gyakran szükség van például a repülő- és autóiipari szektorban.
A MiR1000 két rugalmas raklapemelővel rendelkezik, amelyek a két leggyakrabban használt raklaptípussal kompatibilisek, az EUR raklappal és az amerikai raklappal (121x101 cm). A MiR többi AMR-jéhez hasonlóan a MiR1000-t is az intuitív interfészen keresztül, vagy a MiRFleet robotflotta kezelőrendszer segítségével lehet programozni. Utóbbi egyszerűvé teszi, hogy a vállalat egyszerre az egész flottának adhasson új feladatokat, amikor erre szükség van. Az AMR-ek különféle modulokkal is könnyedén elláthatóak, mint például raklapemelőkkel, szállítószalagokkal, robotkarokkal, és egyéb megoldásokkal, melyek alkalmazások széles körét teszik lehetővé.
A szoftverbe épített mesterséges intelligencia (MI) képességével és a stratégiailag elhelyezett kamerákkal, - melyek a robotok kiterjesztett érzékelőiként szolgálnak, - a MiR lehetővé tette robotjai számára, hogy optimalizálja az úttervezést és a vezetés közbeni viselkedést. Az AI Camera nevű kamera rendszerrel a robot észreveszi és felismeri a különböző mozgó akadályokat, és a megfelelő módon reagál rájuk. Például, a robot a megszokott módon folytatja útját, ha egy embert érzékel, de megáll, amennyiben egy AGV-t vesz észre, és megvárja, amíg az AGV zavartalanul továbbhalad. A robot ezen kívül képes megbecsülni, hol vannak elzárt útszakaszok, vagy kimondottan forgalmas területek, és mindezek figyelembevételével tervezi meg útját, még mielőtt elérné az eltorlaszolt útszakaszt, és ott kezdené el az újratervezést.