MTI

2 millió forintos GVH-bírságot kapott a Jófogás apróhirdetési oldal

Megtévesztő volt a Jófogás apróhirdetési oldal kiemelése az ingatlanhirdetéseknél, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2 millió forintra bírságolta a portált üzemeltető Schibsted Classified Media Hungary Kft.-t - közölte a hivatal.

A GVH indoklása szerint a 2015 októberétől mobil alkalmazásban közzétett Csak a Jófogáson kiemelés azt üzente, hogy az érintett hirdetések kizárólag a Jófogás oldalán láthatóak, miközben azokat abban az időben más oldalakról is elérhették a fogyasztók. Hozzátették, hogy a vállalkozás 2015. októberi sajtóközleménye is megtévesztő volt, mert annak alapján az üzletfelek abban bízhattak, hogy növekszik a portál ingatlanrovatának látogatottsága és ezzel emelkedik a hirdetések ár-érték aránya. A hirdetett kizárólagosság alkalmas lehetett arra, hogy a professzionális hirdetőket a hirdetés előnyeit és az azoktól várható eredményeket illetően megtévessze - írták.

A hivatal a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett, a szolgáltatások értékesítési bevételekből indult ki. Enyhítő körülményként értékelték, hogy a vállalkozás már a versenyfelügyeleti eljárás alatt módosította kereskedelmi gyakorlatát, kiegészítő információval módosította a kiemeléseket, valamint kidolgozott kötelezettségvállalási nyilatkozatot nyújtott be a versenyfelügyeleti eljárás korai szakaszában és megvalósította vállalásainak egyes elemeit.

A GVH a 2015. november 19. és 2016. január 31. közötti időszakra megszüntette az eljárást.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!