Berta Sándor
USA - először biztosították a bevételek többségét a zenei streamek
A streaming egyértelműen bebizonyította, hogy ez a jövő zeneértékesítési csatornája.
Az Amerikai Zeneipari Szövetség (RIAA) kiadta a 2016-os évről szóló jelentését, amelyből kiderült, hogy a tavalyi esztendő fontos mérföldkő volt a zeneipar életében. Először biztosították ugyanis a bevételek többségét a zenei streamek. Annak köszönhetően, hogy az online közvetített anyagokból befolyó bevételek emelkedtek, a teljes zeneipar is 11,4 százalékos bevételnövekedést könyvelhetett el. A 2016. évi összeg így elérte a 7,7 milliárd dollárt, ami különösen az elmúlt években tapasztalt hullámvölgyekhez képest komoly erősödés.
Arányaiban messze az Apple platformja fizet a legtöbbet az előadóknak
A zenei streamek tették ki a tavaly zenei bevételek 51,4 százalékát. Ez a százalék 2015-ben csak 34 százalék volt. A növekedés elsősorban az előfizetéses konstrukcióknak köszönhető. Az e részterületről származó bevétel elérte a 2,5 milliárd dollárt, ami a korábbi összeg több mint kétszerese. A RIAA adatai alapján csak az Amerikai Egyesült Államokban 22,6 millió előfizetőjük volt a stream-ajánlatoknak. Emellett az ingyenes stream-konstrukciókban megjelenő reklámok bevételei is nőttek és 469 millió dollárt tettek ki.
Fény az alagút végén: ugyan az összbevétel 20 év alatt a felére esett, de az elmúlt években stabilizálodott, tavaly pedig növekedés volt tapasztalható
A CD-k, a Blu-ray lemezek és a hanglemezek értékesítéséből származó bevételek az USA-ban a befolyó összegek 21,8 százalékát tették ki. Ez az arány 2015-ben még 29 százalék volt. A zeneszám- és csengőhang-letöltések piaci részesedése pedig 24,1 százalék volt.
Az Amerikai Zeneipari Szövetség (RIAA) kiadta a 2016-os évről szóló jelentését, amelyből kiderült, hogy a tavalyi esztendő fontos mérföldkő volt a zeneipar életében. Először biztosították ugyanis a bevételek többségét a zenei streamek. Annak köszönhetően, hogy az online közvetített anyagokból befolyó bevételek emelkedtek, a teljes zeneipar is 11,4 százalékos bevételnövekedést könyvelhetett el. A 2016. évi összeg így elérte a 7,7 milliárd dollárt, ami különösen az elmúlt években tapasztalt hullámvölgyekhez képest komoly erősödés.
Arányaiban messze az Apple platformja fizet a legtöbbet az előadóknak
A zenei streamek tették ki a tavaly zenei bevételek 51,4 százalékát. Ez a százalék 2015-ben csak 34 százalék volt. A növekedés elsősorban az előfizetéses konstrukcióknak köszönhető. Az e részterületről származó bevétel elérte a 2,5 milliárd dollárt, ami a korábbi összeg több mint kétszerese. A RIAA adatai alapján csak az Amerikai Egyesült Államokban 22,6 millió előfizetőjük volt a stream-ajánlatoknak. Emellett az ingyenes stream-konstrukciókban megjelenő reklámok bevételei is nőttek és 469 millió dollárt tettek ki.
Fény az alagút végén: ugyan az összbevétel 20 év alatt a felére esett, de az elmúlt években stabilizálodott, tavaly pedig növekedés volt tapasztalható
A CD-k, a Blu-ray lemezek és a hanglemezek értékesítéséből származó bevételek az USA-ban a befolyó összegek 21,8 százalékát tették ki. Ez az arány 2015-ben még 29 százalék volt. A zeneszám- és csengőhang-letöltések piaci részesedése pedig 24,1 százalék volt.