Berta Sándor

Nem hat jól a lányokra a közösségi média használata

A közösségi ajánlatok jobban befolyásolják a lányok hangulatát, mint a fiúkét.

Az Essexi Egyetem és a London University College tudósai egy közös felmérés keretében 9859 brit fiatalt kérdeztek meg a szokásaikról. A tinédzserek kora 10 és 15 év között volt. Kiderült, hogy a fiatal lányok sokkal gyakrabban használják a közösségi szolgáltatásokat, mint a hasonló korú fiúk. A 13 éves lányok körülbelül fele egy átlagos tanítási napon több mint egy órán át van fent a közösségi platformokon. A fiúknak csak az egyharmadáról mondható el ugyanez.

A szakemberek kimutatták, hogy a fiatalokat egyáltalán nem teszi boldoggá a közösségi portálok látogatása. A lányok boldogságindexe 36,9-ről 33,3-ra csökkent, míg a fiúké 36,02-ről 34,55-re. A boldogságindexet különböző szempontok (az élet különböző területei, családi viszonyok, iskola stb.) figyelembevételével számították ki. Jól megfigyelhetőt, hogy minél idősebbek a lányok illetve a fiúk, annál nagyobb mértékben használják a közösségi oldalakat. Összességében elmondható, hogy a lányok sokkal aktívabbak a fiúknál.

A tanítási napok során a 15 éves lányok 59 százaléka tölt el több mint egy órát a közösségi hálózatokban, a fiúknál pedig ez az arány 46 százalék. A kutatók rámutattak, hogy a közösségi média fiatalokra gyakorolt boldogsághatásait eddig alábecsülték, mert gyakran csak becsült adatokat és a tanítási napok közösségi médiával kapcsolatos interakcióit regisztrálták és vizsgálták.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • duke #5
    Kapjak be.
  • Skylake #4
    Szép kifejező, és teljesen banális a fenti kép, mindenesetre ez (is) egy korszak indikátora lesz, sok más ilyen képpel együtt. Ülnek egymás mellett a csitrik, és egymás társasága helyett érdekesebb az a nagyon koncentrált, de kib*szott művi társas élmény, amit algoritmus tol a pofájukba.
  • nlght #3
    most ez komolyan meglepett valakit? a lányok mindig is szorosabb közösséget alkottak, mint a fiúk egymás között, micsoda felfedezés hogy ez nem csak a valóságban de a virtuális térben is megtörténik, brit tudósok, no comment

    a boldogtalanság meg a negatív/pozitív feedback arányától függ leginkább, negatívból több jut az arcukba, közben meg nem tudják elérni a reklámok által beléjük ültetett életszínvonal illúziót, ezért boldogtalanabbak
    Utoljára szerkesztette: nlght, 2018.03.23. 09:38:29
  • tom_pika #2
    Mindenki használja, és mindenki boldogtalanabb tőle.

    De jó kis termék!! És milyen hülyék az emberek, ebből látszik igazán...
  • overseer-7 #1
    hát persze hogy nem hat jól.