Berta Sándor
Fényes jövőre számít az Airbnb
Az emberek egyre többet utaznak, a turizmus világszerte felfelé ívelő ágazat. A közösségi lakásmegosztó mindent megtesz a személyre szabott élmények érdekében.
"Egyre több ember fog világot látni. Az elmúlt tíz évben 300 millió vendég foglalt szállást a platformunkon keresztül. Tíz esztendő múlva szeretnénk elérni az évenkénti egymilliárd vendéget. A cél ambíciózus, de hiszem, hogy sikerül elérnünk" - jelentette ki Mike Curtis, az Airbnb technológiai vezetője. A társaság jelenleg 4,5 millió szálláshelyet kínál 81 000 városban. A menedzser hozzátette, hogy olyan platform akarnak lenni, amely minden utazó előtt nyitott.
A cég legfrissebb újítása az Airbnb Plus kategória bevezetése. Ezeket a vendéglátóhelyeket több mint 100 pontban értékelik, többek között a tisztaság, a kényelem és a dizájn szempontjából. Létezik még a Beyond by Airbnb kategória, amely az egyedülálló, személyre szabott utazások gyűjtőhelye, ide tartoznak az exkluzívabb szálláshelyek. Az emberek az eddigieknél sokkal egyszerűbben választhatnak a korábbinál jóval több szállástípus közül, így könnyebben megtalálhatják azt, amit keresnek.
A lakásmegosztóként indult cég ma is a helyiek életében való részvétellel reklámozza magát, de már rég a szállodák piacát támadja
"Öt évvel ezelőtt kb. 40 programozónk volt, most több mint ezer van. A növekedésünk egy hihetetlen utazás, azt az álmot kínáljuk, hogy a felhasználóink beléphetnek a vendéglátóik életébe. S ez az utazás alapvető mágiája is. Amikor a turizmus tömegjelenséggé vált, akkor ennek a mágiának egy része elveszett, mi ezt hozzuk vissza. Minden vendégnek egyedi és különböző preferenciái vannak, mi a technológiánk segítségével megtaláljuk nekik a legjobb szálláshelyet. Ehhez használunk adatokat, algoritmusokat és gépi tanulást. Ez utóbbit már évek óta alkalmazzuk, például a szálláshelyek rangsorolásakor vagy az árelőrejelzések elkészítésekor" - ecsetelte Mike Curtis.
A közösségi lakásmegosztó technológiai vezetője kiemelte, hogy a virtuális valóság még a jövő zenéje, de már kísérleteztek vele. Elképzelhető lenne, hogy a vendégek virtuálisan bejárják a leendő szálláshelyük szobáit. A turizmusban a vegyes valóság is ígéretes, de még sok idő lesz, mire elterjednek az emberek által viselhető eszközök. A Google okosszemüvege megbukott, de ha ezek a készülékek segíthetnek például a fordításban, az idegen városokban való tájékozódásban vagy a bejelentkezéseknél, máris más lesz a leányzó fekvése.
"A technológia egyre inkább lehetővé fogja tenni az automatizálást. Ez munkahelyekbe kerül majd, de ez nem jelenti azt, hogy az emberek ezáltal szegényebbek lesznek. A technológiánk további vendégeket, egyúttal plusz bevételeket jelent a vendéglátóinknak." - szögezte le a menedzser. Mike Curtis végül hangsúlyozta, hogy világszerte eltérőek a keretfeltételek, és az Uberrel ellentétben ők együtt akarnak működni a városokkal és a kormányokkal, s azokkal közösen szeretnének olyan megfelelő szabályokat kidolgozni, amelyek a városoknak és a polgáraiknak engedélyezik, hogy profitáljanak a lakások megosztásából.
"Egyre több ember fog világot látni. Az elmúlt tíz évben 300 millió vendég foglalt szállást a platformunkon keresztül. Tíz esztendő múlva szeretnénk elérni az évenkénti egymilliárd vendéget. A cél ambíciózus, de hiszem, hogy sikerül elérnünk" - jelentette ki Mike Curtis, az Airbnb technológiai vezetője. A társaság jelenleg 4,5 millió szálláshelyet kínál 81 000 városban. A menedzser hozzátette, hogy olyan platform akarnak lenni, amely minden utazó előtt nyitott.
A cég legfrissebb újítása az Airbnb Plus kategória bevezetése. Ezeket a vendéglátóhelyeket több mint 100 pontban értékelik, többek között a tisztaság, a kényelem és a dizájn szempontjából. Létezik még a Beyond by Airbnb kategória, amely az egyedülálló, személyre szabott utazások gyűjtőhelye, ide tartoznak az exkluzívabb szálláshelyek. Az emberek az eddigieknél sokkal egyszerűbben választhatnak a korábbinál jóval több szállástípus közül, így könnyebben megtalálhatják azt, amit keresnek.
A lakásmegosztóként indult cég ma is a helyiek életében való részvétellel reklámozza magát, de már rég a szállodák piacát támadja
"Öt évvel ezelőtt kb. 40 programozónk volt, most több mint ezer van. A növekedésünk egy hihetetlen utazás, azt az álmot kínáljuk, hogy a felhasználóink beléphetnek a vendéglátóik életébe. S ez az utazás alapvető mágiája is. Amikor a turizmus tömegjelenséggé vált, akkor ennek a mágiának egy része elveszett, mi ezt hozzuk vissza. Minden vendégnek egyedi és különböző preferenciái vannak, mi a technológiánk segítségével megtaláljuk nekik a legjobb szálláshelyet. Ehhez használunk adatokat, algoritmusokat és gépi tanulást. Ez utóbbit már évek óta alkalmazzuk, például a szálláshelyek rangsorolásakor vagy az árelőrejelzések elkészítésekor" - ecsetelte Mike Curtis.
A közösségi lakásmegosztó technológiai vezetője kiemelte, hogy a virtuális valóság még a jövő zenéje, de már kísérleteztek vele. Elképzelhető lenne, hogy a vendégek virtuálisan bejárják a leendő szálláshelyük szobáit. A turizmusban a vegyes valóság is ígéretes, de még sok idő lesz, mire elterjednek az emberek által viselhető eszközök. A Google okosszemüvege megbukott, de ha ezek a készülékek segíthetnek például a fordításban, az idegen városokban való tájékozódásban vagy a bejelentkezéseknél, máris más lesz a leányzó fekvése.
"A technológia egyre inkább lehetővé fogja tenni az automatizálást. Ez munkahelyekbe kerül majd, de ez nem jelenti azt, hogy az emberek ezáltal szegényebbek lesznek. A technológiánk további vendégeket, egyúttal plusz bevételeket jelent a vendéglátóinknak." - szögezte le a menedzser. Mike Curtis végül hangsúlyozta, hogy világszerte eltérőek a keretfeltételek, és az Uberrel ellentétben ők együtt akarnak működni a városokkal és a kormányokkal, s azokkal közösen szeretnének olyan megfelelő szabályokat kidolgozni, amelyek a városoknak és a polgáraiknak engedélyezik, hogy profitáljanak a lakások megosztásából.