SG.hu

Egy tonnás raklapot is elbír a MiR1000 robot

A Mobile Industrial Robots (MiR) bemutatta a MiR1000-t, ami akár egy tonnányi súlyt és raklapot képes szállítani. A cég mesterséges intelligencián alapuló tájékozódással látja el teljes flottáját.

A Mobile Industrial Robots bemutatta a MiR1000-et, a vállalat legnagyobb autonóm mobil robotját (AMR). A MiR1000 automatikusan felveszi, szállítja, és leteszi az akár egy tonnát is nyomó raklapokat és egyéb nehéz súlyokat, dinamikus körülmények között is. A 2018-ban piacra dobott MiR500-hoz hasonlóan a MiR1000 is egy együttműködő, biztonságos és rugalmas alternatíva a gyárterületen mozgó, potenciálisan veszélyes és drága villástargoncákra. A MiR egy további iparági újítást is bevezet: mesterséges intelligencia (MI) képességekkel látja el összes AMR-jét a még fejlettebb tájékozódás érdekében.

Az új autonóm mobil robotok könnyű- és nehéz súlyok szállításával optimalizálják a logisztikát a teljes gyártási láncban, a raktártól az áru leszállításáig. A MiR100, MiR200 és MiR500 robotokat már több mint 45 országban alkalmazzák, többek közt olyan vállalatok, mint az Airbus, a Flex, a Honeywell, a Toyota, a Visteon, és a Hitachi. A MiR vezérigazgatója, Thomas Visti elmondása szerint a MiR azért hozta létre a MiR1000-et, hogy válaszoljon a kisebb robotokkal rendkívül elégedett vásárlók által felállított további igényre, mely a nehéz alkatrészek szállítását helyezi a középpontba, amire gyakran szükség van például a repülő- és autóiipari szektorban.


A MiR1000 két rugalmas raklapemelővel rendelkezik, amelyek a két leggyakrabban használt raklaptípussal kompatibilisek, az EUR raklappal és az amerikai raklappal (121x101 cm). A MiR többi AMR-jéhez hasonlóan a MiR1000-t is az intuitív interfészen keresztül, vagy a MiRFleet robotflotta kezelőrendszer segítségével lehet programozni. Utóbbi egyszerűvé teszi, hogy a vállalat egyszerre az egész flottának adhasson új feladatokat, amikor erre szükség van. Az AMR-ek különféle modulokkal is könnyedén elláthatóak, mint például raklapemelőkkel, szállítószalagokkal, robotkarokkal, és egyéb megoldásokkal, melyek alkalmazások széles körét teszik lehetővé.

A szoftverbe épített mesterséges intelligencia (MI) képességével és a stratégiailag elhelyezett kamerákkal, - melyek a robotok kiterjesztett érzékelőiként szolgálnak, - a MiR lehetővé tette robotjai számára, hogy optimalizálja az úttervezést és a vezetés közbeni viselkedést. Az AI Camera nevű kamera rendszerrel a robot észreveszi és felismeri a különböző mozgó akadályokat, és a megfelelő módon reagál rájuk. Például, a robot a megszokott módon folytatja útját, ha egy embert érzékel, de megáll, amennyiben egy AGV-t vesz észre, és megvárja, amíg az AGV zavartalanul továbbhalad. A robot ezen kívül képes megbecsülni, hol vannak elzárt útszakaszok, vagy kimondottan forgalmas területek, és mindezek figyelembevételével tervezi meg útját, még mielőtt elérné az eltorlaszolt útszakaszt, és ott kezdené el az újratervezést.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • barret #3
    Ezeket a magasítós raklapokat 4 magasan szokták pakolni,hogy kevesebb helyet foglaljanak! É nem oda teszik le,ahol éppen van a "robotocskának" dokkoló helye...
    No és a hatótávolságáról sem esik szó...Persze el lehet vele bohóckodni a kieső időben :D
  • kvp #2
    Magyarra leforditva:
    -ez egy raklapszallito robot
    -fel- es leakodni egy masik geppel kell, idealis esetben mindket helyszinen varja egy fel-, illetve lerakodo gep
    -megadhato az utvonal amin kozlekednie kell
    -intelligensen eldonti, hogy ha lat valamit maga elott, akkor nem megy neki, hanem megall amig szabad nem lesz az utvonal (a cikkel ellentetben, egy elelepo embert sem ut el)
    -ha egy robot vagy egyeb szenzor uttorlaszt lat barol az epuletben (pl. egy cigizo munkas tamasztja a falat), akkor errol szol a tobbi robotnak is, igy azok lehetoleg masfele mennek a megadott utvonalak valamelyiken
    -ha az elakadt robot is megunja a varakozast, akkor ker egy alternativ utvonalat
    -a fenti tevekenyseghez van ket lidar-ja es ket sztereo kameraja

    Se itt, se az eredeti forrasban nem irjak le mi az az AGV, de a gyarto nem is hivatkozik ilyenre a hivatalos oldalon. A roviditest altalaban mas felszini jarmuvekre ertik, itt lehet pl. egy villastargonca is. (targonca ele belepni rossz napot jelent a raktari almoskonyv szerint, mert altalaban elore nem lat, oldalra meg nem nez)

    A lenyeg, hogy ha az MI-nek hala, a robotok kepesek elkerulni egymast, a terepet es az utjukba akado nem vezerelt mozgo targyakat (lasd meg: emberek). Hasonlo 'intelligens' utvonaltervezo algoritmusra epul a legtobb RTS, csak ez most eloben csinalja. A technologia uj, 1992-ben jelent meg az elso ilyen jatek, de eredetileg 1956-ban talaltak fel (lasd: Dijkstra SPF).

    ps: A fenti magyar cikk jo forditasa (lasd: google translate) az eredeti felig sem ertelmes angol cikknek. Az eredeti cikk iroja viszont lathatoan kevesbe tudja mirol ir.
  • barret #1

    Utoljára szerkesztette: barret, 2019.04.09. 23:42:09