SG.hu
Itthon még növekszik a tabletpiac
A Gemius már ötödik éve kutatja a mobileszközök felhasználóinak szokásait. Az évente közzétett gemiusMobileTracking kutatás átfogó képet ad arról, hogy mi magyarok mit és hogyan fogyasztunk az okostelefonokon, tableteken és okostévéken.
A 15 éven felüli magyar internetezők kétharmadának van okostelefonja, szintén kétharmaduk rendelkezik laptoppal/notebookkal. A netezők negyede tablettulajdonos. 2017-re megállt az okostelefon-penetráció növekedése. A tablet-, az okostévé- és az okosóra-penetráció 2 százalékponttal növekedett. A tabletesek inkább a 30-49 éves korosztályból kerülnek ki, jellemzőbben megyeszékhelyeken laknak és családosok.
Az okostelefon-tulajdonosokat fogyasztási szokásaik és a készülékhez való viszonyuk alapján 5 csoportba soroltja a cég: a Visszafogott (32%), a Kommunikátor (25%), a Techguru (22%), a Gamer (11%) és a Függő (11%) csoportokba. A tulajdonosok harmada tartozik a Visszafogott csoportba. Ők azok, akik elsősorban beszélgetésre használják a telefonjukat, egyáltalán nem játszanak rajta. Nem böngészik az elérhető applikációk listáját, nem követik ismerőseik feedjét, sztárok életét. Nem csetelnek az okostelefonon keresztül, ritkán cserélik le a készüléküket.
Az okostelefon-tulajdonosok 25%-a tartozik a Kommunikátor csoportba. 61%-uk nő, 63%-uk 39 év alatti. 90%-uk kommunikál a családdal, barátokkal a készülék által (Messenger, Viber, Skype stb.). A Techguru csoport 75%-a férfi, 51%-uk 40 éven fölüli. Ebben a csoportban a legmagasabb a felsőfokú végzettségűek aránya (46%). Ők érdeklődnek a leginkább a technikai újdonságok iránt, figyelik a mobilpiaci újításokat, illetve szívesen böngészik az új applikációk listáit és töltik le a nekik tetszőt. A többi csoporthoz képest nagy arányban vannak közöttük felsőfokú végzettségűek (46%), a különböző eszközellátottságuk is magas (tablet 43%, okostévé 42%).
Tízből egy okostelefon-tulajdonos tartozik a Gamer csoportba. A nemek aránya kiegyenlített. Ők azok, akik idejük nagy részét játékkal töltik a telefonjukon, viszont érdeklik őket az új technológiai fejlesztések is, szívesen böngészik az új applikációk listáját. Tízből egy okostelefon-tulajdonos Függő. Ők azok, akik úgy érzik, a készülék nélkül tönkremennének társas kapcsolataik, egész nap a telefonjukon lógnak, a munkájuk szerves része a készülékük és amellett szívesen követik hírességek életét is a telefonjukon. Kétharmaduk nő, a csoport fele 18-29 év közötti, negyedük általános iskolai végzettségű.
Tízből hét válaszadó fogyaszt közösségi tartalmat, míg a válaszadók kétharmada keresőket. A fényképezés és a videófogyasztás is töretlenül népszerű tartalmak. Inkább férfias tartalom a hírek, a navigáció/térkép, az irodai alkalmazások, a társkeresés és az előfizetéses műsorszolgáltatás. A nőkre jellemzőbb a kommunikáció, a közösségi, a főzés és az oktatás/nyelvtanulás témájú tartalmak fogyasztása. A válaszadók harmada oszt meg saját maga által készített képeket a közösségi felületeken, közel ugyanennyien pedig megnézik az értékeléseket, mielőtt egy új helyre látogatnának (étterem, bár, bolt stb.)
A tabletjüket alapvetően kikapcsolódási célból vásárolták a megkérdezettek. A férfiak inkább játékra (24%) vásárolták, mint a nők (14%). A 18-29 évesek jellemzőbben vásárolták médiafogyasztási célból (53%), illetve konkrét tevékenységhez (34%).A 40-49 évesekre jellemzőbb, hogy gyermeknek vásárolták a készüléket.
A fentiek közül mely tartalmakat szokta Ön fogyasztani táblagépén?
2016-hoz képest 5 százalékponttal nőtt az előfizetéses műsorszolgáltatással rendelkezők aránya (pl.: HBO GO, Netflix, UPC MyPrime), így 2017-ben már a válaszadók 30%-a rendelkezik ilyennel. A 15-17 évesek 39%-a tervezi a jövőben az igénybevételt. A középfokú végzettségűek jellemzőbben rendelkeznek előfizetéses műsorszolgáltatással, míg a felsőfokú végzettségűek kevésbé. A tévénézés mellett a válaszadók közel fele fogyaszt multimédiát külső tárhelyről az okostévéken. A 18-29 évesekre jellemzőbb, hogy appokat használnak, illetve fizetős online tartalmat stremaelnek az okostévéiken.
