Gyurkity Péter
Megduplázódik a viselhető kütyük piaca
A területen belül pedig az órák vezetik majd a mezőnyt, megelőzve a karkötőket.
Az okostelefonok és a tabletek után a viselhető termékek jelentik az újabb slágert, az elmúlt években elsősorban itt tapasztalhattunk (láthattunk) érdekes újdonságokat. Bár egy nyár végi jelentésben már a Xiaomit sorolták az első helyre, itt az elkövetkező időszakban ennél fontosabb változások is lesznek.
Az IDC piackutató cég most közzétett részletes előrejelzésében a 2021-ig terjedő periódust vázolják fel számunkra, annak minden fontosabb (várt) fejleményeivel. Eszerint a teljes piac az idei 113 millió darabról egészen 222 millióra ugrik majd, ami mindenképpen jelentős növekedést jelentene. Érdekesség, hogy az eddig legnépszerűbbnek számító kütyük, a csuklóra helyezett fitnessz-okoskarkötők helyett az órák szerzik meg a vezető helyet, itt ugyanis egyrészt az újabb márkák megjelenése jelentős lendületet nyújt majd, másrészt pedig a hagyományos (és hibrid), valamint az okosórák további funkciókat biztosítanak a felhasználóknak, amelynek köszönhetően 61-ről egészen 150 millióra ugorhat majd az éves darabszám.
Itt persze leginkább a gyors és kényelmes hívások merülnek fel, mint újabb előny, erre az Apple idei termékeinél már láthattunk példát. Emellett azonban a fiatalabb generációkat is igyekeznek majd meghódítani, vagyis arra számíthatunk, hogy a játékok és egyéb alkalmazások is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak ezen termékeken, az okosórák példányszáma pedig 31-ről 71 millióra növekedhet majd. A karkötők eközben a piac 39,8 százaléka helyett már csak 21,5 százalékát teszik majd ki (a periódus végére), vagyis kisebbségbe szorulnak a szegmensen belül. Őket követik majd a szenzorokkal ellátott ruhadarabok (így például a lépésszámláló cipők), míg a fülön hordott egyéb eszközök (a külön számolt Bluetooth-kütyük kivételével) még kisebb szeletet szereznek majd meg.
Az Apple tehát a várakozások szerint nagyon jól szerepel majd itt, az azonban még kérdéses, hogy kik követik majd őket a sorban.
Az okostelefonok és a tabletek után a viselhető termékek jelentik az újabb slágert, az elmúlt években elsősorban itt tapasztalhattunk (láthattunk) érdekes újdonságokat. Bár egy nyár végi jelentésben már a Xiaomit sorolták az első helyre, itt az elkövetkező időszakban ennél fontosabb változások is lesznek.
Az IDC piackutató cég most közzétett részletes előrejelzésében a 2021-ig terjedő periódust vázolják fel számunkra, annak minden fontosabb (várt) fejleményeivel. Eszerint a teljes piac az idei 113 millió darabról egészen 222 millióra ugrik majd, ami mindenképpen jelentős növekedést jelentene. Érdekesség, hogy az eddig legnépszerűbbnek számító kütyük, a csuklóra helyezett fitnessz-okoskarkötők helyett az órák szerzik meg a vezető helyet, itt ugyanis egyrészt az újabb márkák megjelenése jelentős lendületet nyújt majd, másrészt pedig a hagyományos (és hibrid), valamint az okosórák további funkciókat biztosítanak a felhasználóknak, amelynek köszönhetően 61-ről egészen 150 millióra ugorhat majd az éves darabszám.
Itt persze leginkább a gyors és kényelmes hívások merülnek fel, mint újabb előny, erre az Apple idei termékeinél már láthattunk példát. Emellett azonban a fiatalabb generációkat is igyekeznek majd meghódítani, vagyis arra számíthatunk, hogy a játékok és egyéb alkalmazások is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak ezen termékeken, az okosórák példányszáma pedig 31-ről 71 millióra növekedhet majd. A karkötők eközben a piac 39,8 százaléka helyett már csak 21,5 százalékát teszik majd ki (a periódus végére), vagyis kisebbségbe szorulnak a szegmensen belül. Őket követik majd a szenzorokkal ellátott ruhadarabok (így például a lépésszámláló cipők), míg a fülön hordott egyéb eszközök (a külön számolt Bluetooth-kütyük kivételével) még kisebb szeletet szereznek majd meg.
Az Apple tehát a várakozások szerint nagyon jól szerepel majd itt, az azonban még kérdéses, hogy kik követik majd őket a sorban.