Berta Sándor
Korlátozhatják az Intel Inside programot
Eddig az Intel komoly pénzekkel támogatta a gyártók kampányait, de már közel sem megy nekik olyan jól, visszafogják a költéseket. Az intézkedés akár áremelkedéseket is eredményezhet.
Az Intel Inside 26 éve létezik és az ipar egyik, ha nem a legnagyobb marketingkampánya, amely az Intel márkát bevitte a köztudatba és amely a partnereknek számos anyagi előnyt kínál. Amelyik cég ugyanis csatlakozott az Intel Inside táborához, s a megfelelő logókat és videókat integrálta a saját reklámanyagaiba, az komoly kedvezményeket kapott. Amennyiben például egy kisebb PC-gyártó a reklámjaiban elhelyezte az Intel Inside anyagokat, akkor a marketingköltségek jelentős részét átvállalta tőle a társaság.
Nem véletlenül mondta azt sok vállalat, hogy ez volt a marketingalapok aranyszabványa és a legsikeresebb reklámcélú program a technológiai ipar történetében. A kedvezményeket ugyanakkor számos feltételhez kötötte a társaság: a partnercégeknek többek között meghatározott minimális rendelési mennyiségekre kellett kötelezettséget vállalniuk.
A CRN most több OEM-gyártóra és más vállalatokra hivatkozva arról számolt be, hogy a programot akár 60 százalékkal is csökkenthetik. Ez akár több százmillió dolláros mínuszt is jelenthet. A legnagyobb veszteséget a nagy OEM-gyártók fogják elkönyvelni, nekik akár 40-60 százalékkal kevesebb pénz juthat. A csúcstechnikás játék PC-k gyártóinál ez az arány 20 százalékos lehet. Érthető, hogy az OEM-gyártók alternatívákat keresnek.
A módosítás miatt az elsődleges következmény az áremelkedés lehet. Sok kisebb és nagyobb cég is beépítette a költségvetésébe a kapott kedvezményeket, a kieső összegeket most pótolniuk kell. A különbözetet elsősorban alighanem a felhasználóknak kell majd megfizetniük. Az Intel megerősítette a hírt, de konkrét részleteket nem árult el.
Az Intel Inside 26 éve létezik és az ipar egyik, ha nem a legnagyobb marketingkampánya, amely az Intel márkát bevitte a köztudatba és amely a partnereknek számos anyagi előnyt kínál. Amelyik cég ugyanis csatlakozott az Intel Inside táborához, s a megfelelő logókat és videókat integrálta a saját reklámanyagaiba, az komoly kedvezményeket kapott. Amennyiben például egy kisebb PC-gyártó a reklámjaiban elhelyezte az Intel Inside anyagokat, akkor a marketingköltségek jelentős részét átvállalta tőle a társaság.
Nem véletlenül mondta azt sok vállalat, hogy ez volt a marketingalapok aranyszabványa és a legsikeresebb reklámcélú program a technológiai ipar történetében. A kedvezményeket ugyanakkor számos feltételhez kötötte a társaság: a partnercégeknek többek között meghatározott minimális rendelési mennyiségekre kellett kötelezettséget vállalniuk.
A CRN most több OEM-gyártóra és más vállalatokra hivatkozva arról számolt be, hogy a programot akár 60 százalékkal is csökkenthetik. Ez akár több százmillió dolláros mínuszt is jelenthet. A legnagyobb veszteséget a nagy OEM-gyártók fogják elkönyvelni, nekik akár 40-60 százalékkal kevesebb pénz juthat. A csúcstechnikás játék PC-k gyártóinál ez az arány 20 százalékos lehet. Érthető, hogy az OEM-gyártók alternatívákat keresnek.
A módosítás miatt az elsődleges következmény az áremelkedés lehet. Sok kisebb és nagyobb cég is beépítette a költségvetésébe a kapott kedvezményeket, a kieső összegeket most pótolniuk kell. A különbözetet elsősorban alighanem a felhasználóknak kell majd megfizetniük. Az Intel megerősítette a hírt, de konkrét részleteket nem árult el.