SG.hu
Internet a Lufthansa és az Austrian Airlines járatain
A termék bevezetése az első negyedévben várható, az első ütemben az Airbus A320-as család 10 gépén. Három - 3, 7 és 12 eurós - szolgáltatáscsomag közül lehet majd választani.
A Lufthansa és az Austrian Airlines a Lufthansa nagy távolságú járatai után a rövidebb utakon is elérhetővé teszi az internetet. A Lufthansa múlt nyáron kapta meg az Európai Repülésbiztonsági Hivataltól (EASA) a kiegészítő típusbizonyítványt (STC) az Airbus A320-as flottára, és azóta elvégezte a szükséges előkészítő munkát, most pedig elindul a Lufthansa és az Austrian járatain a tesztelés következő szakasza, egyelőre 5-5 gépen. E gépek utasai a teszt idején ingyen vehetik igénybe az internetet. A felhasználói viselkedés elemzéséből kapott adatok alapján a légitársaságok már az éles kereskedelmi indulásra továbbfejlesztik a szolgáltatást.
Az internethozzáféréssel rendelkező Lufthansa gépek száma még 2017 első negyedévében 20-ra emelkedik. 2018 közepéig a Lufthansa A320-as flottájának minden tagját felszerelik a legmodernebb technológiával. Az Austrian Airlines 31 gépének átalakítása várhatóan már 2017. április végére befejeződik. A Lufthansához és az Austrian Airlineshoz hasonlóan a Eurowings is megkezdi a fedélzeti internet bevezetését – 2017 első negyedévének végéig. A Eurowings 69 gépén terv szerint 2017 nyarára építik ki az internethozzáférést.
A Lufthansa utasai saját mobileszközeikkel, wifi-hálózaton keresztül érhetik el az internetet. Az e-mail szolgáltatás mellett akár video streaming alkalmazást is igénybe vehetnek. Az új szolgáltatás piaci indulása az első negyedévben várható. Ekkor az ügyfelek három szolgáltatáscsomag – a 3 eurós FlyNet Message, a 7 eurós FlyNet Surf és a 12 eurós FlyNet Stream – közül választhatnak majd minden járaton. Míg a FlyNet Message csak az üzenetküldő alkalmazásokat (pl. e-mail, WhatsApp vagy iMessage) teszi számukra elérhetővé, a FlyNet Surffel az interneten is böngészhetnek, a FlyNet Stream csomag pedig a streaming szolgáltatásokat is támogatni fogja. A csomagokat bankkártyával vagy fizetési szolgáltatás (például PayPal) segítségével lehet majd megvásárolni.
A Lufthansa Csoport légitársaságainak technológiai partnerének, az Inmarsatnak az internetszolgáltatása a legújabb műholdas szélessávú technológiát (Ka-band) használja, és a rövid és közepes távolságú járatokon is megbízható lefedettséget nyújt az Inmarsat Global Xpress (GX) hálózatával. Az interneszolgáltatást az Inmarsat partnere, a Deutsche Telekom biztosítja a Lufthansa utasainak.
A Lufthansa Technik feladata a rendszerek és a komponensek felszerelése, valamint a vonatkozó repülési előírások betartása és a kötelező hatósági engedélyek beszerzése. A Lufthansa Csoport légitársaságainak teljes Airbus A320 flottáját a legújabb Ka-band műholdas technológiával szerelik fel. Az ütemterv szerint tavaszra 100 géppel készülnek el. A Lufthansa Technik telephelyein tíz beállóhelyen végezhetik egyszerre az antennák és az útvonalválasztók beszerelését. Mivel a munka csupán minimális beavatkozással jár a repülőgép szerkezetébe, nagyobb flottán is rövid időn belül elvégezhető az egy gép esetén mindössze négy nap üzemkieséssel járó feladat.
A fedélzeti internetcsatlakozáshoz szükséges műszaki infrastruktúrát a Lufthansa Systems biztosítja. Ennek része a repülőgép hálózatának üzemeltetése (ami a fedélzeti wifi műszaki előfeltétele), valamint az internethozzáférési felületet biztosító FlyNet portál szoftverének szállítása. Globális partnerkapcsolatuk keretében a Lufthansa Systems és a Lufthansa Technik modern, többfunkciós digitális platformot is biztosítanak (BoardConnect) a különféle használati forgatókönyvekhez – a szórakoztatástól a járulékos bevételszerzési lehetőséget kínáló alkalmazásokig. Az együttműködés a Lufthansa Csoport légitársaságai és külső ügyfelek számára is előnyöket biztosít.
A Lufthansa tizennégy éve, 2003. január közepén indította el a világ első szélessávú internethozzáférést kínáló nagy távolságú kereskedelmi járatát. A fedélzeti internethozzáférést 2006-ban megszüntették a működéséhez szükséges „Connexion by Boeing” műholdak leállítása miatt – annak ellenére, hogy a rendszer műszakilag megbízható volt, maga a szolgáltatás pedig egyre nagyobb népszerűségre tett szert az utasok körében. A Lufthansa 2010 végén – szintén világelsőként – kezdett ismét szélessávú internethozzáférést nyújtani interkontinentális járatain. 2015 júniusa óta a FlyNet a Lufthansa 107 nagy távolságú repülőgépének mindegyikén elérhető. A Boeing 777 érkezésével a csoport leányvállalatai közül a SWISS is megkezdte az internetszolgáltatás nyújtását nagy távolságú járatain. Ennél a légitársaságnál is vizsgálják az internetszolgáltatás bevezetését a rövid és közepes távolságú útvonalakon.
