Berta Sándor
Jócskán szűkíti a kínálatot az Amazon
Az online kereskedelmi konszern alaposan csökkentené a saját árucikkei számát. Kiveszik a kínálatból az olcsó és nehéz termékeket, mert ezek szállítása drága és alacsony áruk miatt haszon sincs rajtuk.
A The Wall Street Journal szerint az Amazon alaposan módosítaná a stratégiáját és az eddiginél sokkal kevesebb terméket kínálna. Az intézkedés célja az, hogy a társaság nem akar több "Can't realize a profit" (CRaP), vagyis elég profitot nem termelő árucikket értékesíteni. Ebbe a kategóriába tartoznak például az élelmiszerek, azok közül is elsősorban az olyan nassolnivalók, ásványvizek és üdítők, amelyek kevesebb, mint 15 dollárba kerülnek, ráadásul nehezek és ezáltal csak nagyon drágán, illetve problémásan továbbíthatók csomagként.
A vállalat emellett azt szeretné, hogy azért, hogy az ügyfelek továbbra is hozzájussanak a platformon keresztül a "létfontosságú" dolgokhoz, a gyártók vagy változtassanak a csomagolási méreteken, hogy ezáltal termelhessenek több nyereséget vagy vegyék át az eladást. A módosítások miatt például a Coca-Cola a jövőben a saját raktáraiból fogja küldeni a termékeit ahelyett, hogy azokat először az Amazonhoz szállítaná. A legtöbb partnercég valószínűleg kénytelen lesz alkalmazkodni az Amazon új stratégiájához azért, hogy annak partnere maradhasson. Ugyanakkor természetesen lesznek olyan vállalkozások is, amelyek továbbra is fognak forgalmazni az Amazon bevonásával nem elég profitot termelő termékeket.
A kereskedelmi cég egyelőre nem kommentálta az amerikai újság értesüléseit.
A The Wall Street Journal szerint az Amazon alaposan módosítaná a stratégiáját és az eddiginél sokkal kevesebb terméket kínálna. Az intézkedés célja az, hogy a társaság nem akar több "Can't realize a profit" (CRaP), vagyis elég profitot nem termelő árucikket értékesíteni. Ebbe a kategóriába tartoznak például az élelmiszerek, azok közül is elsősorban az olyan nassolnivalók, ásványvizek és üdítők, amelyek kevesebb, mint 15 dollárba kerülnek, ráadásul nehezek és ezáltal csak nagyon drágán, illetve problémásan továbbíthatók csomagként.
A vállalat emellett azt szeretné, hogy azért, hogy az ügyfelek továbbra is hozzájussanak a platformon keresztül a "létfontosságú" dolgokhoz, a gyártók vagy változtassanak a csomagolási méreteken, hogy ezáltal termelhessenek több nyereséget vagy vegyék át az eladást. A módosítások miatt például a Coca-Cola a jövőben a saját raktáraiból fogja küldeni a termékeit ahelyett, hogy azokat először az Amazonhoz szállítaná. A legtöbb partnercég valószínűleg kénytelen lesz alkalmazkodni az Amazon új stratégiájához azért, hogy annak partnere maradhasson. Ugyanakkor természetesen lesznek olyan vállalkozások is, amelyek továbbra is fognak forgalmazni az Amazon bevonásával nem elég profitot termelő termékeket.
A kereskedelmi cég egyelőre nem kommentálta az amerikai újság értesüléseit.