Berta Sándor
Ingyenes filmeket kínál reklámokkal a YouTube
A videomegosztó elérhetővé tette az első hirdetésekből finanszírozott alkotásokat.
A YouTube elindította új tartalomszolgáltatását, melyet reklámokból finanszíroznak, azaz a felhasználók számára teljesen ingyenes, de egyelőre csak az Amerikai Egyesült Államokban érhető el. A kínálatban mintegy 100 film szerepel, ezek között vannak olyan alkotások, mint a Terminátor, a Rocky, A gondozoo, a Doktor Szöszi és az ÖcsiKém. Rohit Dhawan, a videomegosztó termékmenedzsere hangsúlyozta, hogy a kínálat a jövőben bővülni fog. A konstrukció segítségével egyrészt növelhetők a hirdetési bevételek, másrészt a felhasználók azt aligha fogadják majd kitörő örömmel, ha a felvételeket néhány percenként megszakítják a reklámblokkok.
Dhawan kiemelte, hogy az új konstrukció keretében lehetőség lesz arra, hogy akár vállalatok is szponzorként merüljenek fel az egyes exkluzív vetítések alkalmával vagy hogy a filmsorozatok esetében az első részt a YouTube oldalán lehessen látni, miközben a folytatás a mozikba kerül. A menedzser a filmstúdiókkal kötött szerződésekről és a hirdetési bevételek elosztásának arányairól ugyanakkor nem nyilatkozott. Az USA-ban más szolgáltatások is kínálnak reklámok által finanszírozott játékfilmeket, köztük van a Tubi, a Roku és a Vudu, amely a WalMart stream-szolgáltatása.
Az Engadget rávilágított. hogy egyelőre kérdéses, hogy a filmipar miként fogadja majd az elképzelést.
A YouTube elindította új tartalomszolgáltatását, melyet reklámokból finanszíroznak, azaz a felhasználók számára teljesen ingyenes, de egyelőre csak az Amerikai Egyesült Államokban érhető el. A kínálatban mintegy 100 film szerepel, ezek között vannak olyan alkotások, mint a Terminátor, a Rocky, A gondozoo, a Doktor Szöszi és az ÖcsiKém. Rohit Dhawan, a videomegosztó termékmenedzsere hangsúlyozta, hogy a kínálat a jövőben bővülni fog. A konstrukció segítségével egyrészt növelhetők a hirdetési bevételek, másrészt a felhasználók azt aligha fogadják majd kitörő örömmel, ha a felvételeket néhány percenként megszakítják a reklámblokkok.
Dhawan kiemelte, hogy az új konstrukció keretében lehetőség lesz arra, hogy akár vállalatok is szponzorként merüljenek fel az egyes exkluzív vetítések alkalmával vagy hogy a filmsorozatok esetében az első részt a YouTube oldalán lehessen látni, miközben a folytatás a mozikba kerül. A menedzser a filmstúdiókkal kötött szerződésekről és a hirdetési bevételek elosztásának arányairól ugyanakkor nem nyilatkozott. Az USA-ban más szolgáltatások is kínálnak reklámok által finanszírozott játékfilmeket, köztük van a Tubi, a Roku és a Vudu, amely a WalMart stream-szolgáltatása.
Az Engadget rávilágított. hogy egyelőre kérdéses, hogy a filmipar miként fogadja majd az elképzelést.