Gyurkity Péter

Gyorsan bővül a viselhetők piaca

Az okostelefonok helyett már ezek szolgáltatják a növekedést, bár a darabszám még kisebb.

A viselhető kütyük egyre divatosabbá válnak, bár ezen a szegmensen belül korántsem olyan egyértelmű a helyzet, mint azt az okostelefonok, vagy akár a táblák esetében megszokhattuk. A listát vezető gyártók ugyanis nem mindegyike versenyez ugyanazon kategóriában, így érdemes végigfutni a rangsoron, hogy pontosabban lássunk a területen.

Az IDC piackutató cég közzétette a harmadik negyedévre vonatkozó adatait, amelyek betekintést nyújtanak a piac jelenlegi állapotába. Fontos különbség, hogy míg az okostelefonok globális piacra a 3 hónapos időszak alatt alig 1,8 százalékkal bővült, ami már jól jelzi a tetőzést, elsősorban a fejlett piacok telítettségét, addig a viselhetők szegmensében 21,7 százalékra rúgott a növekedés. Ez persze még nem jelenti azt, hogy ez a piac fontosabb, mint a telefonok területe, hiszen a teljes darabszám mindössze 32 millió volt, mindazonáltal a gyártók és a felhasználók is egyre nagyobb figyelmet fordítanak ezen kütyükre. A darabszám tekintetében egyértelmű a Xiaomi első helye, a kínai cég viszont a fitnesz-karkötőkre koncentrál, a 6,9 millió Mi Band 3 tehát nem vehette fel a versenyt az okosórákkal, ami talán a legfontosabb különbséget jelzi számunkra.


A második helyre az Apple futott be, ők viszont már teljesen egyértelműen az okosórákat részesítik előnyben. Az általuk leszállított 4,2 millió példány a cég számára 54 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi eredményhez képest, ami annak ellenére jött össze, hogy a teljes mennyiség 80 százaléka még a tavaly bemutatott Series 3 eladásaiból származott, itt mindössze 20 százalékot tett ki az idei Series 4 – ez utóbbinak viszont mindössze 2 hét állt rendelkezésére, tekintettel az őszi bemutató dátumára. A harmadik a Fitbit lett, amely a Versa erős eladási számai révén érte ezt el, míg a Huawei a Huawei Watch által futott be a negyedik helyre, éppen csak megelőzve az ötödik, még mindig leginkább a Gear 3-ra támaszkodó Samsungot.

A piackutató arra számít, hogy az Apple a Series 4 révén, a Fitbit pedig az egészségi szegmensre, valamint az ezzel kapcsolatos termékekre koncentrálva erősítheti majd pozícióját.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!