A 15 éven felüli magyar internetezők kétharmadának van okostelefonja, szintén kétharmaduk rendelkezik laptoppal/notebookkal. A netezők negyede tablettulajdonos. 2017-re megállt az okostelefon-penetráció növekedése. A tablet-, az okostévé- és az okosóra-penetráció 2 százalékponttal növekedett. A tabletesek inkább a 30-49 éves korosztályból kerülnek ki, jellemzőbben megyeszékhelyeken laknak és családosok.
Az okostelefon-tulajdonosokat fogyasztási szokásaik és a készülékhez való viszonyuk alapján 5 csoportba soroltja a cég: a Visszafogott (32%), a Kommunikátor (25%), a Techguru (22%), a Gamer (11%) és a Függő (11%) csoportokba. A tulajdonosok harmada tartozik a Visszafogott csoportba. Ők azok, akik elsősorban beszélgetésre használják a telefonjukat, egyáltalán nem játszanak rajta. Nem böngészik az elérhető applikációk listáját, nem követik ismerőseik feedjét, sztárok életét. Nem csetelnek az okostelefonon keresztül, ritkán cserélik le a készüléküket.
Az okostelefon-tulajdonosok 25%-a tartozik a Kommunikátor csoportba. 61%-uk nő, 63%-uk 39 év alatti. 90%-uk kommunikál a családdal, barátokkal a készülék által (Messenger, Viber, Skype stb.). A Techguru csoport 75%-a férfi, 51%-uk 40 éven fölüli. Ebben a csoportban a legmagasabb a felsőfokú végzettségűek aránya (46%). Ők érdeklődnek a leginkább a technikai újdonságok iránt, figyelik a mobilpiaci újításokat, illetve szívesen böngészik az új applikációk listáit és töltik le a nekik tetszőt. A többi csoporthoz képest nagy arányban vannak közöttük felsőfokú végzettségűek (46%), a különböző eszközellátottságuk is magas (tablet 43%, okostévé 42%).
Tízből egy okostelefon-tulajdonos tartozik a Gamer csoportba. A nemek aránya kiegyenlített. Ők azok, akik idejük nagy részét játékkal töltik a telefonjukon, viszont érdeklik őket az új technológiai fejlesztések is, szívesen böngészik az új applikációk listáját. Tízből egy okostelefon-tulajdonos Függő. Ők azok, akik úgy érzik, a készülék nélkül tönkremennének társas kapcsolataik, egész nap a telefonjukon lógnak, a munkájuk szerves része a készülékük és amellett szívesen követik hírességek életét is a telefonjukon. Kétharmaduk nő, a csoport fele 18-29 év közötti, negyedük általános iskolai végzettségű.
Tízből hét válaszadó fogyaszt közösségi tartalmat, míg a válaszadók kétharmada keresőket. A fényképezés és a videófogyasztás is töretlenül népszerű tartalmak. Inkább férfias tartalom a hírek, a navigáció/térkép, az irodai alkalmazások, a társkeresés és az előfizetéses műsorszolgáltatás. A nőkre jellemzőbb a kommunikáció, a közösségi, a főzés és az oktatás/nyelvtanulás témájú tartalmak fogyasztása. A válaszadók harmada oszt meg saját maga által készített képeket a közösségi felületeken, közel ugyanennyien pedig megnézik az értékeléseket, mielőtt egy új helyre látogatnának (étterem, bár, bolt stb.)
A tabletjüket alapvetően kikapcsolódási célból vásárolták a megkérdezettek. A férfiak inkább játékra (24%) vásárolták, mint a nők (14%). A 18-29 évesek jellemzőbben vásárolták médiafogyasztási célból (53%), illetve konkrét tevékenységhez (34%).A 40-49 évesekre jellemzőbb, hogy gyermeknek vásárolták a készüléket.
A fentiek közül mely tartalmakat szokta Ön fogyasztani táblagépén?
2016-hoz képest 5 százalékponttal nőtt az előfizetéses műsorszolgáltatással rendelkezők aránya (pl.: HBO GO, Netflix, UPC MyPrime), így 2017-ben már a válaszadók 30%-a rendelkezik ilyennel. A 15-17 évesek 39%-a tervezi a jövőben az igénybevételt. A középfokú végzettségűek jellemzőbben rendelkeznek előfizetéses műsorszolgáltatással, míg a felsőfokú végzettségűek kevésbé. A tévénézés mellett a válaszadók közel fele fogyaszt multimédiát külső tárhelyről az okostévéken. A 18-29 évesekre jellemzőbb, hogy appokat használnak, illetve fizetős online tartalmat stremaelnek az okostévéiken.