Berta Sándor
Nem hat jól a lányokra a közösségi média használata
A közösségi ajánlatok jobban befolyásolják a lányok hangulatát, mint a fiúkét.
Az Essexi Egyetem és a London University College tudósai egy közös felmérés keretében 9859 brit fiatalt kérdeztek meg a szokásaikról. A tinédzserek kora 10 és 15 év között volt. Kiderült, hogy a fiatal lányok sokkal gyakrabban használják a közösségi szolgáltatásokat, mint a hasonló korú fiúk. A 13 éves lányok körülbelül fele egy átlagos tanítási napon több mint egy órán át van fent a közösségi platformokon. A fiúknak csak az egyharmadáról mondható el ugyanez.
A szakemberek kimutatták, hogy a fiatalokat egyáltalán nem teszi boldoggá a közösségi portálok látogatása. A lányok boldogságindexe 36,9-ről 33,3-ra csökkent, míg a fiúké 36,02-ről 34,55-re. A boldogságindexet különböző szempontok (az élet különböző területei, családi viszonyok, iskola stb.) figyelembevételével számították ki. Jól megfigyelhetőt, hogy minél idősebbek a lányok illetve a fiúk, annál nagyobb mértékben használják a közösségi oldalakat. Összességében elmondható, hogy a lányok sokkal aktívabbak a fiúknál.
A tanítási napok során a 15 éves lányok 59 százaléka tölt el több mint egy órát a közösségi hálózatokban, a fiúknál pedig ez az arány 46 százalék. A kutatók rámutattak, hogy a közösségi média fiatalokra gyakorolt boldogsághatásait eddig alábecsülték, mert gyakran csak becsült adatokat és a tanítási napok közösségi médiával kapcsolatos interakcióit regisztrálták és vizsgálták.
Az Essexi Egyetem és a London University College tudósai egy közös felmérés keretében 9859 brit fiatalt kérdeztek meg a szokásaikról. A tinédzserek kora 10 és 15 év között volt. Kiderült, hogy a fiatal lányok sokkal gyakrabban használják a közösségi szolgáltatásokat, mint a hasonló korú fiúk. A 13 éves lányok körülbelül fele egy átlagos tanítási napon több mint egy órán át van fent a közösségi platformokon. A fiúknak csak az egyharmadáról mondható el ugyanez.
A szakemberek kimutatták, hogy a fiatalokat egyáltalán nem teszi boldoggá a közösségi portálok látogatása. A lányok boldogságindexe 36,9-ről 33,3-ra csökkent, míg a fiúké 36,02-ről 34,55-re. A boldogságindexet különböző szempontok (az élet különböző területei, családi viszonyok, iskola stb.) figyelembevételével számították ki. Jól megfigyelhetőt, hogy minél idősebbek a lányok illetve a fiúk, annál nagyobb mértékben használják a közösségi oldalakat. Összességében elmondható, hogy a lányok sokkal aktívabbak a fiúknál.
A tanítási napok során a 15 éves lányok 59 százaléka tölt el több mint egy órát a közösségi hálózatokban, a fiúknál pedig ez az arány 46 százalék. A kutatók rámutattak, hogy a közösségi média fiatalokra gyakorolt boldogsághatásait eddig alábecsülték, mert gyakran csak becsült adatokat és a tanítási napok közösségi médiával kapcsolatos interakcióit regisztrálták és vizsgálták.