Berta Sándor
Arcszkennerrel váltaná ki az igazolványokat a Finnair
A légitársaság a hagyományos megoldásokat kiváltó azonosítási alternatívákkal kísérletezik.
A Finnair a jövőben arcszkennert alkalmazhat az igazolványok és a beszállókártyák kiváltására. A vállalat a Slush 2017 konferencián mutatta be a rendszert, amelyet az érdeklődők kipróbálhattak. Az elképzelések alapján az arcszkennereket a hazai repülőtereken szerelnék fel és a légitársaság jelenleg azt vizsgálja, hogy mennyire válthatnák ki a hagyományos azonosítási eljárásokat.
Az ötlet lényege, hogy az utasoknak egy különleges Finnair-alkalmazáson keresztül kell regisztrálniuk magukat és elkészíteniük az arcképüket. Az így nyert adatokat kizárólag a felszerelt arcszkennerek használják és csak az adott utas felismerésére. Az elsődleges cél a beszállókártyák kiváltása, ezáltal a repülőtéri folyamatok meggyorsítása, míg a távlati cél az igazolványok helyettesítése. A Finnair ugyanakkor rámutatott, hogy ez utóbbitól még nagyon messze vannak.
A regisztráció után a rendszer azonosítja, majd a keresztnevén köszönti az utast és információkat közöl az utazásával, a célpontjával, az időjárással kapcsolatban, de azt is jelzi, hogy melyik kapunál kell jelentkezni, a kapu milyen irányban és mekkora távolságra található, valamint, hogy mennyi idő van még a bejelentkezésig. Sőt, még az is kiderül, hogy mi az adott járaton a fedélzeti menü. Az arcfelismerés a Futurice nevű cég szoftverén alapul. A rögzített képet a program vektorokra bontja, majd végül szöveggé alakítja át. Mindezt természetesen titkosítva teszi, így az adatok nem kerülhetnek illetéktelen kezekbe.
A Finnair már a nyár elején tesztelte a rendszert a Helsinki-Vantaa repülőtéren, akkor 1000 sokat utazó személy regisztrálhatta magát a szolgáltatásra. Az egyelőre még nem dőlt el, hogy mikortól vezetik be a megoldást.
A Finnair a jövőben arcszkennert alkalmazhat az igazolványok és a beszállókártyák kiváltására. A vállalat a Slush 2017 konferencián mutatta be a rendszert, amelyet az érdeklődők kipróbálhattak. Az elképzelések alapján az arcszkennereket a hazai repülőtereken szerelnék fel és a légitársaság jelenleg azt vizsgálja, hogy mennyire válthatnák ki a hagyományos azonosítási eljárásokat.
Az ötlet lényege, hogy az utasoknak egy különleges Finnair-alkalmazáson keresztül kell regisztrálniuk magukat és elkészíteniük az arcképüket. Az így nyert adatokat kizárólag a felszerelt arcszkennerek használják és csak az adott utas felismerésére. Az elsődleges cél a beszállókártyák kiváltása, ezáltal a repülőtéri folyamatok meggyorsítása, míg a távlati cél az igazolványok helyettesítése. A Finnair ugyanakkor rámutatott, hogy ez utóbbitól még nagyon messze vannak.
A regisztráció után a rendszer azonosítja, majd a keresztnevén köszönti az utast és információkat közöl az utazásával, a célpontjával, az időjárással kapcsolatban, de azt is jelzi, hogy melyik kapunál kell jelentkezni, a kapu milyen irányban és mekkora távolságra található, valamint, hogy mennyi idő van még a bejelentkezésig. Sőt, még az is kiderül, hogy mi az adott járaton a fedélzeti menü. Az arcfelismerés a Futurice nevű cég szoftverén alapul. A rögzített képet a program vektorokra bontja, majd végül szöveggé alakítja át. Mindezt természetesen titkosítva teszi, így az adatok nem kerülhetnek illetéktelen kezekbe.
A Finnair már a nyár elején tesztelte a rendszert a Helsinki-Vantaa repülőtéren, akkor 1000 sokat utazó személy regisztrálhatta magát a szolgáltatásra. Az egyelőre még nem dőlt el, hogy mikortól vezetik be a megoldást.