Berta Sándor

Egy jó terméknevet bárki ki tud mondani

A digitalizálás és a beszédvezérlő rendszerek elterjedése a terméknevek megalkotását is befolyásolja.

Egy jó terméknév megmarad az emberek fejében. A logók kinézete és grafikája nagyon fontos, de az okosotthonok korában egyre inkább egy másik tényező válik lényegessé: miként lehet egyáltalán helyesen kiejteni az adott nevet? Sybille Kircher, a Nomen névügynökség ügyvezetője elmondta, hogy a cégek és a szakemberek eddig szinte kizárólag a nevek írott formájára összpontosítottak. A jövőben viszont a termékek pozicionálásához az egyes neveknek világszerte érthetőnek kell lennie a felhasználók számára és megfelelően vissza kell tükrözniük a fejlesztők szándékait, függetlenül más cégek meglévő márkajogaitól. Ráadásul az is fontos, hogy a terméknevek saját URL-ként és alkalmazásként is elérhetők kell legyenek.

A digitális változások miatt fontossá vált még egy követelmény. Kircher rámutatott, hogy a jövőben a nevek esetében az egyik meghatározó kritérium a beszélt nyelv lesz, mivel egyre több eszköz hangvezérlésű. Egyre több Google Home és Amazon Echo eszközt adnak el világszerte, éppen ezért fontossá válik, hogy ezek az elektronikus eszközök az adott nevet kétségek nélkül felismerjék - függetlenül az akcentustól vagy a dialektustól. A karácsonyfa alatti első családi örömködéseken általában az időjárásra kérdeznek rá vagy zeneszámot választanak rajtuk, de jóval többre képesek, például egy okosotthon rendszerbe kötve. De a villany felkapcsolásán és a szoba hőmérsékletének állításán túl mást is megváltoztatnak: magukat a termékneveket is.

A nevek kiejtése komoly problémát jelenthet és erre a helyzetre egy ideális márkanevet fel kell készíteni. Jó példa erre a Phillips Hue okoslámpa családja, melyet teljesen másképp kell franciául, angolul vagy éppen németül kimondani. A digitalizálás tehát nem csupán a mérnököknek és a fejlesztőknek ad plusz munkát, hanem a marketing szakembereknek is. Kircher hangsúlyozta, hogy minden adat, automatizmus és mesterséges intelligencia forma ellenére sem lehet elfelejteni, hogy a márkákat az embereknek készítik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • zola2000 #1
    Nehéz olyan termék nevet találni, amit a világon mindenki jól ejt ki, a d-juice magyar reklámkampányára gondolok, de a xiaomi (sáomi) sem jobb...
    Utoljára szerkesztette: zola2000, 2018.01.04. 15:18:22