SG.hu

Megérkezett az LG első G-sync monitorja

A dél-koreai gyártó bemutatatta első G-sync monitorját, a 144 Hz-es, 21:9-es UltraWide 34UC89G modellt. Az új monitor 299 000 Ft-tól kapható a hazai boltokban.

A folyamatos játékélmény, a gyorsaság, a kiemelkedő képi világ ma már alapelvárások a gamer monitorok piacán. A játék minőségét azonban nemcsak a monitor képességei, de a számítógéppel kialakított szinkronizáció is erősen befolyásolja, azaz hiába vásárolunk csúcsminőségű képernyőt, ha a gép és a monitor között nincs meg az összhang. Sokáig az AMD fémjelezte FreeSync felelt a monitorokban a megfelelő képfrissítésért, 2013-ban azonban az Nvidia bemutatta a G-sync technológiáját, amely a monitorba épített hardveres megoldással szinkronizálja a számítógép és a monitor frekvenciáját, hogy a képernyőre érkező jelekből szakadásmentes, tökéletesen pörgő képkockák szülessenek. A fordulatot követően a G-sync népszerűsége évről-évre nőtt: az Nvidia 2014-ben 62, egy évvel később már 82 százalékos részesedéssel egyértelműen dominálta a gamer monitorok piacát.

A korábban kizárólag FreeSync monitorokat gyártó LG számára is egyre nyilvánvalóbbá vált a gamer közönség igénye egy kiváló minőségű G-sync készülékre, és a dél-koreai gyártó fejlesztőközpontjában idén meg is született a 34UC89G modell. Az Nvidia videókártyáját közvetlenül a monitor hátlapjára szerelték, így könnyen hozzáférhető az installáláshoz. A G-sync-kel a képek input lag nélkül, villámgyorsan érkeznek. Egérzsinór-vezető biztosít kényelmes, szabad mozgást a kéznek, a képernyő magassága és dőlésszöge pedig elhelyezkedésünknek megfelelően állítható.


A 34UC89G modell egy 34 colos, 144 Hz-es Full HD monitor, 21:9-es UltraWide, ívelt képernyővel. Az ultraszéles képarány a virtuális tér olyan területeit is feltárja, melyeket egy hagyományos, 16:9-es képarányú monitor nem képes. A széles képernyő komoly előnyt jelent, ha például Final Fantasy-t, WoW-t vagy más olyan MMORPG-t játszunk, ahol mindig akad felfedezni való részlet a játéktér perifériáin. Az In-Panel-Switch (IPS) technológiának köszönhetően a monitor pontos, torzításmentes, élethű színeket ad, csaknem 180 fokos betekintési szögből, és a játékokban megszokott gyors mozgásoknál sem tapasztalható semmilyen zavaró anomália.

A cég közleménye szerint a dinamikus akciószinkronnak (DAS) köszönhetően a legmozgalmasabb játékban sem késnek a képek, a fekete szín stabilizátorral pedig a legmélyebb fekete tónusokról is jól látható, tiszta képet kapunk. A 144 Hz-es frissülés a garancia, hogy a villámgyors akciók közben is tisztán, elmosódástól mentesen látjuk a célpontot. A 34UC89G modell már kapható a hazai boltokban, ajánlott bruttó fogyasztói ára 299 000 Ft.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Sir Cryalot #6
    Nemcsoda hogy nem igyekeznek TV-kbe rakni ezt a sync dolgot, és mobilra is alig akar megérkezni,

    mert ez egy "fudge" .
  • Sir Cryalot #5
    attól hogy változik a piros vonalak hosszúsága az x tengely mentén ( 35-144hz közt) az pont olyan szakadozott lesz, csak jobban illetve kevésbé jobban szakadozott.

    Ráadásul elúszik a fix időalap amitől a fényerő imbolyogni fog.
  • Sir Cryalot #4


    a piros vonal bizony szakadozott, és egy digitális display esetében pontosan hogy a piros vonallal jelzett helyzet áll fenn.

    Az ideális rekonstrukció kevés sample ponttal az, ha minél rövidebbek a minták. Különben jön a "retinal smear " .

    Hogy ne csak én mondjam, nekem enélkül is egyértelmű :
    http://blogs.valvesoftware.com/abrash/why-virtual-isnt-real-to-your-brain-judder/
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2017.11.22. 16:07:47
  • takysoft #3
    szakadás alatt szerintem screen tearing-re gondolt az író.
  • attes #2
    Ennek még nézz utána egy kicsit.
    Amúgy nem csodaszer és túl drága, de érzékelhető.
  • Sir Cryalot #1
    "szakadásmentes, tökéletesen pörgő képkockák szülessenek."

    tetszik tudni az hogy 8-16ms hosszú időszeletkékben vannak állóképek valakinek az arcába nyomva az eleve nem lehet szakadásmentes , sem pörgő,
    mert az maga a szakadozottság meg a nemfolyamatosság.

    Vajon miért billogozták a TV-ket 960hz-re ? Most akkor ki néz kit hülyének ? Aki szerint a 144hz folyamatos , ami gyakorlatban sosincsen, arra kell g-sync band aid , arra mit lehet mondani ?
    :D