MTI
Vizsgálat alatt az Academic Singles társkereső
A Gazdasági Versenyhivatal kiterjesztette az online társkereső szolgáltatást nyújtó be2 ellen folytatott eljárását a szintén a cég által működtetett academicsingles.hu weboldallal kapcsolatos kereskedelmi gyakorlatok vizsgálatára is.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2018 júliusában indított versenyfelügyeleti eljárást a be2-vel szemben. A hatóság több olyan magatartást vizsgál a www.be2.hu weboldalon nyújtott szolgáltatással kapcsolatosan, amely felvetheti a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanúját. A hatóság piaci jelzések alapján immár azt is vizsgálja eljárásában, hogy a be2 az általa működtetett www.academicsingles.hu társkereső oldalán nem valósít-e meg ugyanazon szempontok szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot.
* A GVH arra kiváncsi, hogy a weboldalon nyújtott szolgáltatás valóban ingyenes-e vagy ahhoz csak korlátozott mértékben férhetnek hozzá ilyen módon a tagok; az átlagos fogyasztó észlelheti-e a prémium előfizetés automatikus meghosszabbodására, valamint a meghosszabbított időtartam alatt fizetendő díjra vonatkozó tájékoztatást; szolgáltatása során milyen módon alkalmaz a vállalkozás általa létrehozott, a valóságban nem létező felhasználókhoz tartozó anonim vagy pszeudonim profilokat, illetve a fogyasztók megfelelő tájékoztatása mellett teszi-e ezt; a fogyasztók számára úgy tette-e elérhetővé honlapján – a szolgáltatásával összefüggő általános szolgáltatási feltételek (ÁSZF) megjelenítése, valamint szerkesztése révén – a szolgáltatás reális megítéléséhez szükséges információkat, hogy a fogyasztók tájékozott döntést hozhatnak; tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít-e meg a szolgáltatásának igénybevételére vonatkozó szerződés felmondásával kapcsolatban alkalmazott kereskedelmi kommunikációja.
Míg a szolgáltatás igénybe vétele néhány kattintással lehetséges, a felmondásnak alaki követelményeknek kell megfelelnie (pl. a szerződést a fogyasztó kizárólag úgy mondhatja fel érvényesen, ha postán vagy faxon külföldi címre, illetve faxszámra küld nyilatkozatot). A felmondás határidejére vonatkozó, egymástól eltérő kereskedelmi kommunikációk indokolatlan terhet rónak a fogyasztóra az információ-keresést illetően és a fogyasztó döntési alternatíváit kiegyensúlyozatlan módon jeleníti meg (pl. a felhasználói profil törlésének lehetőségét a felkínált egyéb lehetőségektől elszakítva, máshol jeleníti meg).
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2018 júliusában indított versenyfelügyeleti eljárást a be2-vel szemben. A hatóság több olyan magatartást vizsgál a www.be2.hu weboldalon nyújtott szolgáltatással kapcsolatosan, amely felvetheti a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat gyanúját. A hatóság piaci jelzések alapján immár azt is vizsgálja eljárásában, hogy a be2 az általa működtetett www.academicsingles.hu társkereső oldalán nem valósít-e meg ugyanazon szempontok szerint tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot.
* A GVH arra kiváncsi, hogy a weboldalon nyújtott szolgáltatás valóban ingyenes-e vagy ahhoz csak korlátozott mértékben férhetnek hozzá ilyen módon a tagok; az átlagos fogyasztó észlelheti-e a prémium előfizetés automatikus meghosszabbodására, valamint a meghosszabbított időtartam alatt fizetendő díjra vonatkozó tájékoztatást; szolgáltatása során milyen módon alkalmaz a vállalkozás általa létrehozott, a valóságban nem létező felhasználókhoz tartozó anonim vagy pszeudonim profilokat, illetve a fogyasztók megfelelő tájékoztatása mellett teszi-e ezt; a fogyasztók számára úgy tette-e elérhetővé honlapján – a szolgáltatásával összefüggő általános szolgáltatási feltételek (ÁSZF) megjelenítése, valamint szerkesztése révén – a szolgáltatás reális megítéléséhez szükséges információkat, hogy a fogyasztók tájékozott döntést hozhatnak; tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósít-e meg a szolgáltatásának igénybevételére vonatkozó szerződés felmondásával kapcsolatban alkalmazott kereskedelmi kommunikációja.
Míg a szolgáltatás igénybe vétele néhány kattintással lehetséges, a felmondásnak alaki követelményeknek kell megfelelnie (pl. a szerződést a fogyasztó kizárólag úgy mondhatja fel érvényesen, ha postán vagy faxon külföldi címre, illetve faxszámra küld nyilatkozatot). A felmondás határidejére vonatkozó, egymástól eltérő kereskedelmi kommunikációk indokolatlan terhet rónak a fogyasztóra az információ-keresést illetően és a fogyasztó döntési alternatíváit kiegyensúlyozatlan módon jeleníti meg (pl. a felhasználói profil törlésének lehetőségét a felkínált egyéb lehetőségektől elszakítva, máshol jeleníti meg).