Berta Sándor

Ingyenes filmeket kínál reklámokkal a YouTube

A videomegosztó elérhetővé tette az első hirdetésekből finanszírozott alkotásokat.

A YouTube elindította új tartalomszolgáltatását, melyet reklámokból finanszíroznak, azaz a felhasználók számára teljesen ingyenes, de egyelőre csak az Amerikai Egyesült Államokban érhető el. A kínálatban mintegy 100 film szerepel, ezek között vannak olyan alkotások, mint a Terminátor, a Rocky, A gondozoo, a Doktor Szöszi és az ÖcsiKém. Rohit Dhawan, a videomegosztó termékmenedzsere hangsúlyozta, hogy a kínálat a jövőben bővülni fog. A konstrukció segítségével egyrészt növelhetők a hirdetési bevételek, másrészt a felhasználók azt aligha fogadják majd kitörő örömmel, ha a felvételeket néhány percenként megszakítják a reklámblokkok.

Dhawan kiemelte, hogy az új konstrukció keretében lehetőség lesz arra, hogy akár vállalatok is szponzorként merüljenek fel az egyes exkluzív vetítések alkalmával vagy hogy a filmsorozatok esetében az első részt a YouTube oldalán lehessen látni, miközben a folytatás a mozikba kerül. A menedzser a filmstúdiókkal kötött szerződésekről és a hirdetési bevételek elosztásának arányairól ugyanakkor nem nyilatkozott. Az USA-ban más szolgáltatások is kínálnak reklámok által finanszírozott játékfilmeket, köztük van a Tubi, a Roku és a Vudu, amely a WalMart stream-szolgáltatása.

Az Engadget rávilágított. hogy egyelőre kérdéses, hogy a filmipar miként fogadja majd az elképzelést.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Macropus Rufus #12
    "Ingyenes filmeket kínál reklámokkal a YouTube"
    tehát nem elég, hogy ingyenes még reklámokat is kapunk mellé. :)
    Értem, hogy mire akart utalni, de ez ebben a megfogalmazásban akár azt is jelentheti amit írtam :)
  • ostoros #11
    Mellesleg a reklám, úgy ahogy van, káros.
    https://www.youtube.com/watch?v=nYvKjtlb9-c
  • ostoros #10
    Pontosan így vagyok vele én is. :) Amit reklámban valaha láttam, az leírta magát a szememben.
  • ostoros #9
    " A tévé is úgy működik, hogy reklámokkal szakítják meg a műsorfolyamot."
    Nem. A tévé úgy működik, hogy műsorokkal szakítják meg a reklámfolyamot.
  • bobijub #8
    akkor egészen biztos, hogy neked nincs az ismerőseid-rokonaid-szomszédaid-gyerekedhaverjánakszülei-kollégáidrokonai között egyetlenegy patikus se, kisboltos se, közértpénztáros se. vagy soha senkivel nem állsz szóba. a kisboltos, akikből most már egyre kevesebb van, egy személyben látja, hogy milyen hatása van egy kibaszott csokireklámnak is arra, hogy a gyerek hogy nyaggatja a szülőket, hogy azt kéri. a patikus percenként érzékeli az összes büdösláb-takonyfolyás-viszketőpicsa-fosrohamreklám vásárlásikedvnövelő hatását. de még a szerencsétlen agyonhajszolt multipénztáros is képes észrevenni a gumiszalagján elétolt cucok vonalkódjának csipogtatása közben azt, hogy éppen minek a reklámját nyomatják "gőzebb erővel"
  • bobijub #7
    elgé régóta vannak reklámok a youtube-on, de én, nem vagyok olyan gyengeelméjű, hogy ezen meglepődjek vagy felháborodjak, mert tudom, hogy valamiből ott is kell bevételt csinálni. évek óta látszik, hogy minden különösebb előzetes beharangozás nélkül is csinálnak a youtube-nál még ennél is nagyobb lövetű kísérleteket a reklámozás pályáján. nekem volt már olyan, hogy egy egyórás autózás alatt az összeválogatott 3-5 perces zenék között mindig volt egy reklám, és mindig ugyanannak a cégnek a reklámja, és mindig ugyanaz a reklámja. és olyan is volt, hogy egy háromórás autózás közben egyetlenegy reklámot se kaptam. és olyan is volt, hogy egy kétórás autózás közben normális gyakorisággal (negyedóra-húsz perc) normális változatossággal (bank-biztosító-áruház-üdítő-autó-egyebek) kaptam reklámokat. az első jelenséget sehogyansenem értem. miből gonodlják, hogy nem vésem be az agyamba, hogy na ez az az egy cég, amitől soha nem veszek semmit ?!?!? (addig amíg annyira meg nem hülyülök, hogy elfelejtem ezt a baromságot). jóideje feltűnt az is, hogy vannak olyan hosszabb tételek a youtube-on, amiknek már a csúszkáján is látszanak a fehér pöttyök, csak épp az nincs nagy betűkkel odaírva, hogy ez itt a reklám helye. szóval történnek a dolgok hírverés nélkül is, de gondolom hogy ennél akartak adni a dolognak egy kis ráadás kezdőlökést, mert minden bizonnyal szükség van arra is, hogy megmérhessék bejelentéssel megtámogatott és a bejelentéssel meg nem támogatott kísérlet népszerűségének felfutását vagy fel nem futását.
    Utoljára szerkesztette: bobijub, 2018.11.21. 14:27:23
  • VolJin #6
    A tévé is úgy működik, hogy reklámokkal szakítják meg a műsorfolyamot.
    Szóval innen vették a merkacing szagemberek...
  • Cat #5
    A modell évtizedek óta működik, erre épül az egész televíziózás. Szerintem nem balga ötlet, hogy kipróbálják, hogy a webre is át lehet-e vinni. Mi van ha nem jön be? Semmi.
  • Mentol #4
    Én nem tudom, honnan veszik ezt a merkacing szagemberek - szerintem, senkinek nincs ínyére (sőt) ha a tevékenységét kényszerű szünetekkel kell végeznie.
    Esetleg, tényleg vannak emberek, akik azért vesznek meg egy aranyér elleni kenőcsöt, mert a legújabb blockbuster nézése közben ezt látta?
  • zola2000 #3
    Egyébként egy csomó film és sorozat magyar szinkronnal ma is fent van youtubeon...