Berta Sándor
Deutsche Bank - WhatsApp, Google Talk, iMessage, SMS száműzve
A német pénzintézet számos kommunikációs szolgáltatás használatát megtiltotta a céges telefonokon.
A Deutsche Bank munkatársai a jövőben nem kommunikálhatnak egymással SMS-ben és nem alkalmazhatják az olyan ajánlatokat, mint a WhatsApp, a Google Talk és az iMessage. Minden ilyen szoftvert el kell távolítani a szolgálati készülékekről. A lépéssel a pénzintézet saját irányelveket akar kidolgozni, s lehetővé tenné a fontos üzenetek archiválását.
Sylvie Matherat és Kim Hammond, a Deutsche Bank menedzserei közölték, hogy teljes mértékben megértik, hogy a szolgáltatások kikapcsolása meg fogja változtatni a dolgozók mindennapi munkáját és sajnálják azokat a változásokat, amiket ez a lépés eredményez majd. Egyúttal elnézést is kértek ezekért a dolgokért.
A lépésre azért van szükség, mert az SMS-eket nem lehet ugyanúgy archiválni, mint az e-maileket, azonban jogi okokból és a német pénzügyi felügyelet elvárásai miatt mindent rögzíteni kell. Így maradt az a megoldás, hogy a nem kompatibilis rendszerek és szolgáltatások használatát letiltják. 2012-ben a Deutsche Bank állítólag tévedésből 482 feljegyzett telefonbeszélgetést törölt, amelyek kiadását pedig a brit pénzügyi hivatalok követelték tőle.
Az alkalmazottakat elsősorban azért dühítheti fel az új szabályozás, mert az a magántulajdonban lévő, de vállalati célokra alkalmazott eszközeikre is vonatkozik. Az viszont egyelőre még kérdéses, hogy a pénzintézet hogyan fogja a gyakorlatba átültetni az új előírásokat. Tim-Oliver Ambrosius, a bank szóvivője megerősítette a döntést, de nem akarta kommentálni azt.
A Deutsche Bank munkatársai a jövőben nem kommunikálhatnak egymással SMS-ben és nem alkalmazhatják az olyan ajánlatokat, mint a WhatsApp, a Google Talk és az iMessage. Minden ilyen szoftvert el kell távolítani a szolgálati készülékekről. A lépéssel a pénzintézet saját irányelveket akar kidolgozni, s lehetővé tenné a fontos üzenetek archiválását.
Sylvie Matherat és Kim Hammond, a Deutsche Bank menedzserei közölték, hogy teljes mértékben megértik, hogy a szolgáltatások kikapcsolása meg fogja változtatni a dolgozók mindennapi munkáját és sajnálják azokat a változásokat, amiket ez a lépés eredményez majd. Egyúttal elnézést is kértek ezekért a dolgokért.
A lépésre azért van szükség, mert az SMS-eket nem lehet ugyanúgy archiválni, mint az e-maileket, azonban jogi okokból és a német pénzügyi felügyelet elvárásai miatt mindent rögzíteni kell. Így maradt az a megoldás, hogy a nem kompatibilis rendszerek és szolgáltatások használatát letiltják. 2012-ben a Deutsche Bank állítólag tévedésből 482 feljegyzett telefonbeszélgetést törölt, amelyek kiadását pedig a brit pénzügyi hivatalok követelték tőle.
Az alkalmazottakat elsősorban azért dühítheti fel az új szabályozás, mert az a magántulajdonban lévő, de vállalati célokra alkalmazott eszközeikre is vonatkozik. Az viszont egyelőre még kérdéses, hogy a pénzintézet hogyan fogja a gyakorlatba átültetni az új előírásokat. Tim-Oliver Ambrosius, a bank szóvivője megerősítette a döntést, de nem akarta kommentálni azt.