A Lufthansa és az Austrian Airlines a Lufthansa nagy távolságú járatai után a rövidebb utakon is elérhetővé teszi az internetet. A Lufthansa múlt nyáron kapta meg az Európai Repülésbiztonsági Hivataltól (EASA) a kiegészítő típusbizonyítványt (STC) az Airbus A320-as flottára, és azóta elvégezte a szükséges előkészítő munkát, most pedig elindul a Lufthansa és az Austrian járatain a tesztelés következő szakasza, egyelőre 5-5 gépen. E gépek utasai a teszt idején ingyen vehetik igénybe az internetet. A felhasználói viselkedés elemzéséből kapott adatok alapján a légitársaságok már az éles kereskedelmi indulásra továbbfejlesztik a szolgáltatást.
Az internethozzáféréssel rendelkező Lufthansa gépek száma még 2017 első negyedévében 20-ra emelkedik. 2018 közepéig a Lufthansa A320-as flottájának minden tagját felszerelik a legmodernebb technológiával. Az Austrian Airlines 31 gépének átalakítása várhatóan már 2017. április végére befejeződik. A Lufthansához és az Austrian Airlineshoz hasonlóan a Eurowings is megkezdi a fedélzeti internet bevezetését – 2017 első negyedévének végéig. A Eurowings 69 gépén terv szerint 2017 nyarára építik ki az internethozzáférést.
A Lufthansa utasai saját mobileszközeikkel, wifi-hálózaton keresztül érhetik el az internetet. Az e-mail szolgáltatás mellett akár video streaming alkalmazást is igénybe vehetnek. Az új szolgáltatás piaci indulása az első negyedévben várható. Ekkor az ügyfelek három szolgáltatáscsomag – a 3 eurós FlyNet Message, a 7 eurós FlyNet Surf és a 12 eurós FlyNet Stream – közül választhatnak majd minden járaton. Míg a FlyNet Message csak az üzenetküldő alkalmazásokat (pl. e-mail, WhatsApp vagy iMessage) teszi számukra elérhetővé, a FlyNet Surffel az interneten is böngészhetnek, a FlyNet Stream csomag pedig a streaming szolgáltatásokat is támogatni fogja. A csomagokat bankkártyával vagy fizetési szolgáltatás (például PayPal) segítségével lehet majd megvásárolni.
A Lufthansa Csoport légitársaságainak technológiai partnerének, az Inmarsatnak az internetszolgáltatása a legújabb műholdas szélessávú technológiát (Ka-band) használja, és a rövid és közepes távolságú járatokon is megbízható lefedettséget nyújt az Inmarsat Global Xpress (GX) hálózatával. Az interneszolgáltatást az Inmarsat partnere, a Deutsche Telekom biztosítja a Lufthansa utasainak.
A Lufthansa Technik feladata a rendszerek és a komponensek felszerelése, valamint a vonatkozó repülési előírások betartása és a kötelező hatósági engedélyek beszerzése. A Lufthansa Csoport légitársaságainak teljes Airbus A320 flottáját a legújabb Ka-band műholdas technológiával szerelik fel. Az ütemterv szerint tavaszra 100 géppel készülnek el. A Lufthansa Technik telephelyein tíz beállóhelyen végezhetik egyszerre az antennák és az útvonalválasztók beszerelését. Mivel a munka csupán minimális beavatkozással jár a repülőgép szerkezetébe, nagyobb flottán is rövid időn belül elvégezhető az egy gép esetén mindössze négy nap üzemkieséssel járó feladat.
A fedélzeti internetcsatlakozáshoz szükséges műszaki infrastruktúrát a Lufthansa Systems biztosítja. Ennek része a repülőgép hálózatának üzemeltetése (ami a fedélzeti wifi műszaki előfeltétele), valamint az internethozzáférési felületet biztosító FlyNet portál szoftverének szállítása. Globális partnerkapcsolatuk keretében a Lufthansa Systems és a Lufthansa Technik modern, többfunkciós digitális platformot is biztosítanak (BoardConnect) a különféle használati forgatókönyvekhez – a szórakoztatástól a járulékos bevételszerzési lehetőséget kínáló alkalmazásokig. Az együttműködés a Lufthansa Csoport légitársaságai és külső ügyfelek számára is előnyöket biztosít.
A Lufthansa tizennégy éve, 2003. január közepén indította el a világ első szélessávú internethozzáférést kínáló nagy távolságú kereskedelmi járatát. A fedélzeti internethozzáférést 2006-ban megszüntették a működéséhez szükséges „Connexion by Boeing” műholdak leállítása miatt – annak ellenére, hogy a rendszer műszakilag megbízható volt, maga a szolgáltatás pedig egyre nagyobb népszerűségre tett szert az utasok körében. A Lufthansa 2010 végén – szintén világelsőként – kezdett ismét szélessávú internethozzáférést nyújtani interkontinentális járatain. 2015 júniusa óta a FlyNet a Lufthansa 107 nagy távolságú repülőgépének mindegyikén elérhető. A Boeing 777 érkezésével a csoport leányvállalatai közül a SWISS is megkezdte az internetszolgáltatás nyújtását nagy távolságú járatain. Ennél a légitársaságnál is vizsgálják az internetszolgáltatás bevezetését a rövid és közepes távolságú útvonalakon.